Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
M vägde också 10.7 vid 8 månader men längden spelar så klart in och jag har för mig L är lite kortare? @Evenstar
M var 72 och nu har jag en känsla av att hon smalnat av lite.
Ja det är klart, längden spelar ju roll för hur mycket 10,7 egentligen är, eller hur en ska uttrycka det. Kotten är stor på både längden och tvären ju, nästan 75 cm :o (och känns helt galet att han 1,5-"dubblat" sin längd sen födseln!)
 
Pust vilken nattning! :arghh: sista luren idag hade bara blivit runt en kvart så nu vid nattningen var det en glad men skapligt övertrött unge. En vet liksom att det kommer bli besvärligt när han kastar alla gosedjur till andra sidan sängen och benen går som två trumpinnar O_o

Kan dock tipsa om Babblarnas vaggvisa på Spotify/etc, den är väldigt mysig och får tillochmed ner tempot på kotten :D
 
Hur har det gått med jobb och hemkomst @Positron ? Hoppas det blev positiva reaktioner från barnen! :heart
Det har gått över förväntan!
Jag tänkte oväntat lite på barnen när jag var iväg och storebror har visst blivit lite äldre och reagerade helt annorlunda mot vad vi är vana vid och var bara jättemysig:heart
Hade nyss somnat när jag kom hem men låg och petade på mig hela natten och idag har hon varit väldigt känslig när jag försvunnit ur rummet trots att de andra varit kvar. Men vi har myst ikapp jättemycket!
Det har faktiskt varit väldigt skönt att vara iväg! Det var välbehövligt och jag är glad att jag sa ja:)
Nu ska jag jobba inatt också och sen är jag ledig en dryg vecka:D
 
Ja L är bara 72 cm nu vid 10 mån :) Hon är liten men bred :D Eller rund och go som läkaren sa.
Men då har ju L och M samma proportioner;):D

(När jag var inne på akuten med M för några veckor sedan sa läkaren "det där är en bebis som har haft ont i magen" och menade på att de ofta blir runda för att de snuttar mycket för att det är lugnande/smärtstillande. Och för oss stämmer det ju att hon haft mycket ont i magen.)
 
Men då har ju L och M samma proportioner;):D

(När jag var inne på akuten med M för några veckor sedan sa läkaren "det där är en bebis som har haft ont i magen" och menade på att de ofta blir runda för att de snuttar mycket för att det är lugnande/smärtstillande. Och för oss stämmer det ju att hon haft mycket ont i magen.)

Intressant! Jag har inte upplevt att L haft så mycket magont. Lite mer pruttig än brorsan var som bebis, och fått ta det lite lugnt vid matintroduktion, men annars inget som varit några problem. Ingen kolik eller vaknätter eller långa skrikstunder. Däremot har hennes favoritplats varit vid bröstet ända sen hon föddes :D Nu ammar hon ju inte för mättnadens skull längre, men hon vill fortfarande ha myset och tryggheten några gånger/dag. :heart
 
Här har det varit en kämpig vecka. Fröken har brutit sin svit av att sova som en prinsessa och har istället vaknat och hållit låda på nätterna. I natt vaknade hon 03:30 och höll igång tilö kl 05. Hennes föräldrar fick plötsligt lära sig vad den berömda sömnbristen gör med en. Vi har nog aldrig bråkat så mycket som den här veckan.

Imorgon börjar jag jobba och pappan går på ledighet. Hur vi ska lösa sömnen vet jag inte rikigt faktiskt, jag hoppas att hon kommer på bättre tankar igen.
 
Här har det varit en kämpig vecka. Fröken har brutit sin svit av att sova som en prinsessa och har istället vaknat och hållit låda på nätterna. I natt vaknade hon 03:30 och höll igång tilö kl 05. Hennes föräldrar fick plötsligt lära sig vad den berömda sömnbristen gör med en. Vi har nog aldrig bråkat så mycket som den här veckan.

Imorgon börjar jag jobba och pappan går på ledighet. Hur vi ska lösa sömnen vet jag inte rikigt faktiskt, jag hoppas att hon kommer på bättre tankar igen.
Det är väl en fas som kommer vid den här tiden som kan ge ”lite” jobbig sömn. Här har G också vaknat vid 3-tiden de flesta nätter senaste dryga veckan och varit pigg :meh: Än så länge har det dock gått bra att få honom att somna om efter en liten stund.
 
@leoparden @astilbe
Känner igen det när barnet vaknar vid 3-tiden... oftast går det få henne att somna om, numera ganska fort men när den perioden började kunde det ta en timme vissa nätter :meh:

Man längtar ju verkligen tills hon sover hela nätter!
 
När strömmen i dammsugaren försvinner. Man vänder sig om och ser...
FFC0F47A-5F97-43DE-AA6D-EE34B0730585.jpeg
 
Jobbigt med bebisar som håller låda om nätterna! Hoppas det är en övergående fas för allihopa! Kotten sover för en gångs skull ganska bra på nätterna, men vaknar fortfarande liiite tidigt för vår smak. (Men, efter 5, det är ju iallafall det viktigaste! :D)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 019
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 213
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 176
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 405
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp