Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
L fick ont vid stickena i benen och gnällig/sov dåligt ett par-tre nätter efteråt.
Hoppas det går över snart :heart

Vi upptäckte första tanden i söndags Visa bifogad fil 39233 Hjälp va tiden går fort!
Han vaknar ofta på natten numera och är helt otröstlig, gråter jättemycket :( Det enda som hjälper är då att få sova bredvid någon av oss i sängen. Jättemysigt såklart men ens egen sömn blir inte riktigt så bra då tyvärr. Hoppas det går över snart.
Tippar på att det kan vara tänderna som ställer till det. Frank hade det jättejobbigt på nätterna i nån vecka när han fick sina första två tänder. Nu har det varit tufft igen några nätter och igår såg jag två nya tänder i överkäken så hoppas på att det är snabbt övergående nu med. Han sover ju inte hela nätter i vanliga fall heller, men stor skillnad att vakna typ 2 gånger mot varje/varannan timme som det varit nu 😱

Jag önskar att jag kunde gilla att samsova men jag har jättesvårt att komma till ro tyvärr. 😏
 
Verkar vara bättre för lilleman redan ikväll då han somnade gott i sin säng som vanligt👍

Jag tror dock att jag ligger sömnlös inatt, slutade amma för en månad sedan, för 2 veckor sedan hade jag fruktansvärt ont i magen en dag. Funderade i efterhand på om det kunde varit att kroppen kommer igång så det var ägglossning. Tog därför gravtest idag då jag inte fått någon mens. Tokpositivt. Bebis är 5 månader och tog många år att få till. Känner enorm lycka, då jag inte ens vågade hoppas på att vi någonsin skulle bli föräldrar. Samtidigt som jag är livrädd över att inte räcka till för min lilla (stora?😳) plutt. Även rädd att det är slitigt för förhållandet. Mycket kan ju hända på vägen, men just nu så har jag i alla fall ett liiitet syskon därinne. 😍😳🙈
 
Verkar vara bättre för lilleman redan ikväll då han somnade gott i sin säng som vanligt👍

Jag tror dock att jag ligger sömnlös inatt, slutade amma för en månad sedan, för 2 veckor sedan hade jag fruktansvärt ont i magen en dag. Funderade i efterhand på om det kunde varit att kroppen kommer igång så det var ägglossning. Tog därför gravtest idag då jag inte fått någon mens. Tokpositivt. Bebis är 5 månader och tog många år att få till. Känner enorm lycka, då jag inte ens vågade hoppas på att vi någonsin skulle bli föräldrar. Samtidigt som jag är livrädd över att inte räcka till för min lilla (stora?😳) plutt. Även rädd att det är slitigt för förhållandet. Mycket kan ju hända på vägen, men just nu så har jag i alla fall ett liiitet syskon därinne. 😍😳🙈

Stort grattis till den nya graviditeten!
 
Verkar vara bättre för lilleman redan ikväll då han somnade gott i sin säng som vanligt👍

Jag tror dock att jag ligger sömnlös inatt, slutade amma för en månad sedan, för 2 veckor sedan hade jag fruktansvärt ont i magen en dag. Funderade i efterhand på om det kunde varit att kroppen kommer igång så det var ägglossning. Tog därför gravtest idag då jag inte fått någon mens. Tokpositivt. Bebis är 5 månader och tog många år att få till. Känner enorm lycka, då jag inte ens vågade hoppas på att vi någonsin skulle bli föräldrar. Samtidigt som jag är livrädd över att inte räcka till för min lilla (stora?😳) plutt. Även rädd att det är slitigt för förhållandet. Mycket kan ju hända på vägen, men just nu så har jag i alla fall ett liiitet syskon därinne. 😍😳🙈
Men, oj! Vilken överraskning! Låter ändå som att du är glad?!? Stort grattis iaf! ❤️
 
Verkar vara bättre för lilleman redan ikväll då han somnade gott i sin säng som vanligt👍

Jag tror dock att jag ligger sömnlös inatt, slutade amma för en månad sedan, för 2 veckor sedan hade jag fruktansvärt ont i magen en dag. Funderade i efterhand på om det kunde varit att kroppen kommer igång så det var ägglossning. Tog därför gravtest idag då jag inte fått någon mens. Tokpositivt. Bebis är 5 månader och tog många år att få till. Känner enorm lycka, då jag inte ens vågade hoppas på att vi någonsin skulle bli föräldrar. Samtidigt som jag är livrädd över att inte räcka till för min lilla (stora?😳) plutt. Även rädd att det är slitigt för förhållandet. Mycket kan ju hända på vägen, men just nu så har jag i alla fall ett liiitet syskon därinne. 😍😳🙈

Men wow! Grattis! :love: Förstår att det är skräckblandad förtjusning, men vad häftigt! :heart
 
Bilpaus brukar jag också ta, en liten stund av egentid typ :D
Verkar vara bättre för lilleman redan ikväll då han somnade gott i sin säng som vanligt👍

Jag tror dock att jag ligger sömnlös inatt, slutade amma för en månad sedan, för 2 veckor sedan hade jag fruktansvärt ont i magen en dag. Funderade i efterhand på om det kunde varit att kroppen kommer igång så det var ägglossning. Tog därför gravtest idag då jag inte fått någon mens. Tokpositivt. Bebis är 5 månader och tog många år att få till. Känner enorm lycka, då jag inte ens vågade hoppas på att vi någonsin skulle bli föräldrar. Samtidigt som jag är livrädd över att inte räcka till för min lilla (stora?😳) plutt. Även rädd att det är slitigt för förhållandet. Mycket kan ju hända på vägen, men just nu så har jag i alla fall ett liiitet syskon därinne. 😍😳🙈


Men åh 😍 Grattis till er 💕
 
Måste dela med mig av en bild på mannen i mitt liv. Jag älskar honom obeskrivligt mycket 😍

received_1671034446360060.jpeg
 
Verkar vara bättre för lilleman redan ikväll då han somnade gott i sin säng som vanligt👍

Jag tror dock att jag ligger sömnlös inatt, slutade amma för en månad sedan, för 2 veckor sedan hade jag fruktansvärt ont i magen en dag. Funderade i efterhand på om det kunde varit att kroppen kommer igång så det var ägglossning. Tog därför gravtest idag då jag inte fått någon mens. Tokpositivt. Bebis är 5 månader och tog många år att få till. Känner enorm lycka, då jag inte ens vågade hoppas på att vi någonsin skulle bli föräldrar. Samtidigt som jag är livrädd över att inte räcka till för min lilla (stora?😳) plutt. Även rädd att det är slitigt för förhållandet. Mycket kan ju hända på vägen, men just nu så har jag i alla fall ett liiitet syskon därinne. 😍😳🙈
Åh men grattis! :love: jag blev gravid med 2an när 1an var 7 mån. Skönt att sova middag med bebis när man var gravidtrött :D bröderna är 7 och 8 nu och jag ska inte skönmåla och säga att det har varit enkelt och en dans på rosor alla gånger men de är oerhört tajta :heart och allt det praktiska och sånt som man kanske oroar sig över löser man längsmed vägen. :)
 
Verkar vara bättre för lilleman redan ikväll då han somnade gott i sin säng som vanligt👍

Jag tror dock att jag ligger sömnlös inatt, slutade amma för en månad sedan, för 2 veckor sedan hade jag fruktansvärt ont i magen en dag. Funderade i efterhand på om det kunde varit att kroppen kommer igång så det var ägglossning. Tog därför gravtest idag då jag inte fått någon mens. Tokpositivt. Bebis är 5 månader och tog många år att få till. Känner enorm lycka, då jag inte ens vågade hoppas på att vi någonsin skulle bli föräldrar. Samtidigt som jag är livrädd över att inte räcka till för min lilla (stora?😳) plutt. Även rädd att det är slitigt för förhållandet. Mycket kan ju hända på vägen, men just nu så har jag i alla fall ett liiitet syskon därinne. 😍😳🙈
Men åh, stort grattis! :love:
 
Åh men grattis! :love: jag blev gravid med 2an när 1an var 7 mån. Skönt att sova middag med bebis när man var gravidtrött :D bröderna är 7 och 8 nu och jag ska inte skönmåla och säga att det har varit enkelt och en dans på rosor alla gånger men de är oerhört tajta :heart och allt det praktiska och sånt som man kanske oroar sig över löser man längsmed vägen. :)


Vad roligt att höra att du varit i liknande situation 😁 är det ok om jag skickar privat meddelande till dig framöver för lite frågor? 😊
 
Verkar vara bättre för lilleman redan ikväll då han somnade gott i sin säng som vanligt👍

Jag tror dock att jag ligger sömnlös inatt, slutade amma för en månad sedan, för 2 veckor sedan hade jag fruktansvärt ont i magen en dag. Funderade i efterhand på om det kunde varit att kroppen kommer igång så det var ägglossning. Tog därför gravtest idag då jag inte fått någon mens. Tokpositivt. Bebis är 5 månader och tog många år att få till. Känner enorm lycka, då jag inte ens vågade hoppas på att vi någonsin skulle bli föräldrar. Samtidigt som jag är livrädd över att inte räcka till för min lilla (stora?😳) plutt. Även rädd att det är slitigt för förhållandet. Mycket kan ju hända på vägen, men just nu så har jag i alla fall ett liiitet syskon därinne. 😍😳🙈

Men å! 😍 Stort grattis!!
 
Hembesök av bvc idag. 8 mån. Lille Babbis är inte så liten längre, 9390 gram och 73 cm. Har gått från att ligga -2,5sd på vikten som 4 mån till +0,5 SD. Ligger också +0,5 på längden. Stora killen som går själv med sin gåvagn och hasar runt och ska upptäcka allt. Gillar typ all mat som serveras. Han är i sån mysig fas just nu förutom att han en period vaknat typ varje/varannan timme, men hoppas på en tillfällig
9E5BCB43-EE15-4515-88FB-3125D273548B.jpeg
 
Grattis @naemi , vad mysigt med ett litet syskon.

Du får jättegärna fråga mig om saker också. Har inte riktigt lika tät men 19 mån mellan ettan och tvåan (10 och 9 år nu) och 18 mån mellan fyran och Leo.
 
Snart 8 månader gammal, och såhär glad nästan jämt :love:
IMG_20191020_125328.jpg

Dock lite tuffa nätter för henne, 4(!) nya tänder på gång samtidigt, väldigt tydligt inne i ett utvecklingssprång plus lite hård i magen. Det funkar okej ändå om hon får ligga nära på natten och snutta lite med jämna mellanrum. Avvaktar det där med att sluta amma helt en stund till :p det är ju så enkelt att slänga fram ett bröst mitt i natten :angel:
 
Nu känns det som det vore en lämplig ålder att J inte blev äldre av anledningen att jag kommer få det så svårt att hantera en del folk i hans omgivning snart. Jag vet att jag är lite väl "fyrkantig", jag vill gärna ha det på mitt bestämda sätt och jag jobbar på det, men alltså en del saker ligger jag redan vaken på kvällarna över. Det ÄR ju liksom inte normalt att någon TJATAR på barn att äta mer socker?! Alltså inte bara bjuda på lite fika och godis utan att tjata om att ta mer, stoppa till dem godispåsar efter fikat, säga att det är klart man ska dricka läsk/juice istället för vatten etc. Jag vill ju att de ska få ha sin egna relation utan att jag lägger mig i för mycket men det här känner jag kommer att bli ett helvete.

Jag vet ju hur det blir för jag och mina syskon har också varit små och ätit godis hela tiden. 2 av 4 åt i princip ingen mat som barn utan ville bara ha godis. Det känns som en väldigt dålig start.

Sedan det här med alla prylar... Jag är tacksam över min barndom, vi fick mycket roliga leksaker och så (men jag kommer ihåg väldigt få av dem...) men det känns så onödigt och så felfokuserat liksom. Ett barn GRÄT över att hon inte ville öppna mer julklappar en jul. Det är ju uppenbarligen något fel då. Jag vill försöka få bort fokuset från prylar utan mer göra saker tillsammans, att det är det som är det viktiga, men det känns så svårt i den här miljön. Jag låter säkert jätteotacksam nu, jag är glad att J har så många omkring sig som vill ge honom saker och så, men det blir liksom så mycket.

Har ni några tips på hur jag ska tänka, hur jag ska förhålla mig till allt som blir i barnets omgivning som jag har lite svårt med?
 
Nu känns det som det vore en lämplig ålder att J inte blev äldre av anledningen att jag kommer få det så svårt att hantera en del folk i hans omgivning snart. Jag vet att jag är lite väl "fyrkantig", jag vill gärna ha det på mitt bestämda sätt och jag jobbar på det, men alltså en del saker ligger jag redan vaken på kvällarna över. Det ÄR ju liksom inte normalt att någon TJATAR på barn att äta mer socker?! Alltså inte bara bjuda på lite fika och godis utan att tjata om att ta mer, stoppa till dem godispåsar efter fikat, säga att det är klart man ska dricka läsk/juice istället för vatten etc. Jag vill ju att de ska få ha sin egna relation utan att jag lägger mig i för mycket men det här känner jag kommer att bli ett helvete.

Jag vet ju hur det blir för jag och mina syskon har också varit små och ätit godis hela tiden. 2 av 4 åt i princip ingen mat som barn utan ville bara ha godis. Det känns som en väldigt dålig start.

Sedan det här med alla prylar... Jag är tacksam över min barndom, vi fick mycket roliga leksaker och så (men jag kommer ihåg väldigt få av dem...) men det känns så onödigt och så felfokuserat liksom. Ett barn GRÄT över att hon inte ville öppna mer julklappar en jul. Det är ju uppenbarligen något fel då. Jag vill försöka få bort fokuset från prylar utan mer göra saker tillsammans, att det är det som är det viktiga, men det känns så svårt i den här miljön. Jag låter säkert jätteotacksam nu, jag är glad att J har så många omkring sig som vill ge honom saker och så, men det blir liksom så mycket.

Har ni några tips på hur jag ska tänka, hur jag ska förhålla mig till allt som blir i barnets omgivning som jag har lite svårt med?
Känner igen både presenthysterin och matdilemmat. Min mormor som är dryga 80 tror att F inte dricker vatten för att han inte gillar vatten och tycker att vi ska testa saft istället 😫 Jag är ganska hård och säger att det är vi föräldrar som bestämmer vad han ska få äta och inte och att det räcker mkt väl att ge honom en bit banan om man vill ge honom nåt gott. Mina föräldrar är rätt medvetna men tror det blir värre med sambons.

Sen när det gäller presenter har vi bestämt med våra syskon att vi inte byter julklappar mellan kusinerna. Till föräldrarna har vi sagt att det räcker med en julklapp och hellre nån mindre summa på sparkontot. Min mormor ger pengar så vi kan köpa det vi behöver. Vet inte ens om vi kommer köpa egen julklapp till honom. Så totalt blir det typ 3 julklappar. Det känns överkomligt 👍🏻
 
Ja just det. När vi går på födelsedagskalas försöker vi ge upplevelser istället, typ badbiljetter, bio eller liknande men känns inte som att det alltid uppskattas utan att syskonbarnen vill ha”saker” (som de sen inte leker med mer än nån gång).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 631
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 694
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 893
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 600
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp