Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning För att kunna komma in m bilen till ridbanan behöver vi göra en öppning från vägen in till hagen. Vill inte ha vanliga grindhandtag...
Svar
5
· Visningar
1 377
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Disclaimer: Flummig tråd startad i sorg med tårarna sprutande. Idag fick min älskade häst galoppera över regnbågsbron. Beslutet var...
2
Svar
32
· Visningar
4 469
Senast: Billy
·
Hästmänniskan hej! Jag och en kompis har bestämt att skaffa en häst på foder. Vi är 14 och 15 år och har ridit i va 9 år, rider LB dressyr och 90...
2
Svar
38
· Visningar
3 345
Senast: Lavinia
·
Anläggning Funderar på att byta fönster i stallet till våren. Just nu är det träramar och någon typ av takplast-skivor. Släpper igenom en del ljus...
Svar
1
· Visningar
956
Anläggning Vi går i tankar om att bygga ett enklare ridhus på gården. Ingenting är bestämt än men vi har bett om offerter från lite olika företag...
Svar
4
· Visningar
1 315
Senast: Minstral
·
Hästmänniskan Visst har vi ingen sådan här tråd ännu? Well, nu har vi det i alla fall! :D -Tanken är att vi skall dela med oss utav våra...
Svar
2
· Visningar
1 070
Hästmänniskan Hej! Är det någon här som gått/går på Varberg eller Kungsbacka ridgymnasium? är det bra skolor?
Svar
8
· Visningar
782
Anläggning Om man har en ligghall med jordgolv, vad är bäst att göra med golvet för att förhindra att det blir alldeles sumpigt efter regn :s Det...
2
Svar
32
· Visningar
2 401
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Nu börjar tankarna kring ett hästköp ta form på riktigt. Har varit utan häst i flera år nu, men nu är det snart dags igen känner jag...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Sålde min häst för några veckor sedan och har nu en massa pyrlar kvar i form av täcken, grimmor, träns/tränsdelar, schabrak osv. ar...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: cili
·
Hästmänniskan Hej! Kikar på nytt boende i Boxholm med omnejd. Känner inte till området så bra, undrar nu hur det är att ha häst där? Stall platser...
2
Svar
20
· Visningar
2 231
Gnägg Nu blev jag ju väldigt sporrad av Geologins-dag tråden som @athena_arabians skapade. Vi verkar ju faktiskt vara några geovetare och...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: labb
·
Gnägg Hej! Jag är inte så bra på det här.. så jag frågar er på buke... Den bruna damen som står med en lite mysko stil.. Vad kan det vara...
Svar
7
· Visningar
1 358
Senast: Neia
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 708
Hästmänniskan Hej! Jag planerar att köpa ett föl eller en åring om några år att utbilda och rida in själv, jag vill börja från grunden så mycket som...
Svar
12
· Visningar
1 288
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Det finns garanterat oändligt med trådar här om liknande saker, kanske framförallt "har jag förutsättningarna för att skaffa egen...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: Balahé
·
Hästmänniskan Ni som tagit steget till egen gård (eller är uppväxt på gård), ångrar ni nånsin ert val? Om ja, varför? Kan ni dela med er av för- och...
Svar
9
· Visningar
1 378
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Här finns säkert nån/några som har koll på hur länge det är "normalt" att ha ont av en rejält stukad fot och fraktur ( i samma fot) Jag...
Svar
19
· Visningar
2 425
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Stod i någon tråd att om man importerar en häst från Norge till Sverige behöver man betala tull på hästen - om det inte är en avelshäst...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: lytesout95
·
Ekonomi & Juridik Sålde en sadel för drygt 2 veckor sedan. En sadel i princip nyskick, riden i kanske ett 20-tal gånger. Bilder skickades ur alla vinklar...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 380
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp