Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej hästmänniskor! Kan någon vänlig själ ge mig användbara tips på hur jag kan bygga ut min nuvarande vinterhage till större modell...
2
Svar
23
· Visningar
2 100
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Min ordinarie klinikhovslagare var bortrest under en period och jag kom tillsammans med klinikens receptionist fram till att jag kunde...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 160
Senast: Soffan74
·
Hästmänniskan Jag har lite tankar på att eventuellt stalla upp en av mina hästar på en större anläggning med ridhus i vinter. Kanske mest för att han...
2
Svar
38
· Visningar
2 576
Senast: Habina
·
Gnägg Hej! Tyvärr så är det så att älskade hästen måste fortsätta vidare till ett annat hem pga att vi kommer att flytta hem från Dubai till...
Svar
8
· Visningar
2 262
Senast: Ketrawzc
·
Gnägg Är det någon mer än jag här på Buke som har en häst som är helt tokig i snö? :D Alltså min H.H är ju verkligen...helt tokig i det där...
2
Svar
28
· Visningar
2 616
Senast: sthu
·
Anläggning Hur har ni löst det med brandvarnare i stallet? Uppringt system?
Svar
0
· Visningar
412
Senast: Stekspaden
·
Hästmänniskan Min gamla nordsvensk dog i stallet i går. Ska ringa så att sanitetsslakt kommer och hämtar honom, men undrar om jag själv måste få ut...
Svar
17
· Visningar
8 361
Senast: lil-sis
·
Ekonomi & Juridik Hur skulle ni regera om er stall ägare lånar ut din häst för ridtur( till okänd person för er) utran er vetskap? Är det inte brottsligt...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 845
Senast: Eldbollen
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma, min häst drar sina tänder mot boxväggen. Jag har en stark känsla att det beror på understimulans då hon är...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 785
Senast: Rialavargen
·
Gnägg ...du hittar en hovkrats i bland dina egna kammar...:laugh: Vad har hänt er som gör er till "hästmänniskor" / "hästnördar"..?;)...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
43 430
Senast: djezima
·
Hästmänniskan Hej. Jag kommer kanske att få chansen att bli medryttare på en häst. Tycker att det skulle vara jättekul då jag har ridit på ridskola i...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Hej! Till våren ska vi bygga en paddock. Den kommer vara extremt genomtänkt och noggrant gjord men billig. Vi har uteslutit en hel del...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 137
Senast: Pilot
·
Anläggning Tidigare i vintras var det en tråd uppe om man som inhyrd har rätt att spara strö till kommande månader. Vad anser ni om rätten till att...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 552
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Hur är det nu med självrisken, om hästen fått kolik och sedan måste göra hältutredning, (inom sjölvriskperioden) blir det två...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: MiniLi
·
Gnägg Var bara tvungen att göra en spinoff på hundtråden kände jag :p Härlig Envis Rolig Raketsnabb Hårig Ärlig Spänd Tittig Hans riktiga...
Svar
0
· Visningar
594
Hästmänniskan Ja, blev spontant och fundera på det, när man ser annonser där det står att man inte funkar tillsammans. HUr vet man det? Hur länge tog...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 809
Senast: Nepenthe
·
Anläggning vi är i startgroparna för att bygga stall hemma. Jag har ritat en ritning som jag, personligen, tycker är perfekt. Jag har varit noga...
Svar
9
· Visningar
1 758
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 322
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag är nyfiken nu, vad kostar en helskoning för er eller i era trakter? Nämn gärna vilken del av Sverige. Nyfiken på hur mycket det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 621
Hästmänniskan Jag har haft mitt isländsto i snart 8 år. 4 somrar har jag kunnat rida henne och 4 har hon varit sjuk/skadad. Hon är en riktig liten...
Svar
6
· Visningar
1 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp