Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi tjuvstartat firande av ettåring :p Är egentligen två veckor kvar tills hon fyller, men vi passade på nu eftersom hennes farmor och farfar från England är här i helgen och hälsar på. Jag gjorde en rainbow cake för första gången, blev bättre än jag vågade hoppas! :D
 

Bifogade filer

  • 92B23710-0763-497E-96F8-A9B7C319744D.jpeg
    92B23710-0763-497E-96F8-A9B7C319744D.jpeg
    193,5 KB · Visningar: 24
Ska jag vara petig så var det en Rainbow unicorn cake :D Det har blivit lite enhörningstema här för L :angel: Hon har både overall, mössa och diverse kläder med enhörningar, och i ettårspresent kommer hon få ett 1 m långt enhörningsgosedjur :angel:
 

Bifogade filer

  • 9C00DE39-B6A7-4F0E-A819-A047A1CC4C00.jpeg
    9C00DE39-B6A7-4F0E-A819-A047A1CC4C00.jpeg
    174,7 KB · Visningar: 24
Wow vilken tårta! Impad :) @Evenstar
Och mysigt med enhörningstema, känner plötsligt att kotten kanske behöver mer enhörningar i sitt liv, hittills har han bara en bok. :p
 
Här hemma händer det mer och mer grejer. Kotten är fortsatt alldeles fruktansvärt morgonpigg, men återigen på ett gladare humör. Han har börjat prata mer igen efter några veckors tystnad, står nu en del utan stöd, springer runt med gåvagn och fotpallar på golvet, och leker massor med att försöka sätta ihop saker, lägga saker i burkar och passa in klossar i hål.
Igår vid matbordet satt han och försökte lägga bitar av mat på sin sked, för att sen stoppa skeden i munnen. Det mesta trillade såklart av, men det var så himla gulligt! :love:
 
Det här utvecklingssprånget är nog ett av dom "roligaste" hittills! Kotten börjar förstå sekvenser, och har för första gången börjat härmas lite mer medvetet. Han smackar, härmar vissa lägen, och förstår pang bom vissa leksaker som han inte riktigt förstått grejen med innan. Han kan ibland sitta i säkert en kvart och testa hur en boll och en kopp går att kombinera med varandra :love:

Däremellan är det såklart en hel del skrik (han hittar alltid de gällaste tonerna under språnget) och "mamammamama!" i mycket gnällig och upprörd ton. Så upp och ner såklart. Men kul! :heart
 
Och han börjar också förstå att vissa saker är "ajaj", även om han inte direkt bryr sig om det :D så ibland när han tex står vid bokhyllan och drar i böcker och man närmar sig blir han alldeles busig, rycker till och illskriker. Och säger man "stopp" då skriker han mer och gör samma sak fast snabbare :rofl:
 
Jag håller med @FeatherCloud , det blir helt klart roligare och roligare. Vi har lekt tittut med lillan ett tag, men igår när jag stod och lagade mat var det för första gången hon som lekte tittut med mig genom att ömsom gömma sig genom att krypa bakom en vägg, och ömsom titta fram igen. Det var mycket tydligt att det var just tittut hon lekte :) Överlag är det så roligt att se deras fascination över världen, man blir verkligen smittad av deras glädje.
 
Vilken fin tårta @Evenstar! Grattis på ettårsdagen!

L älskar när man säger nej. Då fnissar hon och ska göra om det hon gjorde. Känner att vi har ett potentiellt problem här :D

I övrigt är jag less. Unghunden är skitjobbig, gammelhunden är skruttig och mannen jobbar hela tiden. Mitt humör är i botten. Snart jobb och det ska bli så skönt - det där att jag måste lämna L försöker jag inte tänka på för det känns lite jobbigt.
 
Sååå, vilka trappgrindar rekommenderar ni? Plockade ner ungen från fjärde trappsteget ikväll, hinner inte med i utvecklingen :o
 
Sååå, vilka trappgrindar rekommenderar ni? Plockade ner ungen från fjärde trappsteget ikväll, hinner inte med i utvecklingen :o
Vi har en modell från Jula mellan två rum och i trappans nederkant. Går att både skruva i vägg och "klämma" fast i en öppning.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...beslag/barnsakerhetsgrindar/barngrind-660043/

Längst upp i trappan har vi en annan typ av grind. Den saknar "tröskel" vilket rekommenderas för att undvika snubbel, men är lite bökigare att öppna, och tar mer plats eftersom man öppnar hela och inte bara en mindre lucka.
https://www.babyland.se/babydan-mul...3taA_VWTa-YioZ2e_6DBpe_l_JLEguBxoCxlsQAvD_BwE
 
Nästa grej att barnsäkra är helt klart spisen... Idag gav jag upp när ungen för femte gången stängt av plattan med ris som kokade, och satte honom i husarrest i barnstolen. Dock med Babblarna, så tror inte han uppfattade det som ett straff :rofl:
 
Nästa grej att barnsäkra är helt klart spisen... Idag gav jag upp när ungen för femte gången stängt av plattan med ris som kokade, och satte honom i husarrest i barnstolen. Dock med Babblarna, så tror inte han uppfattade det som ett straff :rofl:
Just fan spisen oxå! Eller ja i vårat fall är det bara ugnen han kan skruva på och kom på han med det idag oxå, vad har jag fått för rackarunge :arghh: spisen har touchknappar så de är en bit innan han kan pillra på det
 
Då fnissar hon och ska göra om det hon gjorde. Känner att vi har ett potentiellt problem här :D
Haha, så gör hon här också när vi säger nej... skrattar även åt när vi säger aj - när hon t.ex bits :p

Nästa grej att barnsäkra är helt klart spisen... Idag gav jag upp när ungen för femte gången stängt av plattan med ris som kokade, och satte honom i husarrest i barnstolen. Dock med Babblarna, så tror inte han uppfattade det som ett straff :rofl:
Måste kolla upp hur barnlåset funkar på våran spis..... idag var hon där och pillade
 
Haha, så gör hon här också när vi säger nej... skrattar även åt när vi säger aj - när hon t.ex bits :p


Måste kolla upp hur barnlåset funkar på våran spis..... idag var hon där och pillade
Ja, barnlåset är ändå en bra grej för när spisen inte används. Förutom när en glömmer bort att det är på, och undrar varför det dröjer så innan det börjar koka/etc :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 642
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 724
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 902
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 804
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp