Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är 15 glasspinnar i magnum-modell, 4 0.5 l byttor och två 0.75 l. Inte ens min vältränade ätarmage hade klarat av det:p
Och man måste ju visa uppskattning när maten blir lagad:meh:
Jag fick väl igen för zuchini som basingrediens måndag-torsdag:rofl:

Det kommer säkert gå jättebra men visst ska vi face-time'a. Flera gånger har jag redan planerar in:D annars är jag och mannen såna som inte hörs så mycket, förutom ett eventuellt god natt, när den ena är iväg. Skönt med space liksom. Så jag hoppas att jag tycker det nu också!

Om du hade försökt hade den kunnat bli ännu mer vältränad! :D (okej, du hade inte behövt äta allt, men lite lagom? ;))

Vad har du lagat för gott på zucchini? :d

Låter väl planerat! :up: Jag och sambon är notoriska sms:are, men skulle (typ) aldrig få för oss att ringa varandra - och än mindre FaceTime:a - om det inte vore för barnen!

(Jag smet just iväg från mitt - i en på tre sidor rätt säkrade säng - sovande bebis. Men det försöket genomskådade han snabbt :meh:)
 
Om du hade försökt hade den kunnat bli ännu mer vältränad! :D (okej, du hade inte behövt äta allt, men lite lagom? ;))

Vad har du lagat för gott på zucchini? :d

Låter väl planerat! :up: Jag och sambon är notoriska sms:are, men skulle (typ) aldrig få för oss att ringa varandra - och än mindre FaceTime:a - om det inte vore för barnen!

(Jag smet just iväg från mitt - i en på tre sidor rätt säkrade säng - sovande bebis. Men det försöket genomskådade han snabbt :meh:)
Måndag: fish and zuchini. Pankopanerad och friterad:d
Tisdag: zuchinifritters med halloumi
Onsdag: nåt moussakaliknande men med zuchini, helt improviserat
Torsdag: nån egenkomponerad soppa/gryta med tomatbas, riven zuchini och risoni. Serverades med krutonger av surdegsbröd och lite riven halloumi i.
Alla 4 rätter går helt i M's smak:D

Äh, min man är helt värdelös på att uttrycka sig i text så jag blir bara frustrerad om vi ska skriva sms. Han har andra kvaliteter som tur är:up: typ som att städa. Och igår kom han hem med en egentillverkad rosenbåge till mig:heart

Men nu när helgen är här ska det firas med en glass minsann:D:D
 
På riktigt, hur mycket kan ett barn på 6 månader egentligen äta? :eek:
R och H har vart hos farmor idag, då de kom och fotograferade huset inför försäljning. Blir så rörigt att jaga barn mitt i allt det :p

Men vi kom hem vid 17.30 ungefär. Sedan dess har hon tryckt i sig 1 skiva vetekaka (typ hönökaka), 1 skiva falukorv, 2 "buketter" broccoli (alltså två frysta små buketter), 120ml välling samt 250ml ersättning.... :eek::eek::eek:
 
På riktigt, hur mycket kan ett barn på 6 månader egentligen äta? :eek:
R och H har vart hos farmor idag, då de kom och fotograferade huset inför försäljning. Blir så rörigt att jaga barn mitt i allt det :p

Men vi kom hem vid 17.30 ungefär. Sedan dess har hon tryckt i sig 1 skiva vetekaka (typ hönökaka), 1 skiva falukorv, 2 "buketter" broccoli (alltså två frysta små buketter), 120ml välling samt 250ml ersättning.... :eek::eek::eek:
Lite skönt att höra att det finns fler som är stora i maten, fast R slår nog kotten. Han VRÄKTE i sig pannkaka till lunch idag, för en gångs skull hamnade nästan inget på golvet
Sen ville han i vanlig ordning äta flaska p utsatt tid, och klämde då sin vanliga mängd, typ 200 ml. Och till kvällen äter han oftast 3-400 ml välling, äter han mindre än så behöver han äta två gånger på natten. Hungrigt barn det där...
 
Ni skriver i vanlig ordning massor när jag för en gångs skull lämnar telefonen (ja, jag tittar på er @pollex och @Positron :cautious::D), men på tal om att börja jobba så är det bara 3,5 veckor kvar innan jag börjar :eek:
Inleder dessutom med en studieresa över natt, så det blir en natt borta från kotten. Visserligen har jag varit borta två gånger tidigare, men jag både längtar (hotellnatt utan bebis! :love:) och inte.
 
@pollex jag måste återigen påtala hur skönt det är att höra att det inte bara är jag som sitter fast i en bebis om kvällarna;):p

Jag är allt som oftast också fast med en bebis om kvällarna :p

Och det där med att vara ifrån sina barn - det längsta jag varit ifrån stora barnet var när jag var på BB med lillasyster :p Och då var han där en stund på dagen. L har jag bara varit ifrån när jag åkt typ till Ica.
 
Ni skriver i vanlig ordning massor när jag för en gångs skull lämnar telefonen (ja, jag tittar på er @pollex och @Positron :cautious::D), men på tal om att börja jobba så är det bara 3,5 veckor kvar innan jag börjar :eek:
Inleder dessutom med en studieresa över natt, så det blir en natt borta från kotten. Visserligen har jag varit borta två gånger tidigare, men jag både längtar (hotellnatt utan bebis! :love:) och inte.
Ja det märks väl när jag får en stund över och är på mitt sociala humör:laugh:

Vi åt också pannkaka till lunch:d
 
Lite skönt att höra att det finns fler som är stora i maten, fast R slår nog kotten. Han VRÄKTE i sig pannkaka till lunch idag, för en gångs skull hamnade nästan inget på golvet
Sen ville han i vanlig ordning äta flaska p utsatt tid, och klämde då sin vanliga mängd, typ 200 ml. Och till kvällen äter han oftast 3-400 ml välling, äter han mindre än så behöver han äta två gånger på natten. Hungrigt barn det där...

Här är en knott som sovit 4 hela nätter i rad. *peppar peppar* 19.30-07.00 utan att vakna alls.. Hoppas det håller i sig, men allt kan hända.

R blir vrålförbannad om det inte finns mer mat på brickan när biten hon håller i handen är slut. Hon är ett riktigt brödbarn och kan klämma i sig 2-3 skivor till frukost. bojkottar dock smör och än så länge all form av pålägg.
Men det är en hungrig liten sak :p
 
Här är en knott som sovit 4 hela nätter i rad. *peppar peppar* 19.30-07.00 utan att vakna alls.. Hoppas det håller i sig, men allt kan hända.

R blir vrålförbannad om det inte finns mer mat på brickan när biten hon håller i handen är slut. Hon är ett riktigt brödbarn och kan klämma i sig 2-3 skivor till frukost. bojkottar dock smör och än så länge all form av pålägg.
Men det är en hungrig liten sak :p
Bröd är grejen här också. Eller, mest har han ätit smörgåsrån och pizzakanter, inga hela mackor än. Och mjukost och leverpastej på rån är smaskens!
 
Kotten drömmer nog väldigt livligt för tillfället. Nyss kom ett riktigt ringande gallskrik, helt olikt gnällskriken som kan komma ibland när han sover. Lät riktigt läskigt, hade vi inte suttit precis utanför sovrummet och hört att det i övrigt var lugnt därinne hade jag gissat på att han fallit ur sängen :crazy: Men nu lugnade han sig direkt med en hand på magen.
 
@FeatherCloud & @Positron
Vi åt också pannkakor idag :D fast lillan sov då så hon fick ingen....

Bröd är grejen här också. Eller, mest har han ätit smörgåsrån och pizzakanter, inga hela mackor än. Och mjukost och leverpastej på rån är smaskens!

Haha pizzakanter och smörgåsrån är poppis här med! :D

...annars har hon blivit svår att mata. Vägrar gröt numera, svårt att mata med sked överlag. Funkar rätt bra så länge hon får hålla själv - smörgåsrån, pizzakant, majskrokar.... sen har jag dålig fantasi och rädd att hon sätter i halsen också för den delen. Välling på kvällen funkar oftast bra, men bara majsvälling. (Havre var väl för likt gröten)
 
@FeatherCloud & @Positron
Vi åt också pannkakor idag :D fast lillan sov då så hon fick ingen....



Haha pizzakanter och smörgåsrån är poppis här med! :D

...annars har hon blivit svår att mata. Vägrar gröt numera, svårt att mata med sked överlag. Funkar rätt bra så länge hon får hålla själv - smörgåsrån, pizzakant, majskrokar.... sen har jag dålig fantasi och rädd att hon sätter i halsen också för den delen. Välling på kvällen funkar oftast bra, men bara majsvälling. (Havre var väl för likt gröten)
Samma här med skedmatning. Går ofta bra några gånger, men sen smäller han iväg skeden så maten flyger åt alla håll...

Har lite slut på fantasi vad han kan äta själv, blir smörgåsrån, gurka, andra fruktbitar och grönsaker i smaknappen, och det som är bra bitar av vår mat, häromdagen blev det tex kyckling. Men tycker också det är läskigt om han sätter i halsen, även om han rett ut allt hittills.
 
@Cattaflajna @FeatherCloud Så bra, då kan era barn få M's pizzakanter för hon föredrar med fyllning;):p

Cattaflajna, du kan göra grötpinnar om du vill ha något mer alternativ. Mjukkokta rotfrukter i stavar är också bra. Och om hon vill äta själv så kan ni prova att förbereda en sked med mat på så får hon själv stoppa in det i munnen. Då är det bra att ha flera skedar i omlopp om de är glupska:D
 
@Cattaflajna @FeatherCloud Så bra, då kan era barn få M's pizzakanter för hon föredrar med fyllning;):p

Cattaflajna, du kan göra grötpinnar om du vill ha något mer alternativ. Mjukkokta rotfrukter i stavar är också bra. Och om hon vill äta själv så kan ni prova att förbereda en sked med mat på så får hon själv stoppa in det i munnen. Då är det bra att ha flera skedar i omlopp om de är glupska:D
Kotten har inte fått chans att smaka pizzafyllning än, den roffar mamma och pappa åt sig :angel:
Tackar också för mattipsen, ska prova något av det i helgen!
 
@FeatherCloud @Cattaflajna mer matinspiration:
Zuchinibiffar
Kikärtsbiffar
Kokt eller stekt ägg
Pannbiff (går att forma avlånga för bra grepp)
Mjukkokta pastaskruvar (med ärtpesto är mums enligt mina barn)
Blodpudding i stavar
Omelett
Paj
Panerad fisk

Det är lite av det som funkar finfint hos oss:) oftast anpassar vi inte oss så mycket men om vi vill äta bebisovänlig mat har vi alltid sparat av sånt hon kan äta i kyl och frys.
 
Måndag: fish and zuchini. Pankopanerad och friterad:d
Tisdag: zuchinifritters med halloumi
Onsdag: nåt moussakaliknande men med zuchini, helt improviserat
Torsdag: nån egenkomponerad soppa/gryta med tomatbas, riven zuchini och risoni. Serverades med krutonger av surdegsbröd och lite riven halloumi i.
Alla 4 rätter går helt i M's smak:D

Äh, min man är helt värdelös på att uttrycka sig i text så jag blir bara frustrerad om vi ska skriva sms. Han har andra kvaliteter som tur är:up: typ som att städa. Och igår kom han hem med en egentillverkad rosenbåge till mig:heart

Men nu när helgen är här ska det firas med en glass minsann:D:D

Vad hungrig jag blev av att läsa det där! :D

Det är inte så att vi messar varandra några litterära underverk direkt - det är bilder på barnen, något vi sett, konstateranden om vädret, länkar... så ett pågående småprat liksom. Men några rosenbågar får (eller behöver, för all del ;)) jag inte och han städar inte på mitt sätt (det som är mest rätt :angel:)
 
Jag är allt som oftast också fast med en bebis om kvällarna :p

Och det där med att vara ifrån sina barn - det längsta jag varit ifrån stora barnet var när jag var på BB med lillasyster :p Och då var han där en stund på dagen. L har jag bara varit ifrån när jag åkt typ till Ica.

Ja, lilla A har jag bara varit ifrån upp till två timmar åt gången, sedan ska det ju ätas... ska bli skönt när han kommer igång med riktig mat på det sättet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 471
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 597
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 513
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 359
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp