Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har också ett uv-tält, swimpy xxl, kanske är samma? Gillas skarpt här och används även i trädgården!

Dock har fröken blivit expert på att rulla. Så hon försvann ur tältet lika fort :rofl:
4708F18F-4084-448F-B3B6-E46434F65B18.jpeg
 
Sovande bebis igår, svårsövd och missnöjd bebis idag... hon verkar behöva minst en lång sovstund per dag, gärna 3 h i sträck, annars blir hon väldigt gnällig. Idag har det sovits 30 minuter uppdelat på många gånger och då blir hon mest bara grinig. Tuff dag mao. Farmor var barnvakt 2 h på kvällen då vi var ute och red och bebis var ungefär likadan dessa två timmar. När hon är glad och nöjd har jag inga problem att lämna bort bebis, men det känns liksom som mitt fel på nåt vis när bebis är missnöjd och som om jag inte borde lämna bort henne då. Samtidigt var ridturen underbar och gör att man orkar mer i längden. Suck, svårt.
 
Igår var en sämre sovdag, med mycket fläng och besök som gjorde sitt till, men idag sov han till 5 igen!
Nu fortsätter vi ladda upp för BVC med tupplur i vagnen. Fantastiskt svårsövd unge, men nu sover han. Drömmer också verkar det som, han skrattade nyss i sömnen! :love:
 
Igår var en sämre sovdag, med mycket fläng och besök som gjorde sitt till, men idag sov han till 5 igen!
Nu fortsätter vi ladda upp för BVC med tupplur i vagnen. Fantastiskt svårsövd unge, men nu sover han. Drömmer också verkar det som, han skrattade nyss i sömnen! :love:

Det är så härligt när de skrattar i sömnen :love:
 
Jag och lilla A var ensamma hemma igår medan sambon och de stora barnen var på vift. Vi började i god stil, men framåt kvällen blev det så ensamt att vi fick knata ut till lekparken bredvid gården, gunga lite och - till lilla A:s förtjusning - hänga med några av de andra barnen från gården :p. :bow: till er som bara har en bebis hela tiden, det är verkligen en helt annan grej än att ha gratisunderhållning hemma!
 
5-månaderabesök på BVC avklarat, med ny bvcsköterska som verkar :up:
Kotten fortsätter klättra uppåt på kurvorna, det där med att plana ut verkar inte vara hans grej. 68 cm lång och 8,3 kg tung, dvs 1,2 kg upp sen sist, inte undra på att han är tung att bära!


Sprutorna var jobbiga, eftersom de är kort om folk kunde han inte få dom samtidigt som sist, men han satt stilla i mitt knä ändå, trots gråt och stora tårar. Som tur var gick det över med lite distraktion på bara någon minut och skrattade och lekte i bilen hem innan han slocknade :heart

Nu har vi köpt hem jordgubbar att stärka oss med, och sen blir det hemmatid resten av dagen!
 
Jag och lilla A var ensamma hemma igår medan sambon och de stora barnen var på vift. Vi började i god stil, men framåt kvällen blev det så ensamt att vi fick knata ut till lekparken bredvid gården, gunga lite och - till lilla A:s förtjusning - hänga med några av de andra barnen från gården :p. :bow: till er som bara har en bebis hela tiden, det är verkligen en helt annan grej än att ha gratisunderhållning hemma!

Det är så kul att se hur de små reagerar på andra barn, fascinerande att de ändå förstår på nåt sätt att det är barn :D lite mer liks de själva kanske.. Superkul att se när vi hade kusinerna på besök här under dophelgen, men även när vi är på öppna förskolan
 
Det är så kul att se hur de små reagerar på andra barn, fascinerande att de ändå förstår på nåt sätt att det är barn :D lite mer liks de själva kanske.. Superkul att se när vi hade kusinerna på besök här under dophelgen, men även när vi är på öppna förskolan

Ja, verkligen! Det upphör aldrig att fascinera mig! :)
 
Det är så kul att se hur de små reagerar på andra barn, fascinerande att de ändå förstår på nåt sätt att det är barn :D lite mer liks de själva kanske.. Superkul att se när vi hade kusinerna på besök här under dophelgen, men även när vi är på öppna förskolan
Vi var iväg med vänner i helgen, de har en bebis som är bara några veckor äldre än M. Vi satte dem i varsin antilop-stol mittemot varandra så att de nådde varandra. De kunde lätt tjattra bort en timme. Så jäkla bekvämt:D:up:
 
Bröööl.
Femte dagen med diarré. I lördags bajsade han noll gånger och sen från söndag har det varit vatten o slem typ. Är så trött på att byta blöjor :arghh: särskilt när vi gått och lagt oss och sedan får gå upp 2-3 ggr för att byta blöjor med typ 1 tsk/1 msk bajs i. Samma sak kl 3 när han vaknar för att äta. Mattillfället som annars tar 15 men tar nu minst en timme med byten, amning och sövning.

Först trodde jag tänder men nu börjar jag mer tro på att det är förkylningen som slagit ut magen. Hela familjen är snoriga och hostiga och Vidar har förvisso sluppit hostan men har segt slem. Så beställt hem sempers magdroppar och hoppas att det hjälper. Han kissar och är glad iallafall och så länge jag är relativt snabb med att byta blöjorna och smörjer med inytiol så blir rumpan nästan inte alls röd :up:
 
Bröööl.
Femte dagen med diarré. I lördags bajsade han noll gånger och sen från söndag har det varit vatten o slem typ. Är så trött på att byta blöjor :arghh: särskilt när vi gått och lagt oss och sedan får gå upp 2-3 ggr för att byta blöjor med typ 1 tsk/1 msk bajs i. Samma sak kl 3 när han vaknar för att äta. Mattillfället som annars tar 15 men tar nu minst en timme med byten, amning och sövning.

Först trodde jag tänder men nu börjar jag mer tro på att det är förkylningen som slagit ut magen. Hela familjen är snoriga och hostiga och Vidar har förvisso sluppit hostan men har segt slem. Så beställt hem sempers magdroppar och hoppas att det hjälper. Han kissar och är glad iallafall och så länge jag är relativt snabb med att byta blöjorna och smörjer med inytiol så blir rumpan nästan inte alls röd :up:
Usch, låter jobbigt, du har alla mina sympatier! :heart Hoppas det är snabbt övergående och att jag dropparna hjälper!
 
Riktig knölnatt här, men det kan ju vara pga vaccin och värme. Vägrade sova middag efter typ 16:30 igår så vid läggdags slocknade den lille (ändå glada, konstigt nog) mistluren på fem minuter. Vaknade dock efter en dryg halvtimme och illtjöt, och blev inte tyst förrän han flyttades från den varma dubbelsängen till sval spjälsäng. Förstår honom, måste varit en bit över 25 grader då, och han hade fått lite feber innan läggdags.
Sen sov han oroligt fram till matning efter midnatt, och började sen på nytt vid halv 2, vaken från 3 :meh:

Idag ska vi packa inför helg i Skåne, men jag tänkte också hinna med att åka och bada med föräldragruppen, om inte annat för mitt eget välbefinnandes skull, annars blir det bara stress och måsten..
 
En fråga, tyckte ju att min nya bvc-sköterska var bra på det stora hela,men hon sa åt mig att smörja kotten med solkräm eftersom han såg ut att ha blivit exponerad för sol på underarmarna. Jag har för mig att barn under 1 år inte ska smörjas in, och frågade också om det, men hon sa att det var helt okej... Är ändå tveksam, hur gör/resonerar ni andra?
 
Bröööl.
Femte dagen med diarré. I lördags bajsade han noll gånger och sen från söndag har det varit vatten o slem typ. Är så trött på att byta blöjor :arghh: särskilt när vi gått och lagt oss och sedan får gå upp 2-3 ggr för att byta blöjor med typ 1 tsk/1 msk bajs i. Samma sak kl 3 när han vaknar för att äta. Mattillfället som annars tar 15 men tar nu minst en timme med byten, amning och sövning.

Först trodde jag tänder men nu börjar jag mer tro på att det är förkylningen som slagit ut magen. Hela familjen är snoriga och hostiga och Vidar har förvisso sluppit hostan men har segt slem. Så beställt hem sempers magdroppar och hoppas att det hjälper. Han kissar och är glad iallafall och så länge jag är relativt snabb med att byta blöjorna och smörjer med inytiol så blir rumpan nästan inte alls röd :up:
Vad jag har förstått så kan det vara att de sväljer snor och slem som gör att bajset blir så.
Krya på er!
 
En fråga, tyckte ju att min nya bvc-sköterska var bra på det stora hela,men hon sa åt mig att smörja kotten med solkräm eftersom han såg ut att ha blivit exponerad för sol på underarmarna. Jag har för mig att barn under 1 år inte ska smörjas in, och frågade också om det, men hon sa att det var helt okej... Är ändå tveksam, hur gör/resonerar ni andra?
Jag smorde in när vi var utomlands med stora barnet som bebis. Gör det in med M nu när vi är på hemmaplan utan ser till att vara inne eller i skugga med hellånga kläder.
Ska du ändå smörja kan du kika på eco cosmetic som är ett fysikaliskt skydd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 511
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
778
· Visningar
64 074
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 926
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 815
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp