Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
:D
Högsta nöjet här hemma är att krypa efter dammsugaren och slå av och på den hela tiden. Det går ju tekniskt sett dammsuga, bara väldigt stötvis :rofl:

Här är alla sladdar otroligt roligt. Alla ska dras i.. men upptäckarfasen har verkligen börjat. Jösses, nu får man lyfta bort bebis från diskmaskinen, lådor, hundens vatten, dammsugaren, allt storasyster vill leka med (för att förhindra ett mindre krig), katten får snällt flytta på sig. Tur att hunden börjar lära sig efter andra barnet. Så hon flyttar sig när det blir för jobbigt :p
 
Bebisar och nattätning alltså... Inatt sov jag i gästrummet hela natten, och utan knussel sov även barnet hela natten och en timme längre än han brukar O_o

Han sov ju hela natten 2-3 gånger i augusti också men började äta (och mer än innan) igen efter det. Men bevisligen klarar han sig ju utan, för igår var dessutom en dålig matdag så jag trodde nog han skulle bli hungrig framåt småtimmarna, men icke.
 
Här är alla sladdar otroligt roligt. Alla ska dras i.. men upptäckarfasen har verkligen börjat. Jösses, nu får man lyfta bort bebis från diskmaskinen, lådor, hundens vatten, dammsugaren, allt storasyster vill leka med (för att förhindra ett mindre krig), katten får snällt flytta på sig. Tur att hunden börjar lära sig efter andra barnet. Så hon flyttar sig när det blir för jobbigt :p
Igenkänning på allt, utom att vi inte har någon storasyster då. Och att hunden tyvärr inte är så bra på att flytta sig än. Mitt i att jag läste ditt inlägg fick jag springa och hinda G från att välta ut vattenskålen (igen) :D. Sladdar är jättekul, och även eluttagen så det är tur vi har petskydd överallt.
 
Igenkänning på allt, utom att vi inte har någon storasyster då. Och att hunden tyvärr inte är så bra på att flytta sig än. Mitt i att jag läste ditt inlägg fick jag springa och hinda G från att välta ut vattenskålen (igen) :D. Sladdar är jättekul, och även eluttagen så det är tur vi har petskydd överallt.

Vi har oxå petskydd överallt, men hon bryr sig egentligen inte om uttagen i sig utan drar ut sladden.
Vi har hundens vatten i en stor gryta, vilket gör att R inte kan välta den. Men plaska kan man alltid göra :angel::D

Något som är väldigt skönt i nya huset är att tvätt och torktumlare står på en bänk. vilket gör att barn inte når upp. Annars bodde Storasyster nästan där. att luckorna höll var ett under :p
 
Det märktes tydligt när M tog sig ur det senaste utvecklingssprånget! Nu är hon en sån där glad korvunge igen. Hon verkar inte riktigt se poängen med krypandet såvida det inte finns en väldigt god motivering till det, t.ex en burk med pennor att välta, ett öppet trapphål att ta sikte mot eller en skål med majskrokar:rofl:
Hon är helt galen i majskrokar och riktigt biter av dem :D (vilket är bra för då blir det inget kladd:up:)
Storebror typ smakade på några som bebis och sa nej tack. Nu är vi nog inne på tionde påsen eller nåt:o
 
Det märktes tydligt när M tog sig ur det senaste utvecklingssprånget! Nu är hon en sån där glad korvunge igen. Hon verkar inte riktigt se poängen med krypandet såvida det inte ginns en väldigt god motivering till det, t.ex en burk med pennor att välta, ett öppet trapphål att ta sikte mot eller en skål med majskrokar:rofl:
Hon är helt galen i majskrokar och riktigt biter av dem :D (vilket är bra för då blir det inget kladd:up:)
Storebror typ smakade på några som bebis och sa nej tack. Nu är vi nog inne på tionde påsen eller nåt:o
Jag tror språng nr 6 (tror jag?) är på väg bort här, för det är ett väldigt mycket gladare barn här än i förra veckan. Visserligen har det ändå varit en barnlek jämfört med de tidiga sprången, men ändå skönt att kunna sätta ner honom på golvet utan att det ska storgråtas :o
Idag lekte han själv i ett rum (med lite koll från nojig mamma) medan jag lagade barnmat. Varje gång jag tittade till honom stod han mot någon möbel och flinade nöjt :love: (eller ja, sen hörde jag plötsligt lite gnäll, och då stod han upp mot leksakslådan, fast fötterna hade glidit iväg i nån sorts gymnastisk split och han kom inte därifrån :rofl: Ändå klok unge som ber om hjälp :D )
 
@leoparden @astilbe
Känner igen det när barnet vaknar vid 3-tiden... oftast går det få henne att somna om, numera ganska fort men när den perioden började kunde det ta en timme vissa nätter :meh:

Man längtar ju verkligen tills hon sover hela nätter!

När kommer den perioden? :crazy:

Jag jobbade första dagen idag, bara halvdagar nu i oktober förvisso. Kändes bra! Jobbigt att lämna henne då hon sträckte sig efter mig, men skönt att vara på plats och få vara en människa med egenvärde, annat än att vara en mamma. Fick ett fint välkomnande också, så det värmde. Därefter gick vi hem till en mamma i föräldragruppen och umgicks lite.
 
Idag har vi varit på bebisteater. Den hölls på bebisspråk och samtliga bebisar var helt trollbundna. L satt blickstilla långa stunder, rörde inte ett finger, det har aldrig hänt förr. Jättehäftigt! :)

Fika efteråt, med sömnprat. Nån med en unge som somnar själv kläcker givetvis ur sig att "det beror ju på vad man lär dom". :meh:
 
Idag har vi varit på bebisteater. Den hölls på bebisspråk och samtliga bebisar var helt trollbundna. L satt blickstilla långa stunder, rörde inte ett finger, det har aldrig hänt förr. Jättehäftigt! :)

Fika efteråt, med sömnprat. Nån med en unge som somnar själv kläcker givetvis ur sig att "det beror ju på vad man lär dom". :meh:
Gilla på teatern, inte puckade kommentarer! Personen kanske skulle behöva upplysas om allt ungar inte föds som blanka små papper, så som man trodde förr?
 
Idag har vi varit på bebisteater. Den hölls på bebisspråk och samtliga bebisar var helt trollbundna. L satt blickstilla långa stunder, rörde inte ett finger, det har aldrig hänt förr. Jättehäftigt! :)

Fika efteråt, med sömnprat. Nån med en unge som somnar själv kläcker givetvis ur sig att "det beror ju på vad man lär dom". :meh:
Åh vi har också varit på bebisteater! Väldig trevligt. Och kul att se ca 15 bebisar sitta helt uppmärksamma på samma sak i 20 minuter :D

Kommentaren ja.... :meh: Stor suck. Synd att vi är så dåliga föräldrar då som inte lyckades lära vårt barn det :banghead:
 
Idag har vi varit på bebisteater. Den hölls på bebisspråk och samtliga bebisar var helt trollbundna. L satt blickstilla långa stunder, rörde inte ett finger, det har aldrig hänt förr. Jättehäftigt! :)

Fika efteråt, med sömnprat. Nån med en unge som somnar själv kläcker givetvis ur sig att "det beror ju på vad man lär dom". :meh:

Det beror på hur barnet är ;)
Mvh. hon som haft en av varje, en som hade otroligt svårt att somna där pilatesbollsstudsande halva nätterna var enda sättet att få bebis att sova och nu en vi lägger ned, ger välling, petar i nappen.. sover till 07.

Det är inte direkt det att vi lärt dom olika :p Tog tills Havanna var nästan 2år innan hon började sova hela nätter. Ronja har sovit hela nätter sedan 4 månader. Allt kan förvisso hända så vi ska inte säga för mycket än.

Men jag blir trött på sådana kommentarer. Men jag kan även ärligt säga att innan jag fick barn nr.2 insåg jag inte hur olika två individer från samma föräldrar faktiskt kan vara.
 
Vi har nu bott in oss i vårt nya hus, igår lämnade vi nycklarna till vårt gamla hus och det känns så bra. Barnen älskar det och stora tjejen har redan hittat lekkompisar inne hos grannen (dag nr 2 gick stora tjejen in till dom själv och hon är blygast i stan. Dag nr 3 hade vi grannens grabbar inne hos oss hela eftermiddagen) riktigt roligt.

Att kliva upp på morgonen, få rutiner igen det är så skönt. även att jag jobbar mån-fre samma tider. jag har äntligen fått rutin i mitt liv vi föräldrar mår så mycket bättre. Samt att vi äntligen har ny säng :love: Av den minimala vinsten på gamla huset så lyckades vi betala av några krediter samt köpa in lite av det vi behövde till nya huset och det känns så bra.

Barnen härjar runt som aldrig förr. Ronja är överallt hela tiden men båda barnen älskar barnvagnspromenader. Vi skaffade oss en billig begagnad dubbalvagn till och från dagis. Den är fantastisk och även Havanna vill åka vagn, hon som vägrat sedan hon lärde sig gå.

Ronja kör krypcrawl, kryla går för sakta, så hon lixom crawlar fram med världens fart. Stod i hallen och pratade häromdagen, plötsligt börjar vi undra vart Ronja tog vägen. Då ser vi henne crawla ut genom dörren :rofl:
 
Rymmarbebis.
4B876183-842D-454A-BC28-723A28AE8CAF.jpeg
 
Det beror på hur barnet är ;)
Mvh. hon som haft en av varje, en som hade otroligt svårt att somna där pilatesbollsstudsande halva nätterna var enda sättet att få bebis att sova och nu en vi lägger ned, ger välling, petar i nappen.. sover till 07.

Det är inte direkt det att vi lärt dom olika :p Tog tills Havanna var nästan 2år innan hon började sova hela nätter. Ronja har sovit hela nätter sedan 4 månader. Allt kan förvisso hända så vi ska inte säga för mycket än.

Men jag blir trött på sådana kommentarer. Men jag kan även ärligt säga att innan jag fick barn nr.2 insåg jag inte hur olika två individer från samma föräldrar faktiskt kan vara.
Såna kommentar är väldigt tröttsamma. Precis som att det är nån som vill ha svårsövda barn? Eller är tanken att man är en kass förälder som "skämt bort" barnet? Eller så tänkte hen inte alls, det är nog den snällaste tolkningen.

Men det känns ändå hoppfullt att de kan vara så olika. Då kanske jag kan lyckas få en lättsövd nästa gång och den som anser att det är nåt man lär dem kan få en svårsövd så får hen se hur lätt det är att "lära dom" :devil::angel:
 
Hur gör ni när barnen somnar i bilen? Jag kan inte flytta L längre, hon vaknar. Funderade på att sitta kvar i bilen så att hon fick sova klart... men sen tänkte jag att det kanske går idag :idea:. Det gjorde det inte :p
 
Hur gör ni när barnen somnar i bilen? Jag kan inte flytta L längre, hon vaknar. Funderade på att sitta kvar i bilen så att hon fick sova klart... men sen tänkte jag att det kanske går idag :idea:. Det gjorde det inte :p

Lilla A har aldrig somnat i bilen, men med de andra fortsatte jag att köra :idea:, det var en lyx sedan när man i alla fall kunde stanna bilen :D (och ja, sitta kvar då :p).
 
Hur gör ni när barnen somnar i bilen? Jag kan inte flytta L längre, hon vaknar. Funderade på att sitta kvar i bilen så att hon fick sova klart... men sen tänkte jag att det kanske går idag :idea:. Det gjorde det inte :p

Jag blir lite avis när jag hör folk som kan bära in sona barn. har aldrig kunnat med något av dom. Vi kan inte ens stänga av bilen innan barnen vaknar :p
Så vi bär in och ibland somnar bebis igen ibland inte.
 
Hur gör ni när barnen somnar i bilen? Jag kan inte flytta L längre, hon vaknar. Funderade på att sitta kvar i bilen så att hon fick sova klart... men sen tänkte jag att det kanske går idag :idea:. Det gjorde det inte :p
Oftast kör jag vidare, tills kotten sovit så mycket som passar dagens schema bäst :D ibland chansar jag och åker hem och stannar bilen, då händer det ibland (typ 1 gång på 5) att han sover lite till.

Iom att vi bytt till nästa stol måste man ju lyfta ur bebis "lös" om man vill gå in. Jag gör aldrig det för det känns som en omöjlig ekvation. Sambon har dock lyckats en gång, att bära in kotten i huset (i famnen) och lägga honom i sängen, där han sov nästan en timme till. Känns som magi för mig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 447
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 575
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 498
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 308
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp