Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm tror inte de kan avslå din ansökan om fl om den gjordes två månader innan den påbörjas så kan du styrka din ansökan i februari borde det inte vara några konstigheter. Märkligt agerande av administratören.

Visade sig vara jag som inte hade koll på vårat system fullt ut :o Min ansökan om FL i maj fanns kvar även om jag inte kunden se den på den sidan jag trodde jag skulle kunna se den. Därför hade jag gjort en ny ansökan som hon då avslagit eftersom det redan fanns en för de datumen. Kan ju tycka att hon kunde ha meddelat mig det men det är ju inte hela världen. Så nu är det "bara" föräldrapenningstillägget och försäkringskassan kvar att rodda med.
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
3 - Anemone, 33 år, 2a barnet
11 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
5 - megin, 31 år, 2a barnet
9 - unicornia, 32 år, 1a barnet
11 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - Safir, 31 år, 2a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
18 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet
27 - _zvea_, 33 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7 - Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet
26 - naemi, 1a barnet
27 - Skrottiskrott, 30 år, 1a barnet

Födda;

Mars
2 KarinStarfighter, pojke, 3115 gram, 51 cm
14 Panamera, pojke, 2996 gram, 48 cm
16 Anemone, flicka, 4425 gram, 52 cm
17 Ynnej, flicka, 3008 gram, 48 cm
18 Flixon, flicka, 3796 gram, 52 cm
21 Ja88, flicka, 4325 gram, 52 cm
23 megin, flicka, 2880 gram, 51 cm

April

7 unicornia, pojke, 2580g, 48 cm
9 Elin_b, pojke, 3680 gram, 51 cm
11 Lady_D, pojke, 4256 g, 52 cm
 
Usch, det låter riktigt slitigt! Det finns ingen möjlighet att han kan sova på din sambo så att du kan få lite vila? Alternativt att ngn annan kan komma och avlasta lite?

Nu bajsar vår pojk inte riktigt så ofta, men har han bajsat och somnar vid bröstet låter jag honom ibland sova till nästa amning. Vet ej vad som är rätt eller fel, men han har inte fått problem med röd rumpa än iaf...

Det är tungt, men jag försöker hela tiden tänka att det är en övergående fas...
Tyvärr duger min sambo bara korta stunder... En viss förbättring har dock skett, dels har vi bestämt oss för att det får vara okej att han (bebisen, alltså, inte sambon) sover i min armhåla, och så har vi fått hem bedside criben (seriöst, måste finnas ett svenskt namn på detta?!), som ger oss lite mer luft i sängen, vilket gör att det känns lite tryggare. Bebisen sover djupare före 03, så om vi lyckas få honom att somna innan dess kan han sova i egen säng då, men sen sover han intill mig.
 
Vår lille har det kämpigt med magont och gaser på eftermiddag, kväll och natt. Amningen har börjat trassla och jag vet inte vad som är hönan och vad som är ägget, men han har börjat svälja luft om nätterna och greppet har blivit mycket sämre, med smärtsam amning för min del som följd. Det är så frustrerande! Jag måste ju mata honom, men han är orolig på nätterna och har svårt att äta (pga magen) och så drar jag mig nästan för att amma eftersom det gör så ont. Amningen som fungerade så bra i början!

BVC-besöket igår visade trots allt detta på en god viktuppgång, så någonting får han ju uppenbarligen i sig.
 
Vår lille har det kämpigt med magont och gaser på eftermiddag, kväll och natt. Amningen har börjat trassla och jag vet inte vad som är hönan och vad som är ägget, men han har börjat svälja luft om nätterna och greppet har blivit mycket sämre, med smärtsam amning för min del som följd. Det är så frustrerande! Jag måste ju mata honom, men han är orolig på nätterna och har svårt att äta (pga magen) och så drar jag mig nästan för att amma eftersom det gör så ont. Amningen som fungerade så bra i början!

BVC-besöket igår visade trots allt detta på en god viktuppgång, så någonting får han ju uppenbarligen i sig.
Usch vi hade också riktigt kämpigt med magen på storebror. Det gick över efter ett par-tre månader (vilket känns som en evighet när man är uppe i det - jag vet). Även lillebror har börjat gnälla och stånka och jag hoppas så innerligt att han kommer lindrigare undan. Det är så tärande att se de små ha ont och sen sömnbristen som kommer med det. Storebror skrek i stort sett konstant från 19-tiden till 3 på natten :(

Amningen kan strula i och med magknip men det kan också vara öknings- och utvecklingsfaser som gör att dom strular. Oftast är det bara att härda ut och ha tålamod. Om du har kraftig utdrivning och mycket mjölk så kan de ta ytligare tag i försök att reglera flödet. Även släppa vakuum och "klicka".

Och bröstmjölk ska vara smärtlindrande vid magknip så undvik inte att amma av den anledningen :) att de ofta däckar på ersättning beror på att den är mer svårsmält, inte att mjölken inte räcker till.
 
Usch vi hade också riktigt kämpigt med magen på storebror. Det gick över efter ett par-tre månader (vilket känns som en evighet när man är uppe i det - jag vet). Även lillebror har börjat gnälla och stånka och jag hoppas så innerligt att han kommer lindrigare undan. Det är så tärande att se de små ha ont och sen sömnbristen som kommer med det. Storebror skrek i stort sett konstant från 19-tiden till 3 på natten :(

Amningen kan strula i och med magknip men det kan också vara öknings- och utvecklingsfaser som gör att dom strular. Oftast är det bara att härda ut och ha tålamod. Om du har kraftig utdrivning och mycket mjölk så kan de ta ytligare tag i försök att reglera flödet. Även släppa vakuum och "klicka".

Och bröstmjölk ska vara smärtlindrande vid magknip så undvik inte att amma av den anledningen :) att de ofta däckar på ersättning beror på att den är mer svårsmält, inte att mjölken inte räcker till.
Usch, vad hemskt det är när de har ont:cry:

Jag undviker ju inte att amma och vill för allt i världen att det ska fungera, men just nu är det smärtsamt! Misstänker faktiskt torsk i munnen också och ska köra med lite mineralvatten och att tvätta bröstvårtorna noga ett tag.

Att kraftig utdrivning skulle kunna inverka har varit en av mina teorier, men jag famlade bara efter förklaringar, så det är intressant att du nämner det. Det är väldogt tydligt att han vill suga för att lindra smärtan, men när det gör ont har han svårt att koncentrera sig nog för att få grepp ordentligt och fladdrar mest runt...
 
Usch, vad hemskt det är när de har ont:cry:

Jag undviker ju inte att amma och vill för allt i världen att det ska fungera, men just nu är det smärtsamt! Misstänker faktiskt torsk i munnen också och ska köra med lite mineralvatten och att tvätta bröstvårtorna noga ett tag.

Att kraftig utdrivning skulle kunna inverka har varit en av mina teorier, men jag famlade bara efter förklaringar, så det är intressant att du nämner det. Det är väldogt tydligt att han vill suga för att lindra smärtan, men när det gör ont har han svårt att koncentrera sig nog för att få grepp ordentligt och fladdrar mest runt...
Oh ja torsk/svamp kan vara fruktansvärt smärtsamt... Prova med vichyvatten men räds inte att be bvc om hjälp. De kan skriva ut salva som biter och som lindrar snabbt.
 
Oh ja torsk/svamp kan vara fruktansvärt smärtsamt... Prova med vichyvatten men räds inte att be bvc om hjälp. De kan skriva ut salva som biter och som lindrar snabbt.
För övrigt, fan vad allt ska luftas! Bebisrumpor, bröstvårtor, sydda underliv... tom bebismagar medelst pysventil! Det sista går ju bra, men hur sjutton ska övriga luftas annat än i helkaklade utrymmen:o:confused::D...och vem har tid att göra det?
 
För övrigt, fan vad allt ska luftas! Bebisrumpor, bröstvårtor, sydda underliv... tom bebismagar medelst pysventil! Det sista går ju bra, men hur sjutton ska övriga luftas annat än i helkaklade utrymmen:o:confused::D...och vem har tid att göra det?
Haha du kanske har mer uppstyrd tillvaro än vad jag har men jag går per automatik omkring och luftar bröstvårtorna konstant... Glömmer liksom stoppa tillbaks tuttarna efter amning. Brukar märka det när jag börjar läcka :rofl: Underlivet är ju svårt att lufta innan avslaget upphört tänker jag.
 
För övrigt, fan vad allt ska luftas! Bebisrumpor, bröstvårtor, sydda underliv... tom bebismagar medelst pysventil! Det sista går ju bra, men hur sjutton ska övriga luftas annat än i helkaklade utrymmen:o:confused::D...och vem har tid att göra det?
När dottern var liten hade jag henne liggandes på en handduk alternativt vattentätt lakan, sen får man vara snabb på att ta undan olyckan vid behov :) Men då luftades hela nedre paketet ;)
 
Haha du kanske har mer uppstyrd tillvaro än vad jag har men jag går per automatik omkring och luftar bröstvårtorna konstant... Glömmer liksom stoppa tillbaks tuttarna efter amning. Brukar märka det när jag börjar läcka :rofl: Underlivet är ju svårt att lufta innan avslaget upphört tänker jag.
Jag viftar också med brösten, :D men de läcker så kraftigt att det blir pölar om jag inte ser upp.
 
Sista arbetsdagen för mig idag, 7 dagar kvar till beräknad Bf.
Får se om det blir ett påskägg eller om han väljer att stanna kvar tiden ut. ;)

Spännande! Räknade ut att jag har 14 arbetsdagar kvar innan jag går hem, så det är nog dags att börja försöka få någon ordning på det som behöver göras innan dess :nailbiting:
 
Jag har varit på sista bokade besöket hos barnmorskan idag. BF IMORGON! :nailbiting: Allt såg bra ut. När jag lade mig på britsen utbrast hon "Oj, nu blev magen stenhård!" Och så stod den rätt ut. Jag märkte typ ingenting. Min stackars livmoder som jag hånat har nog tränat ändå, bara att jag inget begriper. :p

Dock så fick jag informationen att om inte förlossningen har kommit igång om en vecka ska jag ringa och boka tid för igångsättning. Jag vill inte alls det. Förstår inte varför det ska hetsas med den saken när allt verkar vara helt normalt. Han kommer väl när han är redo. Så det känns inte bra alls faktiskt och nu känner jag mig lite stressad.
 
Jag har varit på sista bokade besöket hos barnmorskan idag. BF IMORGON! :nailbiting: Allt såg bra ut. När jag lade mig på britsen utbrast hon "Oj, nu blev magen stenhård!" Och så stod den rätt ut. Jag märkte typ ingenting. Min stackars livmoder som jag hånat har nog tränat ändå, bara att jag inget begriper. :p

Dock så fick jag informationen att om inte förlossningen har kommit igång om en vecka ska jag ringa och boka tid för igångsättning. Jag vill inte alls det. Förstår inte varför det ska hetsas med den saken när allt verkar vara helt normalt. Han kommer väl när han är redo. Så det känns inte bra alls faktiskt och nu känner jag mig lite stressad.

Men inte måste du väl boka tid för igångsättning om du inte vill det?
Jag har tvärtom varit tvärsäker på att jag vill sättas igång bara jag går minsta sekund över :angel: typ helst gärna en månad i förväg! :laugh: Men nu börjar det kännas bättre och bättre att ha kvar bebis magen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 391
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 549
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 463
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 497
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp