Bukefalos 28 år!

varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Ska vi nu ingen basera en diskussion på intervjuer du gjort med människor du inte kan referera till?

Vet du vad, du kan basera diskussionen på precis vad du vill, och det behöver inte vara något jag skriver. Du får gärna komma med eget stoff i stället för att gnälla.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Ja,

Damned if you do och damned if you don't!

(precis som jag blir ifrågasatt av dig varför jag sparar och tänker ge sonen pengar när han blir stor).

På ett diskussionsforum tror jag man får acceptera att bli ifrågasatt på ett annat sätt.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Vet du vad, du kan basera diskussionen på precis vad du vill, och det behöver inte vara något jag skriver. Du får gärna komma med eget stoff i stället för att gnälla.

Hur menar du då? Inte bemöta det du skriver utan bara hitta på nåt eget?
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Det är väl klart att alla gör!

Det tror inte jag.
Tyvärr så tror jag att det finns en hel del föräldar som inte älskar sina barn.
Och som försöker att kompencera det med pengar för att döva sitt samvete och lösa det med internatskola för att komma enkelt undan.
Och i de fallen så tror jag att individerna växer upp till ganska så gräsliga små monster.

För det är då rakt inte någon bra start på livet.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Hur menar du då? Inte bemöta det du skriver utan bara hitta på nåt eget?

Om du tycker att det är jobbigt att jag refererar till en intervju så är du helt fri att starta en diskussion kring något annat.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Det tror inte jag.
Tyvärr så tror jag att det finns en hel del föräldar som inte älskar sina barn.
Och som försöker att kompencera det med pengar för att döva sitt samvete och lösa det med internatskola för att komma enkelt undan.
Och i de fallen så tror jag att individerna växer upp till ganska så gräsliga små monster.

För det är då rakt inte någon bra start på livet.

Men det har ju då rakt inte någon direkt koppling till hur mycket pengar snorungen hade att röra sig med, utan snarare bristen på trygghet och kärlek.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

De här farhågorna hade inte föräldrar för 30 år sedan, vågar jag påstå. I alla fall inte enligt de intervjuer jag har gjort.

Då så missade du att intervjua min mamma och mormor samt en hel del andra som jag känner.

Jag var liten för 40 år sedan.
Och min mamma var helt hysterisk kring just sådant.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Men det har ju då rakt inte någon direkt koppling till hur mycket pengar snorungen hade att röra sig med, utan snarare bristen på trygghet och kärlek.

Hur vet du att det finns en sådan koppling? Är det något man lär sig på internatskolor så är det att du är BÄST. Bättre än alla andra. Och jag tror inte alls att det behöver ligga någon brist på kärlek i botten, utan man köper det bästa man kan få tag på.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Om du tycker att det är jobbigt att jag refererar till en intervju så är du helt fri att starta en diskussion kring något annat.

Jag väljer att sluta diskutera med dig överhuvudtaget.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Då så missade du att intervjua min mamma och mormor samt en hel del andra som jag känner.

Jag var liten för 40 år sedan.
Och min mamma var helt hysterisk kring just sådant.

Ja, men var andra mammor hysteriska också?
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Hur vet du att det finns en sådan koppling? Är det något man lär sig på internatskolor så är det att du är BÄST. Bättre än alla andra. Och jag tror inte alls att det behöver ligga någon brist på kärlek i botten, utan man köper det bästa man kan få tag på.

(Ett undantag :) det har mina professorer sagt vid föreläsningar.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Men det är en konstig norm, för vem bestämmer hur gott någon annan kan göra, eller ens vad som är gott? jag tycker det verkar oerhört jobbigt att vara förälder av i dag och bli sneglad snett på av andra föräldrar eller dagispersonal.

Ditt svar stämmer inte överens med mitt inlägg.
Men jag väljer att svara på vad jag tror att du menar baserat på mitt inlägg som du citerar.


Förr så skulle barnen sörja för föräldrarnas pension.
Så att investera i deras framtid och utbildning var någon man gjorde efter bästa förmåga.
Numera så är det ansvaret i Sverige överflyttat till samhället i stället.
Med ett inte alltid så lyckat resultat.

Så det finns nog fortfarande ett värde för förälden att se till att barnen får det bra, så att de t.ex. orkar hjälpa sina åldrade föräldrar i stället för att behöva jobba jättemycket för att betala tillbaka stora studielån.

Det går liksom runt och hänger ihop på något vis det där.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

*kl*

Jag läser tråden och ser den ifrån olika håll.
Jag har innan nämnt den trygghetsmani som vi överför på våra barn och inte sett den som någonting positivt.

Jag tycker inte att det är fel att hjälpa sina barn ekonomiskt även om jag förstår vad det är Sara-Ida är ute efter.

Att vara förälder idag är så ofantligt stort så det har mist en del av sin naturlighet!
Från den dagen vi konstaterar att vi är gravida ska alla värderingar följa den gängse normen och ve den som går utanför!;)

Jag själv tar alltid upp samma exempel när detta ämne kommer på tal.
Jag lät mina barn leka hund bak i combin en liten kort sträcka på en parkeringsplats och då kom det fram en mamma och talade om för mig vilken ansvarslös individ jag var!

I tråden om Engla gick stundtals fokusen på att hon dels cyklade själv och dels cyklade utan hjälm!

Man kan inte bo granne med någon vars barn hoppar studsmatta utan nät och riddarmundering, man ska stressa till och från jobbet och helst inte ta sig någon egen tid för då undrar genast folk runt omkring varför man valde att skaffa barn osv osv.

Lägger någon in en bild på sitt barn sittandes till häst utan hjälm gå drevet igång.

Stundtals har den här trygghetsmanin har gått för långt och skymmer både oliktänkande och sunt förnuft!!
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Ja precis så.
Men det är ju svårt att se skillnaden utifrån.
Eftersom det ser "dyrt" och "exclusivt" ut.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Ja, det vore nog en bra grej.

Men varför då?
Vill du inte att vi diskuterar med dig?
Är det inte därför som du är här?

Men visst - vi kan sluta med det allihopa om det är vad du önskar.
Säg bara till så.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

*kl*

Jag läser tråden och ser den ifrån olika håll.
Jag har innan nämnt den trygghetsmani som vi överför på våra barn och inte sett den som någonting positivt.

Jag tycker inte att det är fel att hjälpa sina barn ekonomiskt även om jag förstår vad det är Sara-Ida är ute efter.

Att vara förälder idag är så ofantligt stort så det har mist en del av sin naturlighet!
Från den dagen vi konstaterar att vi är gravida ska alla värderingar följa den gängse normen och ve den som går utanför!;)

Jag själv tar alltid upp samma exempel när detta ämne kommer på tal.
Jag lät mina barn leka hund bak i combin en liten kort sträcka på en parkeringsplats och då kom det fram en mamma och talade om för mig vilken ansvarslös individ jag var!

I tråden om Engla gick stundtals fokusen på att hon dels cyklade själv och dels cyklade utan hjälm!

Man kan inte bo granne med någon vars barn hoppar studsmatta utan nät och riddarmundering, man ska stressa till och från jobbet och helst inte ta sig någon egen tid för då undrar genast folk runt omkring varför man valde att skaffa barn osv osv.

Lägger någon in en bild på sitt barn sittandes till häst utan hjälm gå drevet igång.

Stundtals har den här trygghetsmanin har gått för långt och skymmer både oliktänkande och sunt förnuft!!

Man kan vilja hjälpa sina barn ekonomiskt i framtiden utan att passa in i hela din långa beskrivning.
Trygghetsnarkoman, var kommer det ordet ifrån egentligen? Låter som en rejäl ihopbunting.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Ja precis så.
Men det är ju svårt att se skillnaden utifrån.
Eftersom det ser "dyrt" och "exclusivt" ut.

Ja, det är det absolut.
 
Sv: varför vill alla hämta barnen tidigare om det nu är så bra att vara på förskolan?

Ja, men var andra mammor hysteriska också?

Oh ja, de var hysteriska i grupp.
Och tillsammans så kunde de verkligen elda upp sig om allt farligt som kunde finnas.

Vatten på sin kvarn fick de dessutom när en man gick in i den lilla Stadens Tingshus och sköt 4 personer.
(Känd händelse som Henning Sjöström beskrivit i boken "Mördaren i Byn")
Gissa om vi inte fick röra oss fritt efter det?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Det är svårt att sätta ord på men jag börjat inse att jag är ledsen för den familj jag aldrig kommer att få. Jag lever med en man sedan...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
25 402
Senast: Andromedae
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 020
Småbarn Ett enormt känsligt ämne, och en situation som kulminerat idag. Jag har ont i magen och behöver ventilera med er kloka. :crazy: Min...
Svar
17
· Visningar
2 561
Senast: mul
·
Gravid - 1år Kanske kan diskuteras om den här tråden verkligen passar under "förälder" men eftersom frågan för mig är direkt kopplad till att jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 101
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp