Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är verkligen djupt imponerad av min kropp som vägrar sova! :mad: somnade bortåt 1 i natt. Vaknade i panik kl 2 och trodde vattnet gick :grin: (var bara kissnödig...). Somnade om och vaknade kissnödig igen kl 4.30. Sen dess har jag varit vaken :crazy::down: tredje natten med ungefär samma scenario nu. Blä!!

Men imorgon är det dags!! Mannen är livrädd (han tycker allt med sjukvård är obehagligt och att det är jobbigt att se mig ta minsta spruta - så kejsarsnitt är inte hans bästa aktivitet kan vi väl säga) medan jag känner mig som ett barn dagen före julafton :D längtar så efter bebis! :love:
Usch för att sömnen inte fungerar, men så spännande att det är dags imorgon! :love:
 
Jag har ocksa sovit riktigt daligt tva nätter, mina ben gör ont. Fran ryggen och ner i benen, bäst fungerar att ga upp och ga lite men da blir jag pigg och kan inte somna om. Minns inte att jag har haft sa i tidigare graviditeter men kan ha förträngt det.

Lycka till imorgon Ja88, jag tror jag har skrivit det tidigare men imorgon är en mkt bra dag att fylla ar pa :)
 
Lycka till imorgon @Ja88 ! Spännande att ha en bestämd dag och tid, förstår verkligen att det känns som julafton :bump:

----
Jag har ca 4 veckor kvar, och känner att kroppen börjar göra sig redo. Mått konstigt i helgen, och sedan ngr dgr tillbaka lite light molvärk i magen som kommer och går. Och massa mer sammandragningar, kan knappt gå ibland :crazy: En del av mig hoppas att det händer ngt snart för jag läängar, en annan del tycker att han gott kan stanna iaf tre veckor till :p:D
Jag har iaf dragit ned på tempot nu, tänker att det är nog dags att passa på att vila!
 
/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
3 - Anemone, 33 år, 2a barnet
11 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
5 - megin, 31 år, 2a barnet
11 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
1? - Safir, 31 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - unicornia, 32 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
18 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet
27 - _zvea_, 33 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
5 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7 - Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet
26 - naemi, 1a barnet
27 - Skrottiskrott, 30 år, 1a barnet

Födda;

Mars
2 KarinStarfighter, pojke, 3115 gram, 51 cm
14 Panamera, pojke, 2996 gram, 48 cm
16 Anemone, flicka, 4425 gram, 52 cm
17 Ynnej, flicka, 3008 gram, 48 cm
18 Flixon, flicka, 3796 gram, 52 cm
 
Haha nejdå det går fint ska du se, din livmoder är klok å vilar sig i form ;) alla olika varianter funkar nog! Kroppen e bra fiffig.

Ja d va lite väl nervöst när d drog igång så pass tätt, fick obehag å det gick inte över i vila. Va in till förlossningen 3ggr den helgen, blev ju såklart orolig å lite stressad. Försökte va lugn men tankarna far ju iväg.. Tänkte bara "nej hon får inte komma nu!"! är säker på att d blev så pga vätskebrist, d va ju så varmt.. Men läkarna hade ingen förklaring :confused: å att såhär kanske jag kommer ha tills förlossningen. Jippie liksom, kul att höra. hade en vecka kvar å jobba innan gravpenning men blev sjukskriven såklart. Blev lite sur å låg några dagar för att d inte blev som jag tänkt, sen va d bara å gilla läget!

Ja just det, hade glömt att vila sig i form också brukar vara en bra strategi :idea: Alltså fy för att vara höggravid förra sommaren, i den otroliga värmen som var. Vilka kämpar ni var då!

-------

Äntligen @Ja88 , det känns verkligen som på tiden att din graviditet ska få ett slut nu! :laugh: Så himla roligt att det är dags!
 
Bf på söndag och sista arbetsdagen imorgon. Börjar känna mig väldigt färdig med att vara gravid!
Längtar efter att sova på mage och att slippa bli sparkad/petad samtidigt i revbenen och livmoderhalsen :wtf:
Dessutom ska det bli spännande och mysigt att äntligen få lära känna vår avkomma :love:
 
Stort lycka till @Ja88 :heart

Jag har precis lämnat sonen på dagis och passade på att handla det sista till BB-väskan på väg hem. Bara godis i stort sett, haha! Förra gången klarade jag inte att äta något under förlossningsarbetet utan jag drack bara saft. Sen var jag inte speciellt sugen efteråt. Men sambo vill kanske ha godis och energibars :)

Köpte blöjor också. Tyckte Pampers var bäst i början, Libero läckte genom benen av någon anledning - kanske bara jag som var dålig på att byta blöja i och för sig. Dock såldes Pampers bara i "giga-pack" med typ 80 blöjor... Minns att perioden med storlek 1 var ganska kort, vi hann inte använda alla vi köpte på oss sist och jag tänker att andra barnet kanske är ännu lite större från start... Jaja, får väl ge bort i värsta fall. Vet ju också att det kan gå 15 blöjor på en dag när lilla magen kommer igång :p

Mår oförskämt bra just nu faktiskt! Blir fortfarande sjukt trött av att stå och gå länge men de senaste nätternas förhållandevis goda sömn har verkligen gjort underverk och jag hoppas och tror att bebis sjunkit ner och fixerat sig - får se vad barnmorskan säger senare idag. Det känns iallafall mycket smidigare i kroppen, mindre flåsigt osv.
 
Hoppas det går (gått? du kanske redan har bebis på utsidan? :nailbiting::love:) bra idag @Ja88 !

Här har vi gått under 2 månader kvar till BF, så det börjar ändå kännas som att det äntligen närmar sig :love: Känns dessutom lite lättare att vara gravid nu när det börjar bli ljust om eftermiddagarna och snön försvinner (Till och med kanske lite för lätt? :cautious: fick storhetsvansinne igår och tyckte att jag klarade av ett ordentligt dressyrpass nu när paddocken tinat fram... det känns idag :o:p)
 
Idag är det 6 dagar kvar till dagen då sonen föddes (37+5). Vill ju gärna att denna får gå några dagar till men samtidigt är jag väldigt osugen på att gå över tiden :nailbiting:

Det har varit helt självklart för mig att bebis kommer komma ca 2 veckor för tidigt men nu när det närmar sig känns det väldigt lugnt med förvärkar och min egen kropp. När jag går in i vecka 38+0 kommer det ju kännas som att jag går över tiden ;)
 
Sa var det för mig med andra barnet, första föddes 39+1 och andra 40+1 sa det var en ang vecka. Trean föddes sedan i 38+4 och jag blev väldigt överraskad när det drog igang. Alla sa sen att fyran kommer tidigare, inte en dag efter bf och det kommer säkert ga fort (som andra och tredje). Hon föddes 40+5 och det var VÄLDIGT langa dagar och det gick allt annat än fort. Vet inte vad jag ska förvänta mig den här gangen...

Under förlossningarna har jag heller velat äta, bara dricka iskallt vatten. Men efter, da har jag varit sa hungrig och godissugen sa det ska packas ner mkt godis. Till förra förlossningen hade vi inte packat ngn mat till min man, förlossningen skulle ju ga fort. Vi akte in vid 22 pa kvällen och hon föddes vid 9 pa förmiddagen. Min stackars man höll pa att svälta ihjäl där under natten, inget öppet pa sjukhuset sa han kunde köpa ngt att äta och när det väl öppnade vid 7 pa morgonen fick han inte ga iväg för mig :p

Jag skrev en lista för förlossningväskan igar, sa jag vet vad som ska med iaf det skulle dra igang tidigare men packa känns för tidigt än (är i v.34). Pa mandag har jag nästa läkarkontroll, är sa nyfiken pa om det lilla livet ligger rätt nu, det känns som den sparkar överallt sa jag har ingen aning.
 
Ni som packar ätbarheter, vad packar ni mer exakt? Varken min partner eller jag är så mycket för sötsaker (eller jo, för all del, men vi mår båda rätt kasst av sött om vi ska stoppa i oss det under flera timmar), men jag tänker att det ändå är bra att ha med sånt som ger snabb energi?

Hittills har vi tänkt:
- Babybell-ostar (rätt äckliga, men funktionella)
- nötter
- någon färdigrätt till min partner (kanske för optimistiskt att tro att det ska finnas tid att värma och äta sånt, men min partner blir helt värdelös utan mat🙄 Jag vet heller inte om det finns ätbara frysrätter, men vi får botanisera lite i frysdisken eller, om vi hinner när det blir dags, kanske köpa något färskt)
- någon sorts energibars
- torkad frukt/godis
- juice eller smoothie

Och just ja, druvsocker till mig för sista tiden, det verkar alla rekommendera.
 
Ni som packar ätbarheter, vad packar ni mer exakt? Varken min partner eller jag är så mycket för sötsaker (eller jo, för all del, men vi mår båda rätt kasst av sött om vi ska stoppa i oss det under flera timmar), men jag tänker att det ändå är bra att ha med sånt som ger snabb energi?

Hittills har vi tänkt:
- Babybell-ostar (rätt äckliga, men funktionella)
- nötter
- någon färdigrätt till min partner (kanske för optimistiskt att tro att det ska finnas tid att värma och äta sånt, men min partner blir helt värdelös utan mat🙄 Jag vet heller inte om det finns ätbara frysrätter, men vi får botanisera lite i frysdisken eller, om vi hinner när det blir dags, kanske köpa något färskt)
- någon sorts energibars
- torkad frukt/godis
- juice eller smoothie

Och just ja, druvsocker till mig för sista tiden, det verkar alla rekommendera.

Vi packade ner proteinbars, lösgodis och kexchoklad samt pepsi. Jag åt några bitar godis och drack typ två klunkar pepsi. Spydde flera gånger både under förlossningen och dagen efter så i efterhand var det mer för sambons skull än min. Sambon gick iväg och köpte mat en gång under förlossningen så att packa ner en färdigrätt till partnern kanske är en bra idé?
 
Ni som packar ätbarheter, vad packar ni mer exakt? Varken min partner eller jag är så mycket för sötsaker (eller jo, för all del, men vi mår båda rätt kasst av sött om vi ska stoppa i oss det under flera timmar), men jag tänker att det ändå är bra att ha med sånt som ger snabb energi?

Hittills har vi tänkt:
- Babybell-ostar (rätt äckliga, men funktionella)
- nötter
- någon färdigrätt till min partner (kanske för optimistiskt att tro att det ska finnas tid att värma och äta sånt, men min partner blir helt värdelös utan mat🙄 Jag vet heller inte om det finns ätbara frysrätter, men vi får botanisera lite i frysdisken eller, om vi hinner när det blir dags, kanske köpa något färskt)
- någon sorts energibars
- torkad frukt/godis
- juice eller smoothie

Och just ja, druvsocker till mig för sista tiden, det verkar alla rekommendera.

Packade müslibars, bananer, kex med torkad frukt i, juice och trocadero :)
Hann inte äta något, men var skönt att ha efteråt också.

Tycker det kändes bättre att ha för mycket med, än att vara hungriga och tomma på energi.
 
Tycker det är svårt med färdigmat som kan vara rumstempererad... Funderade på såna wasa-knäcke med pålägg men glömde det. Får kanske komplettera. Köpte som sagt några proteinbars och såna "froosch"-smoothies.

De hade extrapris på druvsocker i en fyndlåda på mataffären men det var sånt man blandar i vatten så jag skippade det men det kanske hade varit något. Tog inget sånt förra gången och var nog egentligen rätt tom på energi eftersom jag inte åt något från värkstart vilket tog 22 timmar. Kanske svänger förbi ICA och ser om det är kvar i eftermiddag, haha!

Födde på BB Stockholm förra gången och där hade de skyltar över hela MVC, BB och förlossningen att pga allvarlig nötallergi var alla typer av nötter strikt förbjudna så jag vågade inte köpa med några nu även om vi föder på nytt ställe.

Dock ligger Akademiska relativt centralt i Uppsala så det finns ju alltid pressbyrån/7eleven och dylikt inom små avstånd så i värsta fall får sambo knata iväg och köpa något.

Kom just hem från barnmorskan. Blodtrycket bra, hjärtljuden bra och tillväxtkurvan bra. Dock helt rörlig bebis fortfarande :cautious: men huvudet åt rätt håll iallafall. Dock låg benen typ i spagat (?) så därför känns sparkarna lite överallt trodde BM.

Hon skyndade sig för att jag skulle hinna förbi labb och ta blodprover inför förlossningen men jag hade lämnat mitt leg hemma (vilket jag inte vågade säga :p:o, smet ut via VC men gick direkt till bilen) så får åka en vända imorn och ta dem.
 
En liten uppdatering från oss. Lillpojken som ännu inte fått ngt namn blir 3! veckor på lördag.

Det är tuffare än jag kunnat föreställa mig att vara förälder (och tror inte att jag hade några orimliga förväntningar innan). Ffa är det amningen som är bekymmersam för oss och att han har svårt att sova utan att ligga på bröstet.

Jag använder amningsnapp eftersom han har svårt att få grepp annars. Det är ett jävla meck rent ut sagt och ofta har han rivit ner den ett gäng gånger innan han börjar amma. Jag trodde inte ett barn kunde äta så mkt. Ofta sitter jag fast i amingstronen flera gånger timmar främst på kvällen.

På natten äter han varannan- var tredje timme. Det skulle vara helt okej om han kunde sova i nestet, som det är nu sover han på sambons bröst mestadels. Känner ändå att jag och sambon delar mkt på bördan och det känns fint. Är dock orolig hur det ska gå när sambon ska jobba 2 nätter om ett tag. Det känns jobbigt.

Jag försöker trösta mig med att många säger att allt blir lättare när de är lite större, för judt nu njuter jag inte alls av honom och av livet med en bebis. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 336
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 621
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 728
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp