Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2015-2016 #4

funkar den bra? jag antar att vår bara är gammal och kass för den kastar mest runt skiten och katthåren fixar den inte alls.
Våran får upp allt, är supernöjd :)
Tar hund och katthåren hur bra som helst, den har en kniv som rengör borsten i själva borsthuvudet. vilket gör att man inte behöver rengöra den delen var gång.
 
@BernT
Alla får operera sig om de vill.

Det som provocerar mig och gör mig väldigt illa är när du går in och föreslår operation i ett sånt här läge. Det är en indirekt bekräftelse att kroppen efter graviditet/förlossning/amning är fel och ful.

En skönhetsoperation är en tydlig signal om att vi inte duger som vi är, speciellt till barn och unga tjejer.

Jag anser att det är vårat gemensamma ansvar som kvinnor, tjejer eller vad man nu kallar sig att hjälpa varandra med att vara nöjda över sina kroppar. Jag tror att det största problemet inte ligger i hur våra kroppar ser ut utan hur vi bemöter varandra och glömmer bort hur viktigt det är att ge varandra positiv pepp. Det skulle säkerligen förändra många kvinnors självkänsla om vi alla ansträngde oss lite mer med detta.

Att operera sig av medicinska skäl är ju en helt annan sak.
 
Eller så vill man bara ha tillbaka det man hade innan? Om man blir ledsen av att se sig i spegeln och väljer att fixa det så man blir glad igen så är väl det jättebra. Jag gjorde inte min operation för att "samhället" sa åt mig. Jag gjorde det för att jag ville och kunde + tyckte det var kul/spännande. Att säga att alla som opar sig gör det pga dålig självkänsla är trångsynt.

Men så säger "alla" som opererar sig. "Jag gör det för min skull" är ju mantrat. Ja, men VARFÖR vill du se ut på ett visst sätt då? Varför duger vi inte som vi är?
 
@Mois usch vad otäckt med vagnen :( Söt dotter du har som tröstar mamma dock!
Nåt sånt har inte hänt här men småsår och dunka pannan i möbler när han sätter sig etc... Så lätt hänt nu när de börjar röra sig, men man känner sig ju hemsk!
 
Fy va läskigt! De är så himla fort gjort! :(
Min lilla satt ute i gruset idag när vår idiothund (ja idag är hon en idiot, ätit upp grejer som stod på köksbordet, bitit sönder Alfreds leksaker osv under morgonen) får för sig att hon ska springa och skälla ut personerna som går förbi utanför vår tomt :rage: hon sprang rakt över sonen som satt och grejade i godanro! 7,5 månad tog de innan första skrapsåret kom... Men verkar ha gått bra!

En olycka händer så lätt!

@Mois usch vad otäckt med vagnen :( Söt dotter du har som tröstar mamma dock!
Nåt sånt har inte hänt här men småsår och dunka pannan i möbler när han sätter sig etc... Så lätt hänt nu när de börjar röra sig, men man känner sig ju hemsk!

Ja, det gör ju verkligen ont i hjärtat! Så dåligt samvete! Nu håller jag stenhårt i vagnen.

Skönt att det gick bra för din lille också @Madde_padde , kan tänka mig att hunden låg risigt till efter det ;)

Och ja, min stora tjej är så himla fin! Satt redan o försökte hålla tillbaka tårarna av all oro och ångest men blev ju alldeles gråtmild av hennes fina ord :D Inte lätt att ha nära till tårarna alla gånger :o
 
Men så säger "alla" som opererar sig. "Jag gör det för min skull" är ju mantrat. Ja, men VARFÖR vill du se ut på ett visst sätt då? Varför duger vi inte som vi är?

Nu talar jag ju bara för mig själv men jag blev så sjukt mkt snyggare. Gick från snygg till dösnygg. Blir lycklig av att titta i spegeln. Och det är ju trevligt. Så rent estetiskt. Vad andra anser är ju inget som spelar roll. Möjligtvis min sambo då eftersom han trots allt ska ta på de men han är nöjd så. Och ja jag har andra fina egenskaper med samt en ordentlig utbildning osv.
 
@Mois Vilken tur att det inte blev värre, det kunde ju gått illa. Gulligt av stora dottern att trösta:)

Det finns en bra regel för både barnvagn och rollator: att man alltid skall låsa hjulen när man släpper den. Det är så lätt att missa det men när något sådant händer får man en påminnelse.

Det går så himla fort när de far fram och allt kan man inte förhindra. Här har fröken tex vält en stol över sig.
 
@Mois
Åh fy vilken mardröm! Vilken himla tur att det gick bra! Jag var med om en liknande grej för flera år sen. Min hund drog under oövervakat ögonblick ut på vägen för att hälsa på en annan hund som var på promenad med sin matte och vagn. Jag sprang dit och fångade jycken, hon släpper barnvagnen för att ta hunden i båda händerna (en stor stark vild sak). Sen står jag och ner om ursäkt och medan vi utbyter artighet har plötsligt hennes vagn fått fart, rullat över vägen och snett ner i diket på andra sidan och välter... Alltså usch, jag får rysningar bara jag tänker på det. :( Då hade hon ändå tryckt på bromsen, det mindes vi båda två, men den hade uppenbarligen inte gått i. Så fruktansvärt... Bara tur att vagnen inte var riktad lite mer neråt för då hade det varit en väldigt lång och rätt brant nedförsbacke ut mot en väg... Åh fy. Men det gick som tur var bra. Men jag glömmer aldrig den mammans tjut när vagnen välte och barnet började gråta. Fy satan... Idag riktigt känner jag ju skräcken själv!

Apropå dammsugare så funderade vi på en likadan som @YaHilweh visade. Men det blev en robotdammsugare. :angel: Jag var så skeptisk innan, men vilken himla bra grej! Mat startar när man åker hemifrån och kommer hem till ett rent golv! Så jäkla skönt! Det bästa av allt är att sambon plötsligt gillar att dammsuga. ;)

Ang skönhetshetsen så hoppas jag ni kan fortsätta diskutera antingen nån annanstans eller på pm och sluta förstöra tråden. Jag tycker BernT har en fruktansvärt tråkig attityd och har valt att ignorera henne. Håller med @Positron och @Mois till 110% men orkar inte ens försöka diskutera i egna inlägg. Blir så arg och provocerad så jag skulle aldrig få ur mig det jag ville i tydlig text. Så tack för att ni sagt det jag ville ha sagt så jag slipper. Kommer aldrig förstå det synsättet som hon står för, vi har alldeles för olika åsikt. Så jag försöker inte ens.
 
@Mois Vilken tur att det inte blev värre, det kunde ju gått illa. Gulligt av stora dottern att trösta:)

Det finns en bra regel för både barnvagn och rollator: att man alltid skall låsa hjulen när man släpper den. Det är så lätt att missa det men när något sådant händer får man en påminnelse.

Det går så himla fort när de far fram och allt kan man inte förhindra. Här har fröken tex vält en stol över sig.

Jaaa jag ska definitivt få in på rutin att ALLTID låsa vagnen så fort jag lämnar den, oavsett hur underlaget ser ut.

Idag ser det bättre ut, bulan syns knappt vilket känns smått ofattbart. Lite skrapsår i pannan kvar.
 
Apropå olyckor och barnskydd berättade en dam på vår gård om när hon hade små barn. Då hade man stängt/låst in till finrummet för där hade man bokhyllan. Det hade tydligen varit en uppmärksammad olycka där ett barn vält en bokhylla över sig.

Med dagens öppna planlösning finns ju inte riktigt det alternativet. Men vad skönt det hade varit att kunna stänga bort några rum för vilden.
 
Apropå olyckor och barnskydd berättade en dam på vår gård om när hon hade små barn. Då hade man stängt/låst in till finrummet för där hade man bokhyllan. Det hade tydligen varit en uppmärksammad olycka där ett barn vält en bokhylla över sig.

Med dagens öppna planlösning finns ju inte riktigt det alternativet. Men vad skönt det hade varit att kunna stänga bort några rum för vilden.

Skruva fast! Påminner mig om att jag måste fixa det också nu när han börjar ta sig in i andra rum.
 
Bvc idag. 9260g och 69 cm. Han dippar på kurvorna men det är tydligen inget ovanligt eller nåt att bry sig om.

Hon såg att båda framtänderna i nederkäken är på väg upp, så snart har vi tänder!

Pratade lite säkerhet (oj, ställer han sig redan) etc också. Nästa gång är det pappan som går dit!
 
Skruva fast! Påminner mig om att jag måste fixa det också nu när han börjar ta sig in i andra rum.
Och @Pontevecchio, jo, vi vet. Tyvärr bor vi i en lägenhet med betong i väggar, golv och tak så det är svårt att få det att funka i praktiken. Dessutom räddar det inte alla grejer som står i hyllor, skåp och korgar:D Öppna hyllor var ju snyggt när jag valde dem för snart 15 år sedan. Nu önskar jag att jag valt med dörrar istället.

Vi måste låna ut barnet (livrädd för höga brummanden) och in någon med slagborr och typ molly-plugg (stavning) eller nåt. Det behöver göras ett par andra grejer också.

Jag driver frågan om flytt istället. Det hade underlättat på många sätt.
 
Jag har exakt samma problem. Vi förstör väggarna om vi ska fästa alt, betongen är värdelös och smular bara.
Siktar också på flytt till Y T A!!
 
@Balahé
Vi valde högskåp på Ikea med dörrar, nedre halvan täckta och övre med glas, just med tanke på utrivning. :D Knopparna sitter rätt högt upp också så det kommer ta ett tag innan han kan öppna dörrarna. ;)

Unge herrn vaknade sex och tänkte inte somna om. Föräldragrupp 9-11 och hade hoppats på att han kunde sova längre så han skulle orka med men tji fick jag! :p
 
Bvc idag. 9260g och 69 cm. Han dippar på kurvorna men det är tydligen inget ovanligt eller nåt att bry sig om.

Hon såg att båda framtänderna i nederkäken är på väg upp, så snart har vi tänder!

Pratade lite säkerhet (oj, ställer han sig redan) etc också. Nästa gång är det pappan som går dit!
Att dippa på kurvorna när de blir mer rörliga hör nog mer till standard vad jag förstår. Det är först när de dippar gång på gång som de blir oroliga tror jag. Vi såg lite trista tendenser på vikten på tösens kurva så jag gjorde en egen insats innan Bvc började prata om det. Inga svåra grejer, men lite extra olja i gröten, helfeta mejeriprodukter (det lilla som används), lite smörsås till fiskrn osv. Det gav resultat och nu går kurvan iaf uppåt igen, om än några snäpp lägre än från början (väger mindre än din kille och är 5 cm längre).
 
@Maja_Kandi Högskåp med dörrar låter nice. Blir det nya hyllor här kommer jag att rösta för det. Vill dock inte byta ut dem bara för sakens skull, jag tycker fortfarande att de är snygga plus att alla apparater till TV:n ryms.

Hoppas att sambon fick hjälp på Hc förresten. Det låter tufft för er båda.
 
Igår köpte hela familjen nya skor! Sambon mobbar mig för mina, men dom är så mkt jag! Problemet är bara att hunden försöker äta upp dom när jag går :p

14516372_10210734094607513_315666325984729691_n.jpg
 
Vi hade en heldag på Gekås igår, blev en jacka till Havanna. Då den farmor köpt nog kommer användas lite senare, då den är lite stor idag. Så vi köpte ens om var mer lagom nu.
Annars blev det inte så mycket bebissaker.

Jag fick i dagarna lov att plocka bort spjälsängsskyddet, fick lite småpanik både av att ha det kvar och att ta bort det. Men då min bebis vägrar ligga still i sängen, vare sig hon är vaken eller sover.. Så lyckades hon på något sätt snurra in sig och fastna mellan skyddet och spjälorna. Nu petar hon istället ut fötterna utanför när hon sover, så jag vet inte vad som är bäst..
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 358
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 494
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 641
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 944
Senast: lillebill
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp