Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag har alltid velat lära mig spanska, men av olika skäl fick jag aldrig möjlighet att läsa det under skoltiden. Men det är en sån grej...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: Pallen
·
Skola & Jobb Någon här som jobbar med djur? Jag är utbildad djurvårdare men tycker inte att det finns så många jobb inom djurvärlden. 2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: clusia
·
Skola & Jobb Jag har kollat runt på nätet, fackförbunds hemsidor mm, men jag kan inte någonstans hitta ett vettigt svar! Någon som vet vad lönen...
Svar
9
· Visningar
3 711
Senast: killikill
·
Skola & Jobb jag och min dotter har två hästar tillsammans, under hennes gymnasietid tog jag till 80% hand om båda då hon helt enkelt inte hade tid...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Marty
·
Skola & Jobb Arbetar inom ett omvårdnadsyrke och har hört från flera verksamheter som brukaren kommer i kontakt med, att min kollega inte sköter sitt... 2
Svar
24
· Visningar
6 496
Senast: Cowgirls
·
Skola & Jobb Hej! Vart kan man hitta en studie/yrkesvägledare som inte är bunden till nåt universitet :) ? Försöker bli lite klokare angående mitt...
Svar
4
· Visningar
1 358
Skola & Jobb Sitter här och försöker klura ut vad kurserna jag ska läsa motsvarar enligt nya systemet. De flesta har jag förstått vad det motsvarar...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Lillagoajag
·
Skola & Jobb Började 1an nu i augusti och läser ekonomiprogrammet inriktning juridik. Kände nästan med en gång att tempot var på tok för lågt för...
Svar
14
· Visningar
3 712
Skola & Jobb Har tänkt att jag ska kontakta en studie- och yrkesvägledare med min fråga, men tills dess att jag kommer så långt kollar jag här om...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Stjaerna
·
Skola & Jobb Sitter i situationen att jag kan välja tjänster på mitt jobb. Den ena tjänsten är 60% och den andra är 100%. Ena delen av mig skulle... 2
Svar
20
· Visningar
3 021
Senast: Mascot
·
Skola & Jobb Jag pluggade 3 år ganska nyligen, blev klar 2011. Nu funderar jag (väldigt löst) på att plugga igen, mina återstående 6 terminer. Ni...
Svar
12
· Visningar
1 487
Senast: MM
·
Skola & Jobb Om jag på svenska vill säga att jag fortfarande håller på med en utbildning eller jobbar i ett företag, vad ska jag skriva då? På...
Svar
7
· Visningar
975
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Funderar ev på att börja pendla med tåg till jobb/skola ca 20 mil, vilket tar mellan 1,5-2h enkel väg. Jag behöver åka 4-5 dagar i... 2 3
Svar
40
· Visningar
11 051
Senast: As_Vegas
·
Skola & Jobb Jag ska få en ny jobbtelefon och har dessa att välja mellan. Är själv en utpräglad iPhonemänniska så jag överväger ju iPhone såklart...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Min sambo är 5 år äldre än mig och när han tog studenten hade han redan fått jobb och där har han jobbat sedan dess. Det är en stor... 2
Svar
22
· Visningar
2 907
Senast: Praeterea
·
Skola & Jobb Ibland funderar jag på att utbilda mig till nått annat. Men jag är rädd för att sätta mig i skolbänken och försöka läsa in saker. Jag...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Tillhör egentligen ungdom men tror jag kan få mer svar här :) Jag har ett företag som jag arbetar med ca 10-15h i veckan med. Målet...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Molvi
·
Skola & Jobb Alla har väl nåt de önskar att andra visste som skulle underlätta jobbet man gör? Mycket är säkert sånt "vanligt folk" inte tänker... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 100
Senast: Lillelorden
·
Skola & Jobb Jag tänkte söka en eller två kurser att läsa på distans till våren. Jag har aldrig läst något på högskola innan så jag vet inte riktigt...
Svar
16
· Visningar
2 766
Senast: Ackela
·
Skola & Jobb Jag har hängt här på Buke bra länge nu, men jag kan inte minnas om jag nånsin sett en tråd om vad alla jobbar med, och jag är lite... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
14 878
Senast: Tousse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner