Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Småbarn Sonen har gått på en jättetrevlig dagis i 3 terminer. Jag trivs med att ha honom där och länner mej trygg. Sonen har det bra där och...
Svar
9
· Visningar
1 969
Senast: Diana
·
Småbarn Ja, jag har väl dagens i-landsproblem de luxe... jag byter jobb på tisdag. Båda är bra jobb, välbetalda och roliga, skall tilläggas... 10 11 12
Svar
225
· Visningar
17 838
Senast: Mitten
·
Småbarn I april ska vår lilla tjej börja i förskolan, hon kommer då att vara 16 månader drygt. Har börjat spana lite efter vårkläder (begagnat)... 2
Svar
20
· Visningar
4 548
Senast: Sar
·
I
Gravid - 1år Skriver under anonymt då ja inte vill gå ut med att jag är gravid. Plussade i fredags och väntade mensen igår.. Pluset va tydligt men...
Svar
6
· Visningar
1 224
Senast: Only_Me
·
Småbarn Har ni läst den här artikeln? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article11038187.ab 3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 766
Senast: No1
·
P
Småbarn Mitt barn är väldigt mammigt. När jag och barnets pappa är hemma samtidigt så "duger" aldrig pappa. Barnet punktmarkerar mig hela tiden... 2
Svar
20
· Visningar
12 049
Senast: gulan
·
Småbarn Från vilken ålder (eller vilken erfarenhet) kan man lämna barn ensamma i badkaret? Min dotter blir alldeles strax 5 och hon lämnas... 2
Svar
36
· Visningar
6 242
Senast: Mynta2
·
Småbarn Hur länge har det varat? Är det samma mönster varje dag? Hur länge har "anfallen" (i brist på bättre ord) varat? Vad gör ni för att...
Svar
7
· Visningar
2 344
Senast: trazel
·
Småbarn Vad är acceptabelt när det gäller uppfostran i förskolan? När barnen bråkar är det ok att låta dem stå i "skamvrån"? Ta tag i armen... 2
Svar
27
· Visningar
5 534
Senast: Calazirya
·
Övr. Barn Min dotter går i tvåan, i en stökig klass. Eller rättare sagt, med några stökiga klasskamrater. Har vetat om det tidigare men har nu...
Svar
11
· Visningar
3 554
Senast: Mirifax
·
Gravid - 1år Som orolig förstagångsförälder har jag hittills spenderat åtskilliga timmar med att googla runt efter svar på diverse frågor. Men på...
Svar
6
· Visningar
3 097
Senast: Lilja11
·
A
Gravid - 1år Jag kom just på en sak jag har funderat lite över... Om man är gravid och vegetarian, och sedan får bebisen och vill ge den kött. Går... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 797
Senast: Mustasukka
·
Övr. Barn Min son sa för någon vecka sedan till lillebror att ta honom på snoppen när vi satt allihopa i soffan. Jag sa ifrån så klart och började...
Svar
6
· Visningar
1 813
Senast: pernilla_s
·
Småbarn Min son på 2 ½ år brukar älska att leka med sin större kusin som är 4 år. Nu de senaste gångerna har det inte gått så bra. Min son har...
Svar
5
· Visningar
1 508
Senast: Apollo 13
·
Övr. Barn Våran dotter har blivit opererad i fredags och både jag och pappan har varit borta från jobbet, kan vi båda söka tillfällig... 2
Svar
20
· Visningar
2 745
Senast: Emro
·
Övr. Barn Jag måste kolla med er vad ni tycker om det här, jag förstår inte alls debatten men jag kanske har missat något som ni tänker på... 2
Svar
28
· Visningar
3 009
Senast: Mustasukka
·
Småbarn Min dotter är 3,5 år och med tillhörande vredesutbrott :D. Hon har haft en period när hon blir väldigt arg och får små utbrott, och jag... 2
Svar
29
· Visningar
3 961
Senast: Mitten
·
M
Övr. Barn Hej jag har en dotter på nu snart 12 år. Ända sedan dagis har jag kämpat med fröknar om hennes inlärnings problem. Jag trodde först att...
Svar
8
· Visningar
3 122
Senast: Amk
·
Gravid - 1år Det finns dem som inte alls mår illa under graviditeten. . . Jag är inte en av dem. Ni som mår/mådde riktigt illa i början eller... 2
Svar
31
· Visningar
13 087
Senast: lanzo
·
Övr. Barn http://urplay.se/167413 Klart värt att lyssna på! :laugh:
Svar
4
· Visningar
997
Senast: vindvissla