Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga, tyckte ju att min nya bvc-sköterska var bra på det stora hela,men hon sa åt mig att smörja kotten med solkräm eftersom han såg ut att ha blivit exponerad för sol på underarmarna. Jag har för mig att barn under 1 år inte ska smörjas in, och frågade också om det, men hon sa att det var helt okej... Är ändå tveksam, hur gör/resonerar ni andra?

Smyger in från hösttråden. Det finns en solkräm som är avsedd för barn under 1 år, jag har köpt den på apoteket. Vet inte om man får skriva ut märke? PMa annars om du vill ha namnet :)
 
En fråga, tyckte ju att min nya bvc-sköterska var bra på det stora hela,men hon sa åt mig att smörja kotten med solkräm eftersom han såg ut att ha blivit exponerad för sol på underarmarna. Jag har för mig att barn under 1 år inte ska smörjas in, och frågade också om det, men hon sa att det var helt okej... Är ändå tveksam, hur gör/resonerar ni andra?

Jag har beställt hem en solkräm från Eco cosmetics som inte går in i huden (surfa in på typ apotea så kan du ju läsa själv) som jag kommer använda tillsammans med uv dräkt.
 
En fråga, tyckte ju att min nya bvc-sköterska var bra på det stora hela,men hon sa åt mig att smörja kotten med solkräm eftersom han såg ut att ha blivit exponerad för sol på underarmarna. Jag har för mig att barn under 1 år inte ska smörjas in, och frågade också om det, men hon sa att det var helt okej... Är ändå tveksam, hur gör/resonerar ni andra?

Här hemma har jag inte smort in, men försöker ha tunna långärmade och långbenta kläder för att skydda mot solen.
Däremot när vi åker till Grekland i september kommer vi ta med solkräm för säkerhets skull, Eco cosmetics.
 
En fråga, tyckte ju att min nya bvc-sköterska var bra på det stora hela,men hon sa åt mig att smörja kotten med solkräm eftersom han såg ut att ha blivit exponerad för sol på underarmarna. Jag har för mig att barn under 1 år inte ska smörjas in, och frågade också om det, men hon sa att det var helt okej... Är ändå tveksam, hur gör/resonerar ni andra?

Har hört att deras hud kan koka om man smörjer in dom. :confused: Vi håller oss i skuggan alt har hellånga kläder och UV-dräkt om han ska bada!
 
Idag har John varit på BVC igen. 8580 g tung och 69 cm lång. Stor kille nu! Fick också vaccinet, vilket gick över all förväntan. Förra gången blev han väldigt ledsen, idag brydde han sig knappt om spruta 1 och blev ledsen av spruta 2 men tystnade nästan direkt han kom upp i famnen. Hörde då mig själv säga "bra John, du är ju en tuff kille!" aaaaaah. Jag ska ju inte bekräfta stereotypiska könsroller (speciellt inte efter att ha läst en intressant artikel någon la upp på fb om att pojkar ofta är mer känslomässigt ömtåliga då dom är senare i utvecklingen både fysiskt och psykiskt än tjejer) men det är svårt alltså. Sitter tydligen i ryggmärgen att säga sånt. O_o:wtf:
 
Idag har John varit på BVC igen. 8580 g tung och 69 cm lång. Stor kille nu! Fick också vaccinet, vilket gick över all förväntan. Förra gången blev han väldigt ledsen, idag brydde han sig knappt om spruta 1 och blev ledsen av spruta 2 men tystnade nästan direkt han kom upp i famnen. Hörde då mig själv säga "bra John, du är ju en tuff kille!" aaaaaah. Jag ska ju inte bekräfta stereotypiska könsroller (speciellt inte efter att ha läst en intressant artikel någon la upp på fb om att pojkar ofta är mer känslomässigt ömtåliga då dom är senare i utvecklingen både fysiskt och psykiskt än tjejer) men det är svårt alltså. Sitter tydligen i ryggmärgen att säga sånt. O_o:wtf:
Intressant att det bara skiljer 200gram och en halv cm mellan John och kotten, när John väl var ganska mycket större när han föddes :D (iaf viktmässigt, längden skiljde bara en cm såg jag nu när jag kollade :) )
 
På lördag ska vi ha dop. Vi kör dop på samma ställe där jag döptes för 30 år sedan (se bild). Vi skulle gift oss där förra året men då regnade det, som aldrig förr. Men denna gång ser det ljust ut :love:
24948F8D-8C44-4C32-9B83-D377EC8F688F.jpeg
 
Herregud vad svårt det var att natta ikväll, tror det är värmen. Hon somnade inte runt halv åtta-åtta som vanligt så vi tog en promenad med vagnen men hon vägrade somna i den också. Väl hemma tog det nästan 1 h av sparkar i magen och hålla i viftande händer innan hon slocknade! Hon var aldrig ledsen tack och lov. Hon snurrade även runt i sängen ett halvt varv på mage och kravlade sig fram till mitt ansikte upprepade gånger. :laugh:
 
Herregud vad svårt det var att natta ikväll, tror det är värmen. Hon somnade inte runt halv åtta-åtta som vanligt så vi tog en promenad med vagnen men hon vägrade somna i den också. Väl hemma tog det nästan 1 h av sparkar i magen och hålla i viftande händer innan hon slocknade! Hon var aldrig ledsen tack och lov. Hon snurrade även runt i sängen ett halvt varv på mage och kravlade sig fram till mitt ansikte upprepade gånger. :laugh:
Svåesövt här också, tack och lov inte på kvällen, men sista tuppluren, dvs all sömn efter typ 16, är halvt omöjlig att få till! Idag var det missnöjd unge mest hela dagen som varken ville sova eller vara vaken...

Skyller på utvecklingssprång och vaccin, tror mest på det första men hoppas på sista, så kanske kanske kanske det lugnar sig lite innan bröllopet vi ska på på lördag:crazy: Värmen hjälper ju inte heller, men idag fläktade det iallafall lite så det gick att vädra ur ovanvåningen.
 
Svåesövt här också, tack och lov inte på kvällen, men sista tuppluren, dvs all sömn efter typ 16, är halvt omöjlig att få till! Idag var det missnöjd unge mest hela dagen som varken ville sova eller vara vaken...

Skyller på utvecklingssprång och vaccin, tror mest på det första men hoppas på sista, så kanske kanske kanske det lugnar sig lite innan bröllopet vi ska på på lördag:crazy: Värmen hjälper ju inte heller, men idag fläktade det iallafall lite så det gick att vädra ur ovanvåningen.


Hoppas det går smidigare på bröllopet!

Här gick det dåligt att vädra ut. Just det, idag var vi på BUMM pga långvarig munsvamp men man gör inget åt det då hon inte har blåsor eller sår. Passade på att ta längd och vikt, 7280 g och nästan 68 cm.
 
Vi hade iallafall en trevlig stund vid badet idag. Synd bara att jag totalt förträngde hur jag funkar när jag är stressad och har saker att fixa... Kom hem vid tvåtiden, hungrig och trött. Välte ett gigantiskt vattenglas över hela köksbordet, kotten var gnällig och exakt inget på listan blev packat. Bröt ihop lagom till sambon kom hem, lämnade över kotten och åkte till stallet. :crazy:
 
Herregud vad svårt det var att natta ikväll, tror det är värmen. Hon somnade inte runt halv åtta-åtta som vanligt så vi tog en promenad med vagnen men hon vägrade somna i den också. Väl hemma tog det nästan 1 h av sparkar i magen och hålla i viftande händer innan hon slocknade! Hon var aldrig ledsen tack och lov. Hon snurrade även runt i sängen ett halvt varv på mage och kravlade sig fram till mitt ansikte upprepade gånger. :laugh:

Även här har det vart en tung natt/läggning. Mamma påtalade att det vart fullmåne när vi vaknade.
 
Vi har en ny trend här hemma (för mig är definitionen av trend något som skett i tre eller fler dagar i följd ;)) M är vaken längre perioder och har då naturligt fallit in i ett tydligt mönster om dagarna! Äntligen lite rutiner:heart sover 3 gånger på dagen och nu kan sovningen mitt på dagen bli rätt lång, upp till 90 minuter:banana:
 
Vi har en ny trend här hemma (för mig är definitionen av trend något som skett i tre eller fler dagar i följd ;)) M är vaken längre perioder och har då naturligt fallit in i ett tydligt mönster om dagarna! Äntligen lite rutiner:heart sover 3 gånger på dagen och nu kan sovningen mitt på dagen bli rätt lång, upp till 90 minuter:banana:
Härligt, hoppas det håller i sig!
 
Kotten har någon märklig varannan morgon-rutin sen vi började natta senare. Varannan morgon vaknar han fortfarande vid 3-tiden men varannan morgon har han sovit till 5! Annars är han väldigt mammig&pappig (så skönt att vi båda funkar) och vill ha närhet, och somnar följaktligen inte jättebra i vagnen heller senaste dagarna.

Känner dock att mitt fokus är ganska skiftat mot hur jag trodde jag skulle tänka, inför bröllopet. Det viktigaste är inte att vi kan stanna jättelänge på festen etc, och vara "som innan", utan att vi tre får en mysig helg tillsammans
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 663
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
779
· Visningar
64 669
Senast: Tajger
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 238
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 830
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp