Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har fått reda på att vår lilla dotter har grav hörselnedsättning/döv på båda öronen och kommer inte höra något utan hjälp av hörapparater /implantat. Känns så konstigt att vår glada tjej alltid kommer ha ett funktionshinder som aldrig kommer bli bra. Även om jag vet att vi kommer fixa det! 😄Blir mycket språkträning både för oss och henne dels teckenspråk och träna på talet. 👌
Oj vad tufft besked, men som sagt vilken tur att hon fötts nu när behandlingsmöjligheterna är så goda! Klart det kommer bli bra och ni kommer fixa det galant. :heart
 
Förstår helt klart din oro över en så pass stor operation på en sån liten tjej. Vet inte vad hon väger nu, men borde bli operation runt 6-12 mån?

Såklart för- och nackdelar med operation. Men jag är ändå helt fascinerad över hur långt vetenskapen har kommit när man kan återskapa ett sinne!

Jag jobbar ju på ”vanlig” habilitering men vi delar lunchrum med hörselhabilitering så träffar personalen där dagligen så får höra en del om CI etc.

Lycka till på er resa och uppdatera oss gärna om du har lust. Precis som någon skrev tidigare så har er dotter tur som verkar ha så fina och engagerade föräldrar.
Hon väger 5500g nu 2 månader gammal så det borde bli runt 6-12 månader. Och ja det det är helt fantastiskt vad teknik en gått fram! 😍 I början på Augusti ska vi tillbaka till sjukhuset och höra vad planen blir samt prova dom nya hörapparaterna. Så jag fortsätter uppdatera när jag vet mer 😊
 
Hon väger 5500g nu 2 månader gammal så det borde bli runt 6-12 månader. Och ja det det är helt fantastiskt vad teknik en gått fram! 😍 I början på Augusti ska vi tillbaka till sjukhuset och höra vad planen blir samt prova dom nya hörapparaterna. Så jag fortsätter uppdatera när jag vet mer 😊
A föddes med en mindre missbildning av snoppen och kommer också behöva opereras strax efter ett års ålder så jag kan helt relatera till oron över sövning och operation :heart

KL: senaste kontrollvägningen gick inte heller toppen :( han hade gått upp, men inte tillräckligt. Vi ska prata mer vid nästa besök om ett par v. Känns dumt att börja med ersättning när jag har sprängfyllda tuttar. Problemet är ju att få honom att amma nu med utvecklingssprång osv. Plus, att han ju varit sjuk med hög feber i två omgångar precis innan vägningarna. Han väger ca 6,5 kg vid 3,5 mån så han är ju inte liten, men han måste ju öka enligt plan ändå.

Ang bad har vi också en sån insats i badkaret. Baljan vi hade till storebror har bott ute en vinter och är rätt äcklig... Insatsen går dock fint att ha i duschen med, utan balja :)
 
Jag beställde som amningsnappar fast utan hål som man använder för att få ordning på platta eller inåtdragna bröstvårtor men fick tre paket för mycket. Jag undrar om det är någon som vill ha en eller ett par sådana "nappar" antingen från den här tråden eller om någon annan är inne och läser? Jag behöver knappast åtta stycken till min krånglande. :p

Jag har testat i ett par dagar och tycker det verkar fungera väldigt bra! Säg till så skickar jag. :)
 
Då går vi in i en nu utvecklingsfas... Idag har det varit hemskt, går inte att få honom att somna mer än för 10-20 minuter sen är det gråt och frustration 😥
Stackarn har sovit ca 1 timme totalt idag på dagen och nu försöker min man lägga honom men han skriker hela tiden. Där rök vår härliga kvällsrutin som har varit ljuvlig. 😔
Jag lider sedan tidigare av sömnbrist pga många uppvak på nätterna och svårt att somna om så mitt tålamod och min energinivå är låååg.
Han tar ju inte flaska heller så vi har inga alternativ på nätterna tyvärr.
Måtte detta gå över snabbt...
/världens sämsta mamma
 
Då går vi in i en nu utvecklingsfas... Idag har det varit hemskt, går inte att få honom att somna mer än för 10-20 minuter sen är det gråt och frustration 😥
Stackarn har sovit ca 1 timme totalt idag på dagen och nu försöker min man lägga honom men han skriker hela tiden. Där rök vår härliga kvällsrutin som har varit ljuvlig. 😔
Jag lider sedan tidigare av sömnbrist pga många uppvak på nätterna och svårt att somna om så mitt tålamod och min energinivå är låååg.
Han tar ju inte flaska heller så vi har inga alternativ på nätterna tyvärr.
Måtte detta gå över snabbt...
/världens sämsta mamma
Låter som när Frank var mitt i fjärde itvecklingssprånget. Det var fruktansvärt påfrestande, men det absolut jobbigaste var över på någon vecka.

Här har det också varit några tuffa nätter. Vi lyckas ju oftast lägga ner Frank i spjälsängen på kvällen, men nu vaknar han redan vid 23, från att ha sovit till 01 eller 02. Inatt vaknade han dessutom 00, 02 ( var vaken till 03.30). Sov sen till typ 06. Vi är dessutom på landet så hela lilla familjen är vaken natten igenom. När vi är hemma brukar vi dela natten mellan oss eftersom vi har ett gästrum i andra delen av huset. Jag hoppas på att det är värmen som spökar. Det är ju en dåligt isolerad stuga så tokvarmt.

Dricker kaffe och upprepar mitt motto. ” det är en fas som går över”.

Vi fantiserar också om hur vi kommer ha det nästa sommar och att mkt kommer vara bättre då även om F säkert kommer springa åt alla håll istället...
 
BVC idag, 4-månaderskontroll (fast lite sen). Nästan 7,2 kg och 67 cm lång, växer så det knakar verkligen. Snart dags att plocka undan ännu fler kläder, jag hinner inte riktigt med...

Ikväll har vi varit på stranden allihopa, Nora fick doppa fötter och händer, det var en höjdare tyckte hon :love: vad som inte var en höjdare var att äta på stranden, bröstet smakade ju salt! :cautious: :yuck::rofl:
 
Hej allesammans! Jag vet att det var någon som taggade mig, men jag kan inte hitta det nu och minns inte vem det var, men tack för omtanken, Vemdalen u nu var❤️

Jag har helt enkelt varit för trött för att skriva här, men jag har läst och följt er. Vi har haft två nätter med lite mer sömn nu, efter fyra på raken med en liten som bara sovit i små små snuttar. Som mest sov han en timme i sträck, så jag har varit väldigt, väldigt sliten. Trots detta är trenden på det stora hela god och hans magonda har blivit allt bättre och han har gått från att vara ledsen all vaken tid han inte åt till att nu vara en rätt glad kille, som går att kommunicera med och som nu t.o.m. kan gå med på korta stunder på filt eller i babysitter, åtminstone om vi roar honom.

Precis som @Flixon s lilla har vår fått plaska med fötterna i det varma grunda vattnet. Han blev fantastiskt lugn av att vara på stranden, satt i famnen i soltältet och var helt stilla. Annars är han en rätt aktiv kille som inte är still några längre stunder.

På fredag har vi fyramånaderskontroll.
 
Här har vi en till som varit på stranden och plaskat med fötterna. Det var jätteläskigt första gången, men sedan verkade hon uppskatta det. Jag och maken var nöjda att ha tagit oss iväg och bada i värmen också! Nu sitter jag och dottern i soffan och njuter av regnet och kylan som gör huset beboelig igen :D
 
I lördags kom två poliser och meddelade att min mamma har hittats död i sin lägenhet. Plötsligt och oväntat, hon var inte kärnfrisk precis men hade inga dödliga sjukdomar och var bara 68. Nu hade vi väldigt lite kontakt av olika skäl men det är chockartat och väldigt sorgligt ändå förstås. Och nu måste jag som bor 30 mil bort, och min bror som bor i en annan världsdel på något sätt rodda allt praktiskt som kommer efter....

Med bebis är allt bara bra. Hon är så go. Har börjat bli väldigt missnöjd i vagnens liggdel när hon är vaken dock, astrist att ligga på rygg och stirra upp ju. Men är inte riktigt stadig nog än att sitta bra i sittdelen. Just ju kör vi en provisorisk lösning med madrass på sittdelen så man kan höja upp ryggen och stötta upp henne när hon är vaken. Den sjuka värmen har gett efter för denna gång, rätt skönt. +30 grader är ingen höjdare för en liten en.
 
I lördags kom två poliser och meddelade att min mamma har hittats död i sin lägenhet. Plötsligt och oväntat, hon var inte kärnfrisk precis men hade inga dödliga sjukdomar och var bara 68. Nu hade vi väldigt lite kontakt av olika skäl men det är chockartat och väldigt sorgligt ändå förstås. Och nu måste jag som bor 30 mil bort, och min bror som bor i en annan världsdel på något sätt rodda allt praktiskt som kommer efter....

Med bebis är allt bara bra. Hon är så go. Har börjat bli väldigt missnöjd i vagnens liggdel när hon är vaken dock, astrist att ligga på rygg och stirra upp ju. Men är inte riktigt stadig nog än att sitta bra i sittdelen. Just ju kör vi en provisorisk lösning med madrass på sittdelen så man kan höja upp ryggen och stötta upp henne när hon är vaken. Den sjuka värmen har gett efter för denna gång, rätt skönt. +30 grader är ingen höjdare för en liten en.

Men stackare. 💖 Min pappa gick bort hastigt nyligen och vi bor 50 mil bort.
Skickar en styrkekram.
Skönt att det är bra med bebis iaf.
Vi har också svalare idag, det tackar vi för.

Sitter just nu i bilen på väg från Jönköping till min mamma utanför Uppsala. Halva resan snart gjord och Loke har sovit hela tiden hittills. Vi ska snart stanna i Nyköping och sen håller jag tummarna att resten av resan går lika smidigt 😊
 
I lördags kom två poliser och meddelade att min mamma har hittats död i sin lägenhet. Plötsligt och oväntat, hon var inte kärnfrisk precis men hade inga dödliga sjukdomar och var bara 68. Nu hade vi väldigt lite kontakt av olika skäl men det är chockartat och väldigt sorgligt ändå förstås. Och nu måste jag som bor 30 mil bort, och min bror som bor i en annan världsdel på något sätt rodda allt praktiskt som kommer efter....

Med bebis är allt bara bra. Hon är så go. Har börjat bli väldigt missnöjd i vagnens liggdel när hon är vaken dock, astrist att ligga på rygg och stirra upp ju. Men är inte riktigt stadig nog än att sitta bra i sittdelen. Just ju kör vi en provisorisk lösning med madrass på sittdelen så man kan höja upp ryggen och stötta upp henne när hon är vaken. Den sjuka värmen har gett efter för denna gång, rätt skönt. +30 grader är ingen höjdare för en liten en.
Beklagar sorgen ❤️
 
Vilket tråkigt besked @Ja88 , även om ni har haft lite kontakt så är det ändå en mamma.

Öronkontrollen gick inte bra idag heller. Ingen respons och ingen rörelse på trummhinnan. Nu fick jag iaf svar på vad som är problemet. Han har mkt vatten bakom trummhinnan som tydligen inte.vill försvinna själv. Ny koll om 4 veckor
 
I lördags kom två poliser och meddelade att min mamma har hittats död i sin lägenhet. Plötsligt och oväntat, hon var inte kärnfrisk precis men hade inga dödliga sjukdomar och var bara 68. Nu hade vi väldigt lite kontakt av olika skäl men det är chockartat och väldigt sorgligt ändå förstås. Och nu måste jag som bor 30 mil bort, och min bror som bor i en annan världsdel på något sätt rodda allt praktiskt som kommer efter....

Med bebis är allt bara bra. Hon är så go. Har börjat bli väldigt missnöjd i vagnens liggdel när hon är vaken dock, astrist att ligga på rygg och stirra upp ju. Men är inte riktigt stadig nog än att sitta bra i sittdelen. Just ju kör vi en provisorisk lösning med madrass på sittdelen så man kan höja upp ryggen och stötta upp henne när hon är vaken. Den sjuka värmen har gett efter för denna gång, rätt skönt. +30 grader är ingen höjdare för en liten en.
Beklagar sorgen 😢 även om ni inte stått varandra så nära måste det vara en chock.
 
Vilket tråkigt besked @Ja88 , även om ni har haft lite kontakt så är det ändå en mamma.

Öronkontrollen gick inte bra idag heller. Ingen respons och ingen rörelse på trummhinnan. Nu fick jag iaf svar på vad som är problemet. Han har mkt vatten bakom trummhinnan som tydligen inte.vill försvinna själv. Ny koll om 4 veckor

Skönt att få ett svar. Brukar det försvinna av sig själv eller behöver man åtgärda det på ngt sätt?
 
Hej allesammans! Jag vet att det var någon som taggade mig, men jag kan inte hitta det nu och minns inte vem det var, men tack för omtanken, Vemdalen u nu var❤

Jag har helt enkelt varit för trött för att skriva här, men jag har läst och följt er. Vi har haft två nätter med lite mer sömn nu, efter fyra på raken med en liten som bara sovit i små små snuttar. Som mest sov han en timme i sträck, så jag har varit väldigt, väldigt sliten. Trots detta är trenden på det stora hela god och hans magonda har blivit allt bättre och han har gått från att vara ledsen all vaken tid han inte åt till att nu vara en rätt glad kille, som går att kommunicera med och som nu t.o.m. kan gå med på korta stunder på filt eller i babysitter, åtminstone om vi roar honom.

Precis som @Flixon s lilla har vår fått plaska med fötterna i det varma grunda vattnet. Han blev fantastiskt lugn av att vara på stranden, satt i famnen i soltältet och var helt stilla. Annars är han en rätt aktiv kille som inte är still några längre stunder.

På fredag har vi fyramånaderskontroll.

Så tufft det låter, ni är helt otroliga. :heart Skönt att höra att det på det stora hela går åt rätt håll och att magen blir bättre och att ni får se mer och mer en glad bebis! Roligt att få höra från dig! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 350
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 523
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 411
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 299
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp