Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Har sen gymnasiet haft turen med jobb att jag alltid kunnat rida när det är ljust, men nu så kommer jag inte vara i stallet förens det...
Svar
15
· Visningar
4 409
Senast: Unafraid
·
Gnägg Som med alla tabeller ska den tas med en smula salt, men jag tyckte den var intressant! Kom upp i mitt flöde på fejjan... :) Någon...
Svar
14
· Visningar
1 886
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hur fungerar det rent praktiskt att köpa en häst av en förmedlare? Tänker när man ska skriva kontrakt så är det ju inte förmedlaren som...
Svar
3
· Visningar
1 214
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Hej, Jag ska skaffa häst och är ute efter en stabil häst som jag kan känna mig trygg på. Har kollat på nordsvenska brukshästar och...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 552
Anläggning Kort fråga; Är det fysiskt möjligt för en häst på 166 cm i mkh att bo i en box på 8,1 m2 ?
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: AnnDerry
·
Gnägg Hjälp mig med min ångest! Jag har haft en tjej som ridit min häst 1-2 dagar/veckan ett tag nu. Hon är jätteduktig och min häst tycker om...
Svar
14
· Visningar
2 185
Senast: Mabuse
·
Gnägg Stulen idé :D Jag vill veta hur ni tänker. Hur mycket skulle du tänka dig betala för din(a) häst(ars) liv? Skogsmulle/Tävlingshäst...
2
Svar
33
· Visningar
2 460
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Nån som gjort en bra byte nångång? Dottern vill hellre ha en dponny än sin storhäst (som skulle vart våran ihop men jag har köpt en...
Svar
5
· Visningar
1 551
Senast: Sofie_B
·
Hästmänniskan Det finns en ny häst på ranchen där jag rider, den har varit där nu kanske 6 månader men i och med att jag var ute och reste i början på...
Svar
18
· Visningar
1 847
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Så, min unghäst vallar. Hon är en arbetsmyra som gillar när det händer saker och hon blir lätt uttråkad. Hon väljer då ut en häst som...
Svar
15
· Visningar
1 440
Senast: EmmaW
·
Hästmänniskan Hej, är man som stallägare villig att ta in en ranghög valack i flocken ? Hur tänker ni? Är det lugnare med en annan valack- kompis...
2
Svar
32
· Visningar
2 092
Senast: Corax
·
Ekonomi & Juridik Denna ide har gått runt i mitt huvud i 3 år, men inte riktigt säker på om jag skulle skriva ut och be om lite tips och råd, eller om ni...
2
Svar
25
· Visningar
2 904
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Scenario: Privat mindre stall med några inackorderingar utöver stallägarens egna hästar. 4 balar torv per månad ingår i stallhyran...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 863
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Om man köper en unghäst tex utan en A1 sen 30dgr föl..bör man röntga eller hur tänker man? Måste ju finnas flertalet hästar som inte är...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: polly p
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag hade en häst till salu och det var lite folk som provade. En ville köpa och vi skrev kontrakt på att han skulle hämtas vid...
2
Svar
24
· Visningar
3 701
Senast: Speedway
·
Hästmänniskan Om man har en obrukad åker där det är sått korn, och vill ha den till bete framöver, hur går man då tillväga på bästa sätt? Måste man...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Anders
·
Hästmänniskan Hufvudstadsbladet (Finlands största svenskpråkiga dagstidning) har ett mycket intressant reportage om jakuthästar: Världens tuffaste...
Svar
15
· Visningar
1 567
Senast: Butros
·
Gnägg Hur tycker ni den här hästen ser ut i kroppen? Han är ett 17-årigt varmblod som haft ett långt härligt sommarlov och inte ridits på ca...
2
Svar
24
· Visningar
2 254
Senast: Badger
·
Ekonomi & Juridik En av mina framtidsdrömmar är att starta ett litet företag där jag importerar hästar och ponnys som jag sedan tränar och säljer. Jag...
Svar
9
· Visningar
3 938
Anläggning Ni som har kommunalt vatten och har djur, har ni återströmningsskydd? Är det krav på att ni måste ha det? Jag är verkligen ingen...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp