Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hos BM idag och allt såg bra ut. Men av de två minutrarna eller nåt som man ligger på britsen medan hon lyssnade på fosterljud och mätte magen så hände nåt med fogarna... tog mig knappt upp och nu gör det SÅ ONT, hela tiden :cry:

Imorgon ska jag till sjukhuset för inskrivning inför snittet, det är väl provtagning och narkosbedömning och sådär. Kan bli spännande, har nog inte kört bil så "långt" sen RUL i november (har 6.5 mil dit), sitta i bil är ingen höjdare nu. Hoppas på bra väglag iaf så jag slipper sitta på helspänn...

Har också varit vaken sen 3.30 inatt/morse, kunde inte sova mer efter det helt enkelt :down:

Mvh Gnällis
 
Vad spännande att det börjar bli sa nära för en del.

Jag pendlar ocksa mellan att känna att det är evigheter till maj för att inse att jag redan är i v.29 och det faktiskt inte är sa langt kvar.

Här kollas det efter gbs bakterier hos alla pa rutin runt v. 35. Jag har alltid haft felfria urinprov men med barn 3 upptäcktes gbs efter slidprov (heter det sa?), hade mer sammandragningar i den graviditeten och hon kom 10 dagar före bf sa kanske paverkade det ända. Med fyran var provet negativt och hade knappt ngr sammandragningar da och gick över 5 dagar. Nu har jag lika mkt (eller mer) sammandragningar som med trean sa far se vad provet visar den här gangen, urinprov ser bra ut iaf.

Iförrgar gjorde jag glukosbelasningen, idag ska jag dit igen och se vad det visade. Jag har en viss känsla av att det inte var helt bra men jag hoppas att känslan är fel.
 
Var hos BM idag och allt såg bra ut. Men av de två minutrarna eller nåt som man ligger på britsen medan hon lyssnade på fosterljud och mätte magen så hände nåt med fogarna... tog mig knappt upp och nu gör det SÅ ONT, hela tiden :cry:

Imorgon ska jag till sjukhuset för inskrivning inför snittet, det är väl provtagning och narkosbedömning och sådär. Kan bli spännande, har nog inte kört bil så "långt" sen RUL i november (har 6.5 mil dit), sitta i bil är ingen höjdare nu. Hoppas på bra väglag iaf så jag slipper sitta på helspänn...

Har också varit vaken sen 3.30 inatt/morse, kunde inte sova mer efter det helt enkelt :down:

Mvh Gnällis

Heja dig, låter som att du har det tufft! Men bara sista lilla tiden kvar av graviditeten nu även om det känns som en evighet när man har ont. Hoppas att allt går bra idag!
 
Var hos BM idag och allt såg bra ut. Men av de två minutrarna eller nåt som man ligger på britsen medan hon lyssnade på fosterljud och mätte magen så hände nåt med fogarna... tog mig knappt upp och nu gör det SÅ ONT, hela tiden :cry:

Imorgon ska jag till sjukhuset för inskrivning inför snittet, det är väl provtagning och narkosbedömning och sådär. Kan bli spännande, har nog inte kört bil så "långt" sen RUL i november (har 6.5 mil dit), sitta i bil är ingen höjdare nu. Hoppas på bra väglag iaf så jag slipper sitta på helspänn...

Har också varit vaken sen 3.30 inatt/morse, kunde inte sova mer efter det helt enkelt :down:

Mvh Gnällis
Hoppas det gått bra på sjukhuset idag! Och att du fått sova, jag har delat säng med en influensaynklig man och hostande 3åring hela natten... Helt slut.
 
Vad spännande att det börjar bli sa nära för en del.

Jag pendlar ocksa mellan att känna att det är evigheter till maj för att inse att jag redan är i v.29 och det faktiskt inte är sa langt kvar.

Här kollas det efter gbs bakterier hos alla pa rutin runt v. 35. Jag har alltid haft felfria urinprov men med barn 3 upptäcktes gbs efter slidprov (heter det sa?), hade mer sammandragningar i den graviditeten och hon kom 10 dagar före bf sa kanske paverkade det ända. Med fyran var provet negativt och hade knappt ngr sammandragningar da och gick över 5 dagar. Nu har jag lika mkt (eller mer) sammandragningar som med trean sa far se vad provet visar den här gangen, urinprov ser bra ut iaf.

Iförrgar gjorde jag glukosbelasningen, idag ska jag dit igen och se vad det visade. Jag har en viss känsla av att det inte var helt bra men jag hoppas att känslan är fel.
Gick det bra på återbesöket?
 
Hoppas det gått bra på sjukhuset idag! Och att du fått sova, jag har delat säng med en influensaynklig man och hostande 3åring hela natten... Helt slut.

Tack det gick bra! Tog en himla tid bara, var där över 3 tim varav det mesta var väntan (så nu är jag helt slut)... Men nu är det klart, bara att räkna ner, 36 dagar kvar :D:banana:

Tråkigt med sjukdom och störd nattsömn! :down: Fick veta vid hämtning idag att ungefär halva barnstyrkan är hemma sjukanmälda, en del med magsjuka och en del med influensa/feber/hosta. Vabruari i sitt esse :yuck::down: La in ledigt för resten av veckan.....
 
Tack det gick bra! Tog en himla tid bara, var där över 3 tim varav det mesta var väntan (så nu är jag helt slut)... Men nu är det klart, bara att räkna ner, 36 dagar kvar :D:banana:

Tråkigt med sjukdom och störd nattsömn! :down: Fick veta vid hämtning idag att ungefär halva barnstyrkan är hemma sjukanmälda, en del med magsjuka och en del med influensa/feber/hosta. Vabruari i sitt esse :yuck::down: La in ledigt för resten av veckan.....
Härligt att det gick bra! Måste vara så skönt att ha ett slutdatum att sikta mot :)

Usch ja, samma här, förra veckan var 2/3 av alla barn på dotterns avdelning sjuka! Mest feber, ett par magsjuka :nailbiting: influensa är jag ju vaccinerad mot, men fy fan att åka på magsjuka som höggravid...
 
Här kollas det efter gbs bakterier hos alla pa rutin runt v. 35. Jag har alltid haft felfria urinprov men med barn 3 upptäcktes gbs efter slidprov (heter det sa?), hade mer sammandragningar i den graviditeten och hon kom 10 dagar före bf sa kanske paverkade det ända. Med fyran var provet negativt och hade knappt ngr sammandragningar da och gick över 5 dagar. Nu har jag lika mkt (eller mer) sammandragningar som med trean sa far se vad provet visar den här gangen, urinprov ser bra ut iaf.

Iförrgar gjorde jag glukosbelasningen, idag ska jag dit igen och se vad det visade. Jag har en viss känsla av att det inte var helt bra men jag hoppas att känslan är fel.

Ja i många länder screenar man ju för GBS och är betydligt mer vaksamma kring det men inte här tyvärr. GBS vaginalt kollas öht inte, endast urin.

Hoppas resultatet från glukosbelastningen var bra!


Härligt att det gick bra! Måste vara så skönt att ha ett slutdatum att sikta mot :)

Usch ja, samma här, förra veckan var 2/3 av alla barn på dotterns avdelning sjuka! Mest feber, ett par magsjuka :nailbiting: influensa är jag ju vaccinerad mot, men fy fan att åka på magsjuka som höggravid...

Ja det är väldigt skönt! :bow:

Att få hem magsjuka nu är en riktig mardröm ja :nailbiting: helst vill jag hålla henne hemma helt bara för att minska risken att få hem det! Dock har jag ju två i skolan med och de kan ju lika gärna dra hem eländet därifrån. Dock är ju förskolan en klart värre smitthärd så jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra framöver. Det är en skön avlastning och 4-åringen vill gärna vara där, men rent instinktivt vill jag bara hålla henne därifrån när sjukdomarna härjar som värst...
 
Att få hem magsjuka nu är en riktig mardröm ja :nailbiting: helst vill jag hålla henne hemma helt bara för att minska risken att få hem det! Dock har jag ju två i skolan med och de kan ju lika gärna dra hem eländet därifrån. Dock är ju förskolan en klart värre smitthärd så jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra framöver. Det är en skön avlastning och 4-åringen vill gärna vara där, men rent instinktivt vill jag bara hålla henne därifrån när sjukdomarna härjar som värst...
Ja men eller hur! Nu verkar det ha lugnat ner sig någorlunda, inga nya fall sen förra veckan tydligen (bara influensa och feber). Håller tummarna, för jag tror att dottern skulle klättra på väggarna inom några dagar om hon skulle vara hemma frisk :p och jag kan ju inte riktigt underhålla henne pga fogarna, samt att jag faktiskt jobbar en vecka till... Skönt att den värsta sjukdomsperioden kommer vara över när bebisarna börjar titta ut :love:
 
Lider med er som har barn sedan tidigare i dessa sjukdomstider :nailbiting: Mannen har legat hemma i vinterkräksjuka i början av veckan, men jag verkar *peppar peppar* klarat mig.
Även om det känns länge kvar så är jag ändå tacksam över att bebis inte är beräknad förrns i maj, när både de värsta sjukdomsperioderna och det kassa väglaget (kan inte vara kul att köra till förlossningen i de snöstormar vi haft :nailbiting:) bör ha lagt sig.

Här peppar jag på att mannen ska resa bort över helgen så att jag kan renovera barnrum i lugn och ro, med lite inlånad hjälp :D hoppas att kunna komma så långt att han blir glatt överraskad när han kommer hem.
Och så ska jag försöka hinna förbi affären och hämta mitt paket med stödstrumpor i em också, började kännas som en bra ide :p
 
Ja i många länder screenar man ju för GBS och är betydligt mer vaksamma kring det men inte här tyvärr. GBS vaginalt kollas öht inte, endast urin.

Hoppas resultatet från glukosbelastningen var bra!

Fast det är omdiskutterat om hur nödvändigt provet egentligen är när man inte har symptom, att det oroar i onödan och att antibiotika i samband med förlossningen ges i onödan eftersom en stor del bär pa bakterien och att det aldrig ger ngr problem. En annan sak som förvanade mig lite var att min kompis i Sverige som är sjuksköterska pa neo sa att bebisar med gbs posetiv mamma brukar fa stanna lite länge pa bb och undersökas lite extra. Min dotter föddes ca 1h efter att jag fatt antibiotikaspruta, alltsa tror jag inte att hon hade ngn "nytta" av den. Hon undersöktes inget extra och det pratades inget om det, vi akte hem efter 7h.

Glukosbelasningen var ok. Fastevärdet var bra, det andra precis under gränsvärdet och det tredje var ocksa lite högre men ok. Behöver inte tänka ngt extra pa det, gränsvärdena är satta med god marginal menade läkaren fast jag ska nog ända minska mitt sockerinlag, har blivit lite väl choklad och apelsinjuice senaste tiden.
 
Maj känns rätt bra här ocksa, även i mängden kläder som ska kläs pa sa fort man ska ut. Börjar tröttna pa vinteroveraller, stövlar, tjocka vantar osv. Här har det inte börjat ga ngn magsjuka (än!), men vattkoppor gar runt sen jul. Fast det skulle jag gärna ta innan bebisen kommer, de tva äldsta har haft men inte de tva yngsta.

Vi har bara nedförsbacke till sjukhuset sa det skulle nog ga att rulla ner även om det är daligt väder. Svärfar är född i slutet av december och det var tydligen mkt snö da. Hans mamma och pappa tog kälken ner till sjukhuset :) Men i maj hoppas jag pa fint väder, det kan annars vara vilket som här men sista snön brukar iaf komma i april.

Jag har plockat fram alla bebiskläder och haller pa att tvätta, det var ju ända inte sa länge sen yngsta dottern hade kläderna men jag har glömt bort hur litet det är. I helgen provade vi i bilen hur vi ska fördela sittplatserna, även om vi har 9 platser sa är det lite tetris att fa in fem bilstolar. @Ja88 , har ni kommit pa ngn lösning pa erat bilproblem?
 
Alltså, jag vet att jag gnällde över att lillasyster låg så högt upp i magen att jag inte kunde andas för några veckor sen. Det får jag äta upp nu, hon ligger så långt ner och trycker på nerverna så jag kan inte stå rakt upp ens O_o det kom i sällskap med läckande bröst så jag tänker ta det som ett gott tecken ändå! :D
 
Fast det är omdiskutterat om hur nödvändigt provet egentligen är när man inte har symptom, att det oroar i onödan och att antibiotika i samband med förlossningen ges i onödan eftersom en stor del bär pa bakterien och att det aldrig ger ngr problem. En annan sak som förvanade mig lite var att min kompis i Sverige som är sjuksköterska pa neo sa att bebisar med gbs posetiv mamma brukar fa stanna lite länge pa bb och undersökas lite extra. Min dotter föddes ca 1h efter att jag fatt antibiotikaspruta, alltsa tror jag inte att hon hade ngn "nytta" av den. Hon undersöktes inget extra och det pratades inget om det, vi akte hem efter 7h.
.

Skönt att höra ändå. Har nojjat ihjäl mig sedan jag fick reda på att jag bär på GBS, känt mig allmänt värdelös och i princip äcklig :(
Fick iallafall positiva nyheter idag, på det senaste provet var jag fri från GBS, det är en annan jäkel till bakterie som envisas med att vara kvar.. tredje kuren klar nu, men har fortfarande symptom.. :mad: Men de är schyssta och låter mig lämna prov för odling redan imorgon!

Gud vad kul med pulka till förlossningen! :D måste varit en upplevelse!
 
Alltså, jag vet att jag gnällde över att lillasyster låg så högt upp i magen att jag inte kunde andas för några veckor sen. Det får jag äta upp nu, hon ligger så långt ner och trycker på nerverna så jag kan inte stå rakt upp ens O_o det kom i sällskap med läckande bröst så jag tänker ta det som ett gott tecken ändå! :D

Inget av det är ju direkt kul, men min bebis ligger rakt upp samtidigt som det ibland känns som han trycker på där nere. Har reflux och jättesvårt att äta, det finns liksom inte nån plats kvar. Kräktes igår morse när jag skulle böja mig fram för att knyta skorna. Det är kul att leva ibland känner jag 😫
 
Inget av det är ju direkt kul, men min bebis ligger rakt upp samtidigt som det ibland känns som han trycker på där nere. Har reflux och jättesvårt att äta, det finns liksom inte nån plats kvar. Kräktes igår morse när jag skulle böja mig fram för att knyta skorna. Det är kul att leva ibland känner jag 😫
Åh fy, din stackare! Ja blä, känner verkligen det där "gravidglowet" det talas om :meh:
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
11 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
5 - megin, 31 år, 2a barnet
11 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
1? - Safir, 31 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - unicornia, 32 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
18 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
5 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7 - Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet
26 - naemi, 1a barnet
27 - Skrottiskrott, 30 år, 1a barnet

Slänger in den senaste listan jag kunde hitta, nu när vi närmar oss mars.
 
Skönt att höra ändå. Har nojjat ihjäl mig sedan jag fick reda på att jag bär på GBS, känt mig allmänt värdelös och i princip äcklig :(
Fick iallafall positiva nyheter idag, på det senaste provet var jag fri från GBS, det är en annan jäkel till bakterie som envisas med att vara kvar.. tredje kuren klar nu, men har fortfarande symptom.. :mad: Men de är schyssta och låter mig lämna prov för odling redan imorgon!

Gud vad kul med pulka till förlossningen! :D måste varit en upplevelse!

Vad skönt att det inte var någon GBS på senaste provet! :) GBS är ju en lurig bakterie på så vis att väldigt många bär det (MINST 30% av alla kvinnor, troligen fler) och oftast så ställer det inte till nåt alls men OM de gör det kan det gå riktigt illa, en vetskap som jag tycker det har varit mentalt väldigt påfrestande att bära. Men så länge man har koll på att man är bärare och behandlar så är det ju allra oftast ingen fara alls. :)
 
Alltså, jag vet att jag gnällde över att lillasyster låg så högt upp i magen att jag inte kunde andas för några veckor sen. Det får jag äta upp nu, hon ligger så långt ner och trycker på nerverna så jag kan inte stå rakt upp ens O_o det kom i sällskap med läckande bröst så jag tänker ta det som ett gott tecken ändå! :D
Här alterneras det lite tycker jag... ibland känns det som jag bebis ända upp i halsen typ med hemskt tryck mot lungor och magsäck :yuck: och ibland så hugger varje steg som knivar neråt. Det är verkligen behagligt båda delar... :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 426
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 132
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
45 757
Senast: Human
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 778
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp