Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Juridik & Ekonomi Finns det någon möjlighet att få fram vilket pris en villa sålts för? Booli har inte infon. Kan man som säljare/köpare få det dolt? Är... 2
Svar
21
· Visningar
1 608
Senast: a1agnlju
·
Skola & Jobb Jag söker efter tips på hur jag ska hantera ett gigantiskt problem i relation till mitt jobbsökande. För en tid sedan vad jag... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 060
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Någon här med enskild firma som använder sig av företagsSwish? Hur fungerar det med detaljerat kvitto/faktura till kunden? Måste det...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: mily
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 638
Senast: QueenLilith
·
Fritid Är det någon som ser direkt vad det här är för djur som lämnat spår i snön? Stort som en liten människohand ungefär. 2
Svar
31
· Visningar
2 222
Senast: Tibialis
·
Mat Igår var vi på en torgmarknad och köpte vin (Frankrike). Försäljaren föreslog att vi skulle lufta vinet och då drog sambon genast...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: fejko
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
21 235
Senast: Fibusen
·
Kläder & Bli fin Är som jag nämnt i någon annan tråd inne i en rensningsfas hemma och har en del fina saker som jag vill bli av med. Jag skänker mycket...
Svar
18
· Visningar
1 738
Senast: YorkWann
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 268
Senast: starcraft
·
  • Låst
Tjatter Jag håller på att baka surdegsbröd och eldar... som vanligt! Det har kommit lite mer snö under natten så det känns lite juligt faktiskt... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
82 115
Senast: Rosett
·
Mat Ja, som rubriken så tydligt säger, vad ska ni äta för festligt och gott på nyårsafton i år?? Jag ser fram emot en massa mumsiga tips... 18 19 20
Svar
394
· Visningar
20 536
Senast: Pudlan
·
Mat Tänkte testa den här spenatsoppan: https://recept.mabra.com/spenatsoppa-52/ Men jag är mer eller mindre hopplös på matlagning, så vad... 2
Svar
31
· Visningar
2 183
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Ska plugga vetenskapsteori och metod nu på vårterminen och sen skriva kandidatuppsats till hösten. Kursen nu på vårtermingen är på 7,5...
Svar
9
· Visningar
825
Senast: Tranan
·
Kläder & Bli fin Jag älskar koftor. Stora och små, tunna och tjocka. Men jag ska erkänna att jag varit en slav under lågprissortiment vilket innebär att... 2
Svar
30
· Visningar
3 393
Senast: Tranan
·
Relationer Jag kom på en sak när jag stod och borstade tänderna och har ingen att bolla det med precis just nu så jag bollar det med er. I vilken... 2
Svar
28
· Visningar
3 165
Senast: Lobelia
·
Mat Mamma och några till kommer ihåg en förpackning med en gubbe med sydväst. De tror att det är en halstablettsförpackning, alternativt...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: Amanda_F
·
Skola & Jobb Ska jag fylla i att jag varit närvarande helgdagar och då få aktivitetsstöd för dessa dagar eller ska jag inte fylla i närvaro för...
Svar
17
· Visningar
3 476
Senast: Halcyon
·
Fordon Okej lite bakgrund först jag har haft bilen sedan sommaren -19 och inte haft problem med att starta den på vintern (eller alls)... 2
Svar
36
· Visningar
3 308
Relationer Hoppas nån klok utifrån kan se klart på min situation. Jag började skriva med en kille från tinder i september. Han visade stort...
Svar
18
· Visningar
9 155
Senast: Josseliten
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
17 626
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur