Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Språket i P1 handlade om hälsningsfraser. Enligt Henrik Rosenkvist använder enbart män "tjenare" och bara till andra män. Kvinnor... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 672
Senast: Dentaku
·
Juridik & Ekonomi Jag kommer snart få in en summa pengar, ingen guldgruva men ändå av sådan storleksordning att det inte bara bör bli liggande på ett...
Svar
8
· Visningar
1 165
Tjatter If it´s yellow let it mellow, if it´s brown flush it down! Dvs spolar ni toan även om ni bara kissat? Eller sparar ni på vatten och... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 986
Senast: Marita73
·
Samhälle Fattar inte varför vissa partier inte vill ha språktester för anställda inom äldrevården det behövs och även en kurs i hemkunskap. Jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 983
Senast: MiaMia
·
Samhälle Ja, det vanligaste effekterna av pandemin möts vi av både i media och ute på gatan (distans, handsprit, begränsningar antal i butik... 5 6 7
Svar
128
· Visningar
9 029
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har en historia med återkommande UVIer. De går numera i princip alltid över av sig självt efter några dagar och jag har hittat ett... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 183
Senast: Rosett
·
Tjatter Nu har jag blivit uppringd från Storbritannien två-tre gånger och vågar inte riktigt svara. Är det någon som upplever samma sak, eller...
Svar
13
· Visningar
12 985
Senast: Karfitsa
·
Kropp & Själ Har ni några tips på väckarklocka med skönt ljud att vakna till? Vill köpa en och börja ha mobilen utanför sovrummet :) men hur vet man... 2
Svar
32
· Visningar
1 679
Senast: Pengy
·
Samhälle Nu startar den årliga krisberedskapsveckan. https://www.msb.se/krisberedskapsveckan Läser och ser att jag nog skulle klara mig ganska...
Svar
19
· Visningar
825
Senast: tanten
·
Fordon Mitt helljus är ruggigt dåligt och då jag kör mycket på grusvägar med transport och mycket vilt börjar jag leta efter extraljus/ledramp...
Svar
10
· Visningar
845
Samhälle Dottern ska ju flytta och hon får tillträde till lägenheten den 1:a. Min kompis menar att "det aldrig händer" i Sverige utan det är... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 662
Senast: WBanna
·
Trädgård & Växter Jag har några sjuka träd. De är inte gamla, tror förra ägaren planterat dem bara några år innan jag flyttade in, och beskurit dem hårt... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 740
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Hur kommer det sig egentligen att man helst vill ligga i fosterställning vid magont och att det gör ont att räta på benen?
Svar
1
· Visningar
846
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Just den här verkar släpa på nått. Men ni ser förhoppningsvis hur insekten ser ut. Den är liten, 5-7 mm typ.
Svar
11
· Visningar
1 392
IT & mobiler Tänkte lägga upp en film på min häst på fb men jag låter så fånig när jag pratar med henne... :o Skulle helst vilja sätta mig själv på...
Svar
4
· Visningar
1 393
Äldre Har funderat på vad som händer om alla som är invandrare slutar på sina jobb. Hur fungerar kollektivtrafiken, vården resturanger inkl... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
28 855
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Japp, jag har fastnat… Vi har fått en fallbeskrivning som vi ska lösa. Kort och gott handlar det om en äldre person som har för lite...
Svar
11
· Visningar
1 069
Hemmet Jag har införskaffat mig en Roborock S5 max och är jättenöjd med den, tycker den städar helt okej och den absolut största fördelen är ju...
Svar
0
· Visningar
818
Senast: Wysiwyg
·
Svar
7
· Visningar
1 252
Senast: Bufera
·
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Hittade ett ”test” och kom fram till att jag är heeelt fel person för det. :laugh: Är du rätt person? Gör testet här och berätta... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka