Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är iväg på stafettvasan som min sambo ska springa. 4 timmar i bil 🤯 August hade nog sovit om inte hans käre bror suttit och tjoat och väckt honom så det blev 4 timmar (eller mer med alla stopp) av skrik...

Visa bifogad fil 35068
Lider med er, det går inte att föreställa sig hur jobbigt det är med skrikande bebis i bil innan man suttit där själv...

Våra senaste bilturer har faktiskt gått rätt bra, Nora har till och med sovit i bilen en gång :eek:
 
När alla börjar skriva om sina dop/namngivningsfester blir jag så nöjd över att vi redan har vår avklarad :laugh: Bebis sov genom nästan hela grejen, var jättenöjd över att alla sjöng för henne :rofl: Vaknade bara och skrek när prästen vände henne upp och ned och hällde vatten på henne och vi lyckades sätta upp ett partytält i trädgården på sommarens blåsigaste helg...
 
Ang. Bilresor fick jag stanna efter vägen och trösta min lilla dam idag på väg från bvc. Hon skrek så jag trodde hon skulle sluta andas 😱 fy vad olycklig hon var ☹️😢
 
Idag har vi varit i stallet, jag och storasyster kunde rida en sväng tillsammans eftersom farmor var med och underhöll Nora i gräset 😍

received_2453905444832853.jpeg
 
Okej, jag har insett att jag har fått ett beroende och måste genast gå ur alla köp/sälj grupper med barnkläder/barnprylar innan ni kommer få se mig på Lyxfällan.

Rackarns va lätt det är att shoppa onödigt mycket kläder och annat till sitt barn 🙄😫

En grej som blev bättre när jag slutade amma och helt plötsligt inte hade en hand över till att surfa på telefon under matningarna :rofl: Värst var det på nätterna då jag kunde buda och vinna på kläder i helt fel storlek och dessutom glömma bort att jag hade gjort det :o
 
Någon timme kvar till namngivningskalaset och vi laddar upp genom att ligga i sängen så han får sova bra ett par timmar innan kalaset så att han är fit for fight när det drar igång. :p Jag tror faktiskt vi lyckades få klart allt vi tänkt i tid.

Vi ska göra en tidskapsel som han får öppna när han är 20. Jag hade tänkt att folk kunde lägga dit någon tidning, kort på sig själva, kvitton och så. Ingen big deal. Så ringer min farfar igår och säger att han skrivit ett brev men det blev så känslosamt eftersom han inte kommer vara kvar när kapseln öppnas så det blev "bara" en a4. Det tog rakt i hjärtat på mig så nu känner jag mig lite ledsen över den där kapseln.

Jag ska försöka tränga undan det så gott det går idag. Idag ska vi ha trevligt så kan vi ta itu med sorgligare saker en annan dag.
 
Någon timme kvar till namngivningskalaset och vi laddar upp genom att ligga i sängen så han får sova bra ett par timmar innan kalaset så att han är fit for fight när det drar igång. :p Jag tror faktiskt vi lyckades få klart allt vi tänkt i tid.

Vi ska göra en tidskapsel som han får öppna när han är 20. Jag hade tänkt att folk kunde lägga dit någon tidning, kort på sig själva, kvitton och så. Ingen big deal. Så ringer min farfar igår och säger att han skrivit ett brev men det blev så känslosamt eftersom han inte kommer vara kvar när kapseln öppnas så det blev "bara" en a4. Det tog rakt i hjärtat på mig så nu känner jag mig lite ledsen över den där kapseln.

Jag ska försöka tränga undan det så gott det går idag. Idag ska vi ha trevligt så kan vi ta itu med sorgligare saker en annan dag.

Men så fint!
Sorgligt att vi inte kan få behålla alla dem vi tycker om, men så fint att ha gammelfarfars brev iallafall.
 
Någon timme kvar till namngivningskalaset och vi laddar upp genom att ligga i sängen så han får sova bra ett par timmar innan kalaset så att han är fit for fight när det drar igång. :p Jag tror faktiskt vi lyckades få klart allt vi tänkt i tid.

Vi ska göra en tidskapsel som han får öppna när han är 20. Jag hade tänkt att folk kunde lägga dit någon tidning, kort på sig själva, kvitton och så. Ingen big deal. Så ringer min farfar igår och säger att han skrivit ett brev men det blev så känslosamt eftersom han inte kommer vara kvar när kapseln öppnas så det blev "bara" en a4. Det tog rakt i hjärtat på mig så nu känner jag mig lite ledsen över den där kapseln.

Jag ska försöka tränga undan det så gott det går idag. Idag ska vi ha trevligt så kan vi ta itu med sorgligare saker en annan dag.
Åh, vilken bra idé. Nåt sånt borde vi gjort igår på Franks dop.

För övrigt blev dopet en lyckad tillställning. Jag grät en skvätt på väg in i kyrkan, blev lite rörd över allt och alla som kommit för att vara med. Frank fick jättefina och bra presenter; pengar, barnmatservis, bil från Stoy, mini-kånken, gåvagn och flera böcker 👍🏻❤️
 
Blev en jättefin namngivning här med, blev ganska känslosamt och jag grät en skvätt när en vän sjöng min och N's sång som jag har sjungit för henne sedan hon låg i magen ❤ Fast det lät ju lite bättre när en som faktiskt kan sjunga sjöng den :laugh: Bebis bröt inte ihop en enda gång, superglad över min lilla tjej!

Nu har hela familjen däckat i soffan och kylskåpet är fullt med både mat och fika till en halv namngivning till
 
Men så fint!
Sorgligt att vi inte kan få behålla alla dem vi tycker om, men så fint att ha gammelfarfars brev iallafall.

Ja verkligen. :cry: "Det blev bara en a4, resten får väl du berätta". Usch, den kändes. Jag hoppas han får vara med i några år till så att John kanske kan ha några egna minnen av honom. Det blir nog inte lätt att läsa det där brevet om 20 år för min del.

Åh, vilken bra idé. Nåt sånt borde vi gjort igår på Franks dop.

För övrigt blev dopet en lyckad tillställning. Jag grät en skvätt på väg in i kyrkan, blev lite rörd över allt och alla som kommit för att vara med. Frank fick jättefina och bra presenter; pengar, barnmatservis, bil från Stoy, mini-kånken, gåvagn och flera böcker 👍🏻

Det blev väldigt lyckat med kapseln, folk tog med många påhittiga saker. En del slog in sina saker i paket dessutom så nu är jag jättenyfiken! :cautious::D Bara 20 års väntan! Ni får göra en egen kapsel, eller vänta till 1-årskalaset kanske! :)

-------

Det blev en lyckad namngivningsfest men skönt att det är över. Jag kommer nog vara helt socialbakis i flera dagar. Drygt att vara två introverter och hålla i något sådant här. Noja över om man var nog trevlig, tacksam etc.

Bebisen höll ihop i typ en halvtimme, sedan brakade han ihop totalt. För många famnar och ansikten. Han skrek så folk kom rusande, de trodde det hänt en olycka. Han somnade ganska snabbt i selen sen och sov i kanske en timme, sen vaknade han gladare. Nu ikväll blev det totalkrasch igen med övertrött bebis, vi har försökt få honom att sova i två timmar och han bara skriker. Jag känner mig helt kass, jag förstod ju att det skulle bli för mycket för honom. Men det är klart alla vill gulla med bebisen liksom, särskillt de som sällan träffar honom. Men då går ju inte bebisens behov först utan gästernas. Han som alltid ler, skrattar och håller låda när han ser folk blev RÄDD när jag lade ifrån mig honom för att snabbt sätta på mig selen och han fick syn på sin farfar. Känner mig helt sämst nu. Känns som jag gett honom men för livet.

Imorgon ska vi sova hela dagen.
 
Suck, känns inte som om jag gör annat än att gnälla i den här tråden. Får börja med en disclaimer - jag älskar mitt barn och mitt nya liv. På det stora hela uppskattar jag mer att vara förälder än vad jag trodde att jag skulle.

MEN. Denna sömn. Jag håller på att bli knäpp. På riktigt. I natt t om fräste och svor jag åt Idun när hon vaknade fjärde gången på en timma. Hon vaknar minst 6-7 ggr/natt, ofta mer. Det har hänt nån enstaka gång att hon bara vaknat 3 ggr, men det hör till undantagen. Hon sover aldrig längre än 3 timmar i sträck. De flesta nätter bara 1,5 timmar i sträck. Hon vill gärna äta också, och eftersom hon ligger på -2SD vågar jag inte göra annat än att mata henne, även om jag tror att det ofta bara är tröstamning och att nappen hade funkat lika bra. Ofta somnar hon om när jag matat henne och lägger ner henne (hon vill hålla i min tumme tills hon somnar) och sen tar det ibland bara 5-10 min innan hon vaknar efter att jag lägger mig ner igen, nästan oavsett hur länge jag sitter med henne. Oftast ger jag upp och låter henne ligga bredvid mig i sängen istället, men hon vaknar och sprattlar mkt och vill äta, så det blir egentligen inte bättre. På helgerna går min man upp med henne när hon vaknar strax före 07, så får jag sova ikapp lite då, men på veckodagarna är det bara att härda ut. Dagtid sover hon max 2 timmar per dag, utslaget på ca 4 ggr, som är mellan 15-50 min långa.

Vi kämpar på med hennes vikt också. Var för extra kontrollmätning i måndags. Hon har slutat plana ut, och följer nu sin nya kurva. Men hon är bara upp 1.6 kg på 4 månader sen hon föddes, inte konstigt att jag tycker att hon är liten jämfört med andra bebisar!

Sen för att avsluta med lite positivt så är hon så himla rolig att vara med nu! Så vaken och snackig och intresserad av sin omvärld. På måndag försöker vi oss också på babysim, och på onsdag börjar vi med babymassage!

Tycker inte att det är gnäll, man måste få ventilera och skriva av sig! Dessutom tröstar ditt ventilerande mig med att det inte bara är min bebis som vaknar varje-varannan timme om nätterna och bara sover korta stunder på dagen, samt är väldigt lättväckt. Jag njuter verkligen av bebis och tiden hemma nu, alltså stooornjuter, MEN jag börjar känna mig riktigt sliten. Ungefär som att jag konstant håller på att bli förkyld. Har haft ont i halsen och kroppen och liksom känt mig slitet trött i flera veckor nu. Rätt så säker på att det beror på sömnbristen. Lär väl vara så i typ 18 år eller? :rofl: Jaja, jag försöker tänka att det är en del av "jobbet" som jag har nu. Ta hand om spädbarn-jobbet, eller vad det nu borde kallas - föräldraledighet kan låta så missvisande ibland.

Men som sagt, trots sömnbrist så njuter jag verkligen. Bebis är 10 veckor på tisdag och jag känner mig så mycket säkrare nu än i början. Och dessa leenden och "pratstunder" jag får!! Wow! :love:

Vi är anmälda till babymassage och babysim, men det är ett tag kvar till start. Känns skönt att ha lite inbokat i höst, och mysigt med aktiviteter för bebis och mig (även om det kanske mest är för mig, han är såklart lika nöjd hemma men fokus kommer ju ändå att vara på honom).
 
Ja verkligen. :cry: "Det blev bara en a4, resten får väl du berätta". Usch, den kändes. Jag hoppas han får vara med i några år till så att John kanske kan ha några egna minnen av honom. Det blir nog inte lätt att läsa det där brevet om 20 år för min del.



Det blev väldigt lyckat med kapseln, folk tog med många påhittiga saker. En del slog in sina saker i paket dessutom så nu är jag jättenyfiken! :cautious::D Bara 20 års väntan! Ni får göra en egen kapsel, eller vänta till 1-årskalaset kanske! :)

-------

Det blev en lyckad namngivningsfest men skönt att det är över. Jag kommer nog vara helt socialbakis i flera dagar. Drygt att vara två introverter och hålla i något sådant här. Noja över om man var nog trevlig, tacksam etc.

Bebisen höll ihop i typ en halvtimme, sedan brakade han ihop totalt. För många famnar och ansikten. Han skrek så folk kom rusande, de trodde det hänt en olycka. Han somnade ganska snabbt i selen sen och sov i kanske en timme, sen vaknade han gladare. Nu ikväll blev det totalkrasch igen med övertrött bebis, vi har försökt få honom att sova i två timmar och han bara skriker. Jag känner mig helt kass, jag förstod ju att det skulle bli för mycket för honom. Men det är klart alla vill gulla med bebisen liksom, särskillt de som sällan träffar honom. Men då går ju inte bebisens behov först utan gästernas. Han som alltid ler, skrattar och håller låda när han ser folk blev RÄDD när jag lade ifrån mig honom för att snabbt sätta på mig selen och han fick syn på sin farfar. Känner mig helt sämst nu. Känns som jag gett honom men för livet.

Imorgon ska vi sova hela dagen.

Låter som att ni har haft en jättefin namngivning och jag är impad över att ni hade den, min sambo och jag är också åt det inroverta hållet och tycker att det är jättejobbigt att hålla i kalas och liknande. Vi har pratat om namngivning men det känns inte som att någon av oss är tillräckligt peppade...

Tror absolut inte att bebis får några men, tänk grottmänniskorna de skickade väl runt bebisarna mellan sig i flocken hela tiden. ;)
 
Tycker inte att det är gnäll, man måste få ventilera och skriva av sig! Dessutom tröstar ditt ventilerande mig med att det inte bara är min bebis som vaknar varje-varannan timme om nätterna och bara sover korta stunder på dagen, samt är väldigt lättväckt. Jag njuter verkligen av bebis och tiden hemma nu, alltså stooornjuter, MEN jag börjar känna mig riktigt sliten. Ungefär som att jag konstant håller på att bli förkyld. Har haft ont i halsen och kroppen och liksom känt mig slitet trött i flera veckor nu. Rätt så säker på att det beror på sömnbristen. Lär väl vara så i typ 18 år eller? :rofl: Jaja, jag försöker tänka att det är en del av "jobbet" som jag har nu. Ta hand om spädbarn-jobbet, eller vad det nu borde kallas - föräldraledighet kan låta så missvisande ibland.

Men som sagt, trots sömnbrist så njuter jag verkligen. Bebis är 10 veckor på tisdag och jag känner mig så mycket säkrare nu än i början. Och dessa leenden och "pratstunder" jag får!! Wow! :love:

Vi är anmälda till babymassage och babysim, men det är ett tag kvar till start. Känns skönt att ha lite inbokat i höst, och mysigt med aktiviteter för bebis och mig (även om det kanske mest är för mig, han är såklart lika nöjd hemma men fokus kommer ju ändå att vara på honom).
Föräldratjänst, kallar en vän det. Tycker det är ett himla bra ord, mycket bättre än föräldraledig!

Men det blir bättre, jag lovar ❤️
 
Ja verkligen. :cry: "Det blev bara en a4, resten får väl du berätta". Usch, den kändes. Jag hoppas han får vara med i några år till så att John kanske kan ha några egna minnen av honom. Det blir nog inte lätt att läsa det där brevet om 20 år för min del.



Det blev väldigt lyckat med kapseln, folk tog med många påhittiga saker. En del slog in sina saker i paket dessutom så nu är jag jättenyfiken! :cautious::D Bara 20 års väntan! Ni får göra en egen kapsel, eller vänta till 1-årskalaset kanske! :)

-------

Det blev en lyckad namngivningsfest men skönt att det är över. Jag kommer nog vara helt socialbakis i flera dagar. Drygt att vara två introverter och hålla i något sådant här. Noja över om man var nog trevlig, tacksam etc.

Bebisen höll ihop i typ en halvtimme, sedan brakade han ihop totalt. För många famnar och ansikten. Han skrek så folk kom rusande, de trodde det hänt en olycka. Han somnade ganska snabbt i selen sen och sov i kanske en timme, sen vaknade han gladare. Nu ikväll blev det totalkrasch igen med övertrött bebis, vi har försökt få honom att sova i två timmar och han bara skriker. Jag känner mig helt kass, jag förstod ju att det skulle bli för mycket för honom. Men det är klart alla vill gulla med bebisen liksom, särskillt de som sällan träffar honom. Men då går ju inte bebisens behov först utan gästernas. Han som alltid ler, skrattar och håller låda när han ser folk blev RÄDD när jag lade ifrån mig honom för att snabbt sätta på mig selen och han fick syn på sin farfar. Känner mig helt sämst nu. Känns som jag gett honom men för livet.

Imorgon ska vi sova hela dagen.

Bra ide med ettårskalaset!

Frank blev också helt överstimulerad av intryck när kvällen led mot slutet. Helt plötsligt bara gallskrek han när jag skulle mata honom så slutade med att jag fick gå undan till ett rätt mörkt rum bara han och jag. Hade svårt att komma till ro på kvällen också... Det var ju lite mer liv här hemma än när det bara är han och jag.
 
Låter som att ni har haft en jättefin namngivning och jag är impad över att ni hade den, min sambo och jag är också åt det inroverta hållet och tycker att det är jättejobbigt att hålla i kalas och liknande. Vi har pratat om namngivning men det känns inte som att någon av oss är tillräckligt peppade...

Tror absolut inte att bebis får några men, tänk grottmänniskorna de skickade väl runt bebisarna mellan sig i flocken hela tiden. ;)

Ett av syftena med dop/namngivning är väl lite att "förena två familjer runt ett barn", typ. I och med att bebisens morfar och farmor + farfar med flera inte hade träffats än kände vi att det var hög tid...

Min strategi var att hålla folk sysselsatta eftersom jag får lite panik om folk blir sittande tysta. Så vi hade tipspromenad, blöjpong uppsatt på väggen (kasta pingisbollar i blöjor med olika poäng), vi ställde ut ett discgolfmål man kunde kasta discar (frisbees) mot och så hade vi en station där man fick skriva ett födelsedagskort till valfri ålder där man kunde skriva en hälsning, citat, filmtips eller vad som helst. Det blev bra tycker jag. Och jätteroligt med korten! Han kommer få så fina och roliga födelsedagskort framöver. :)

Det jobbigaste var väl "välkommen hit"-pratet och presentöppningen, resten kändes väldigt bra.

Idag är bebisen glad som vanligt så det känns väl lite bättre nu. Det känns lite som vi (i vår kultur) gör lite samma fel som med hundvalpar, att sätta så unga individer i centrum? Det känns som det är bäddat för problem. Det tänker att sådana små barn kanske helst mest bara borde iaktta i situationer med mycket intryck och inte vara mitt i stormen. Bara sitta och studera gäster/presenter/miljö utan att någon hela tiden avbryter med ögonkontakt eller prat. Hur tänker ni om det? Gör ni något för att "reglera" eller hur man ska säga?


Bra ide med ettårskalaset!

Frank blev också helt överstimulerad av intryck när kvällen led mot slutet. Helt plötsligt bara gallskrek han när jag skulle mata honom så slutade med att jag fick gå undan till ett rätt mörkt rum bara han och jag. Hade svårt att komma till ro på kvällen också... Det var ju lite mer liv här hemma än när det bara är han och jag.

Jo samma här, det där var väl ungefär lika många personer han sett i hela sitt liv tidigare. Inte lätt att vara liten :heart
 
Vi hade vårt lilla tårtkalas för Nelia i helgen. Som tur var inte så många personer totalt då vi fick vara inne på grund av vädret. Vi hade inget avancerat alls, tårta, frukt och kakor en kort presentation av Nelia och hennes namn och var de kom ifrån. Hon fick jättefina presenter. Först var Nelia lite blyg och ville bara vara hos mig eller pappa. Men efter att ha sovit lite mitt i stöket och ätit lite gick det att sitta hos mormor och farfar också. Eller ja stå upp med hjälp för det är vad hon helst vill göra.

Den här veckan började med långpromenad men sällskap. Imorgon blir det träning för mig, på onsdag kör vi nog ut och hänger några timmar på brukshundsklubben (och hoppas hunden får träna lite i sovpauserna) och på torsdag är det babysim premiär. Känns som vi inte borde få allt för långtråkigt.

Någon som vet om man borde ha någon särskild blöjja under badbyxan vid babysimmet? Badbyxor skulle man kunna köpa där.
 
Vi hade vårt lilla tårtkalas för Nelia i helgen. Som tur var inte så många personer totalt då vi fick vara inne på grund av vädret. Vi hade inget avancerat alls, tårta, frukt och kakor en kort presentation av Nelia och hennes namn och var de kom ifrån. Hon fick jättefina presenter. Först var Nelia lite blyg och ville bara vara hos mig eller pappa. Men efter att ha sovit lite mitt i stöket och ätit lite gick det att sitta hos mormor och farfar också. Eller ja stå upp med hjälp för det är vad hon helst vill göra.

Den här veckan började med långpromenad men sällskap. Imorgon blir det träning för mig, på onsdag kör vi nog ut och hänger några timmar på brukshundsklubben (och hoppas hunden får träna lite i sovpauserna) och på torsdag är det babysim premiär. Känns som vi inte borde få allt för långtråkigt.

Någon som vet om man borde ha någon särskild blöjja under badbyxan vid babysimmet? Badbyxor skulle man kunna köpa där.
Badbyxan är tänkt att ha utan blöja. Den släpper igenom kiss men håller kvar bajs, så länge resåren är tillräckligt åtdragen :)
 
Vi hade vårt lilla tårtkalas för Nelia i helgen. Som tur var inte så många personer totalt då vi fick vara inne på grund av vädret. Vi hade inget avancerat alls, tårta, frukt och kakor en kort presentation av Nelia och hennes namn och var de kom ifrån. Hon fick jättefina presenter. Först var Nelia lite blyg och ville bara vara hos mig eller pappa. Men efter att ha sovit lite mitt i stöket och ätit lite gick det att sitta hos mormor och farfar också. Eller ja stå upp med hjälp för det är vad hon helst vill göra.

Den här veckan började med långpromenad men sällskap. Imorgon blir det träning för mig, på onsdag kör vi nog ut och hänger några timmar på brukshundsklubben (och hoppas hunden får träna lite i sovpauserna) och på torsdag är det babysim premiär. Känns som vi inte borde få allt för långtråkigt.

Någon som vet om man borde ha någon särskild blöjja under badbyxan vid babysimmet? Badbyxor skulle man kunna köpa där.

Vi är precis hemkomna från första babysimmet. Jag är helt utslagen, men bebis är nöjd och glad :laugh: Trodde det skulle bli tvärtom :o

Vi fick en blöja särskilt för bad i receptionen och körde bara på det, kräver badbyxorna man köper där någon blöja under borde de ju rimligtvis ha sådana där tänker jag.
 
Läkarkontroll av Leo idag. Han är nu 64 cm lang och väger 7,13 kg. Tyngst av alla syskonen, ungefär lika lang som yngsta storasyster (men hon startade 3cm längre). Däremot gillade inte läkaren Leos huvudform helt, lite för avlangt menade han. Säkert inget att oroa sig för men han skrev en remiss för att kolla med ultraljud sa inga "fogar" växt ihop pa fel sätt. Sa ännu ett besök pa sjukhuset med Leo far vi planera in, aldrig varit ngt som behövs kollas upp med ngn av dom andra barnen. Lite besvärligt, tar helst inte med mig alla fem barnen och min man jobbar at helt fel hall. Men bra att kolla upp ända sa det inte är ngt fel. Annars är han en stark, frisk och glad liten pojke.

Pa tisdag har vi nästa öronkontroll, börjar bli lite nervös.
 
Läkarkontroll av Leo idag. Han är nu 64 cm lang och väger 7,13 kg. Tyngst av alla syskonen, ungefär lika lang som yngsta storasyster (men hon startade 3cm längre). Däremot gillade inte läkaren Leos huvudform helt, lite för avlangt menade han. Säkert inget att oroa sig för men han skrev en remiss för att kolla med ultraljud sa inga "fogar" växt ihop pa fel sätt. Sa ännu ett besök pa sjukhuset med Leo far vi planera in, aldrig varit ngt som behövs kollas upp med ngn av dom andra barnen. Lite besvärligt, tar helst inte med mig alla fem barnen och min man jobbar at helt fel hall. Men bra att kolla upp ända sa det inte är ngt fel. Annars är han en stark, frisk och glad liten pojke.

Pa tisdag har vi nästa öronkontroll, börjar bli lite nervös.
Bra att de har ordentlig koll ändå, hoppas det inte är något. Och lycka till på öronkontrollen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 108
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 313
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 314
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 168
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp