Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina barn ska få dela julklapp i år (Ronja får egentligen inget, men tror att hon kommer uppskatta Havannas)
Men detta blev inköpet https://www.komikapp.se/härmande-bajskorv

Sedan kan det vara så att eras mamma tycker att den är otroligt rolig med :D:rofl:

Ja, vi tänkte också hålla nere julklapparna, känns som att John mest kommer vilja leka med alla papper/snören/kartonger i alla fall. Det enda han är i "behov" av är en gåvagn och en riktigt varm vintermössa så vi får se om vi önskar oss det eller ger själva. Av dom som vill ge lite mer (farmor och farfar, mormor och morfar) kommer vi att öppna ett eget fondkonto åt John (just nu har vi bara "barnfonder", dvs inte sparat till något specifikt av barnen) som dom kan föra över pengar till. :)
 
Kotten ska få en busy board i julklapp, har vi bestämt. Är orimligt pepp på att göra den! :D

Liknande denna tänker jag mig, med en massa haspar, hakar och annat att pilla med. Det finns en enkel variant på öppna förskolan som han älskar!
BusyBoard_01-700x700.jpg
 
Idag har kotten lärt sig ta sig ner från sängen själv, på mammagodkänt säkert sätt med fötterna först :D Dessutom klättrar han upp i den också! :o
Kommer inte ihåg om det var @Positron eller @pollex som tipsade om att träna det där med rumpan/fötterna först, men det har uppenbarligen gett resultat :) Skönt när vi verkar ha en riktig klätterapa!
 
Idag har kotten lärt sig ta sig ner från sängen själv, på mammagodkänt säkert sätt med fötterna först :D Dessutom klättrar han upp i den också! :o
Kommer inte ihåg om det var @Positron eller @pollex som tipsade om att träna det där med rumpan/fötterna först, men det har uppenbarligen gett resultat :) Skönt när vi verkar ha en riktig klätterapa!

Vi har också följt det rådet, men än så länge saknas självbevarelsedriften. 😬
 
Idag har kotten lärt sig ta sig ner från sängen själv, på mammagodkänt säkert sätt med fötterna först :D Dessutom klättrar han upp i den också! :o
Kommer inte ihåg om det var @Positron eller @pollex som tipsade om att träna det där med rumpan/fötterna först, men det har uppenbarligen gett resultat :) Skönt när vi verkar ha en riktig klätterapa!
Det kan nog vara mitt tips för det är typ mitt standardtips till bebisföräldrar eftersom det fungerade så bra med första barnet! Med M har vi inte tjatat lika mycket men hon experimenterar inte lika mycket med att ta sig ner själv vilket i och för sig kan hänga ihop med att hon inte spenderar lika mycket vaken tid i soffor och sängar för det är ingen som har tid att passa:p
 
Det kan nog vara mitt tips för det är typ mitt standardtips till bebisföräldrar eftersom det fungerade så bra med första barnet! Med M har vi inte tjatat lika mycket men hon experimenterar inte lika mycket med att ta sig ner själv vilket i och för sig kan hänga ihop med att hon inte spenderar lika mycket vaken tid i soffor och sängar för det är ingen som har tid att passa:p
Soffan får kotten typ inte vara i för där är tusan i mig kanter överallt! :p :D men kanske snart då, om vi tragglar lite säker nedgång även där ett tag. Vi har ju soffan och (ett) vardagsrum på övervåningen och där är vi nästan aldrig dagtid, utan håller oss mest på bottenvåningen där vi har lekrum och kök mm.
 
Kotten har just haft ett av sina vakenpass på natten, dom kommer nuförtiden med någon dryg veckas mellanrum. Men för första (!) jäkla gången har jag lyckats få honom att somna om inom rimlig tid (45 minuter är bättre än 2-3 h som det brukar vara!) och utan att själv bli uppgiven och förbannad och lämna över till sambon.
Hjälper helt klart att han själv blivit bättre på att slappna av i de här lägena, det blir så uppenbart att han verkligen vill sova men inte riktigt vet hur han ska göra för att somna om. Gullefjunet :heart
Nu ska även jag försöka somna om...
 
Jaha, så är man svintrött men alldeles för vaken nu för att somna om. Lillan har varit vaken i 2h, länge sen hon vaknade såhär länge på natten. Men självklart väljer hon att göra det inatt, när hon först bråkade hela kvällen och vägrade sova... och när sambon dessutom är bortrest hela helgen.

All cred till ensamstående alltså!
En annan är ju uppenbarligen för bortskämd med att kunna passa över facklan till någon annan när man känner att orken tryter.
 
Jaha, så är man svintrött men alldeles för vaken nu för att somna om. Lillan har varit vaken i 2h, länge sen hon vaknade såhär länge på natten. Men självklart väljer hon att göra det inatt, när hon först bråkade hela kvällen och vägrade sova... och när sambon dessutom är bortrest hela helgen.

All cred till ensamstående alltså!
En annan är ju uppenbarligen för bortskämd med att kunna passa över facklan till någon annan när man känner att orken tryter.
Jag känner en extrem respekt för ensamstående föräldrar, visst orkar en oftast det en måste, men vilket slit det många gånger måste vara...

Hoppas du får/fick sova lite ändå! @Cattaflajna Så dålig tajming för lillan :(
Jag var också alldeles för vaken för att somna om, men tillslut slumrade jag lite, och drömde då mardrömmar om jordens undergång :meh: vaknade tidigt också, min kropp och knopp har på allvar glömt hur det här med sovmorgon går till... Kotten trynar däremot fortfarande, det är ju alltid något.
 
Jag känner en extrem respekt för ensamstående föräldrar, visst orkar en oftast det en måste, men vilket slit det många gånger måste vara...

Hoppas du får/fick sova lite ändå! @Cattaflajna Så dålig tajming för lillan :(
Jag var också alldeles för vaken för att somna om, men tillslut slumrade jag lite, och drömde då mardrömmar om jordens undergång :meh: vaknade tidigt också, min kropp och knopp har på allvar glömt hur det här med sovmorgon går till... Kotten trynar däremot fortfarande, det är ju alltid något.

Tror på riktigt ensamstående får något extra driv, känns som en själv har det när man liksom inte har nåt val :p

Till slut fick jag sova. Lillan valde att ta sovmorgon till 9 som tur va, så några timmar fick jag även om det inte känns som det. Men ikväll somnade hon enkelt iaf, håller tummarna för inga vaken stunder inatt!
 
Imorgon ska jag på kurs, onsdag också. Sen börjar jag jobba på riktigt på torsdag nästa vecka. Och just nu känns det jobbigt, när ska jag hinna träffa L? :(

Mvh
Aldrig nöjd :p
 
Busy boarden ser jätterolig ut, den idén kanske vi skulle kopiera :up:

L har gått ner till ett uppvak per natt. Dock har hon svårt att somna om, bökar runt i en evighet först. Innan har hon vaknat oftare men somnat om direkt av amning.

Det där med rumpan först försöker vi här också, men än så länge har det inte fastnat :p
 
Det är förresten svinkallt nu. -8 i morse :down: och jag vet inte riktigt vad jag ska sätta på barnet för att hon ska hålla sig varm i vagnen. Hur gör ni?
 
Det är förresten svinkallt nu. -8 i morse :down: och jag vet inte riktigt vad jag ska sätta på barnet för att hon ska hålla sig varm i vagnen. Hur gör ni?
Idag har vi också haft -8 men inte varit ute mer än några korta svängar. Då blev det vanliga kläder underst, sen vindfleeceoverall, raggsockor, vantar och tjockmössa. Footsack över benen.bKotten var nöjd så. I helgen var han ute längre i vagnen och då hade vi ullbody, velourbrallor (ganska tjocka), raggsockor, dunjacka, filt och footsack, samt mössa och vantar. Håller med om att det är svårt med kläder, men hittills har han aldrig klagat och alltid känts lagom varm när vi kommit in. :)
 
Det är förresten svinkallt nu. -8 i morse :down: och jag vet inte riktigt vad jag ska sätta på barnet för att hon ska hålla sig varm i vagnen. Hur gör ni?

Vi gick till sångstund och hem igen idag, inte jättebra koll på hur kallt det varit men iaf -2 när vi gick dit men betydligt kallare på vägen hem.

Hur som helst hade lillan vanliga kläder, en Teddy overall som även täcker händer och fötter, dock trycker hon alltid ut fötterna så även raggsockor och mössa. Sen åkpåse i vagnen, hon somna direkt och var lagom varm efter. :)
 
Som jag längtat efter denna dag! Idag har vi överlevt ett helt år som tvåbarnsföräldrar :banana:
Vid den här tiden för ett år sedan var vi inne på SÖS, jag hade fått en nål i handen och operationskläder och väntade på ett rum på vår tur.
Kl 10.00 plockades Lilly ut med värsta trollkalufsen, radion i operationssalen spelade passande nog ”Your song” :love: .
 

Bifogade filer

  • 79741C42-200E-4F47-86BE-9EF96086E521.jpeg
    79741C42-200E-4F47-86BE-9EF96086E521.jpeg
    251,3 KB · Visningar: 29
Som jag längtat efter denna dag! Idag har vi överlevt ett helt år som tvåbarnsföräldrar :banana:
Vid den här tiden för ett år sedan var vi inne på SÖS, jag hade fått en nål i handen och operationskläder och väntade på ett rum på vår tur.
Kl 10.00 plockades Lilly ut med värsta trollkalufsen, radion i operationssalen spelade passande nog ”Your song” :love: .
Grattis till Lilly och resten av familjen! :heart
 
Som jag längtat efter denna dag! Idag har vi överlevt ett helt år som tvåbarnsföräldrar :banana:
Vid den här tiden för ett år sedan var vi inne på SÖS, jag hade fått en nål i handen och operationskläder och väntade på ett rum på vår tur.
Kl 10.00 plockades Lilly ut med värsta trollkalufsen, radion i operationssalen spelade passande nog ”Your song” :love: .

Grattis, och vilken sötnos klänningen är :love::love:
 
Vi har hamnat i det fantastiska 7:e utvecklingssteget och sömnen är svår, väldigt svår. Vi har inte märkt utvecklingsstegen så tydligt innan, men denna gång är det otroligt tydligt.
Men den här åldern är så rolig, när man dagligen ser hur saker utvecklas och att det hela tiden händer nya saker. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 643
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 725
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 903
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 805
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp