Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Någon som har tips på bra och intressanta poddar om hästar/ridning? På antingen svenska eller engelska. Jag lyssnar på tidningen...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: GoLightly
·
Gnägg Ni som vet får icke säga! Bilden är tagen igår!
2
Svar
24
· Visningar
3 151
Senast: Lager
·
Gnägg Är det någon som vet en bra app (IPhone) med stegräkning som man kan "pausa" räknandet av steg medan man rider men sedan kan sätta på...
Svar
0
· Visningar
519
Senast: Sahara
·
Anläggning Jag går i tankarna på att köpa häst igen och undersöker möjligheten att ha dem hemma på gården. Vi har en väldigt stor gammal...
Svar
3
· Visningar
2 660
Senast: Fideli
·
Anläggning Vi funderar på en billigare fyrhjuling för att använda till de vanligaste förekommande göromålen kring stallet, dvs sladda och skotta...
Svar
10
· Visningar
1 196
Senast: Lindsen
·
Ekonomi & Juridik Hej alla bukisar! Nu måste jag fråga om råd då jag inte vet vad jag ska göra. Det är så här att jag fick hem mitt halvblodsto förra året...
2
Svar
39
· Visningar
5 709
Senast: pews1972
·
Anläggning Är nyfiken på hur ni resonerar: tycker ni att en box på 14 kvm ska ha samma kallhyra som en på 6 kvm? Varför/varför inte? :)
2 3
Svar
47
· Visningar
3 587
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan Råd. Köpte en 2åring som efter en vecka visar patella upphakning, rätt mkt oxå. Bestämmer att åka och kolla knäna så det inte är något...
Svar
8
· Visningar
1 710
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Hej, jag har precis blivit (lite ofrivillig) hästägare då min pappas travhäst gått i förtidspension och därmed överlåtits mig. Nu är det...
Svar
14
· Visningar
2 186
Gnägg Nytt stall. Inte jättebra förvaringsmöjligheter tyvärr.. Vi har dock ganska gott om utrymme till att få in en hylla eller så under...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: Efwa
·
Gnägg Ja, jag vet inte vad jag ska tro! :p Men han har iaf fått en liten mustasch! :eek: Jag visste inte ens att hästar kunde ha det?! Och han...
Svar
10
· Visningar
2 942
Hästmänniskan Hej! Nu är jag påväg till stallet för att ta en uteritt med "våra" ridtravare. Problemet är det att jag inte har med mig västen. Och...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Ebbalooba
·
Anläggning Har sen gymnasiet haft turen med jobb att jag alltid kunnat rida när det är ljust, men nu så kommer jag inte vara i stallet förens det...
Svar
15
· Visningar
4 385
Senast: Unafraid
·
Gnägg Som med alla tabeller ska den tas med en smula salt, men jag tyckte den var intressant! Kom upp i mitt flöde på fejjan... :) Någon...
Svar
14
· Visningar
1 882
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hur fungerar det rent praktiskt att köpa en häst av en förmedlare? Tänker när man ska skriva kontrakt så är det ju inte förmedlaren som...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Hej, Jag ska skaffa häst och är ute efter en stabil häst som jag kan känna mig trygg på. Har kollat på nordsvenska brukshästar och...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 542
Anläggning Kort fråga; Är det fysiskt möjligt för en häst på 166 cm i mkh att bo i en box på 8,1 m2 ?
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: AnnDerry
·
Gnägg Hjälp mig med min ångest! Jag har haft en tjej som ridit min häst 1-2 dagar/veckan ett tag nu. Hon är jätteduktig och min häst tycker om...
Svar
14
· Visningar
2 181
Senast: Mabuse
·
Gnägg Stulen idé :D Jag vill veta hur ni tänker. Hur mycket skulle du tänka dig betala för din(a) häst(ars) liv? Skogsmulle/Tävlingshäst...
2
Svar
33
· Visningar
2 458
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Nån som gjort en bra byte nångång? Dottern vill hellre ha en dponny än sin storhäst (som skulle vart våran ihop men jag har köpt en...
Svar
5
· Visningar
1 550
Senast: Sofie_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp