Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Q
Träning En häst i det stallet jag har häst är väldigt rädd att gå utanför stallplan.. han reser sig och bockar och försöker få av en eller vända...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Arriba
·
Q
Träning Jag har ett litet problem med min mosters häst, vars jag skall låna. Hon total vägrar att åka transport. Min moster har försökt med...
2
Svar
21
· Visningar
1 768
Senast: Quickey
·
Träning Vi brukar ju inte ha så mycket snö, men nu är det vitt och äckligt kallt :mad: Shettisen är det värst med. Hon har massor av hovskägg...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Favina
·
Q
Träning En häst i det stallet jag har häst är väldigt rädd att gå utanför stallplan.. han reser sig och bockar och försöker få av en eller vända...
Svar
4
· Visningar
777
Senast: QueenChaos
·
L
Träning vad gör man när hästen stegrar sig när man longerar å vägrar gå framåt?? Vad sja man göra då? :confused:
Svar
3
· Visningar
990
Senast: sissu
·
H
Träning Min pålle blir hysterisk om man lämnar henne själv (stegrar etc.) Ska tävla nationellt och skulle det bli övernattning nån gång vet jag...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: Minelli
·
S
Träning Frånochmed januari har jag ny halvfoderhäst. En femårig valack,en mycket smart sådan :smirk: Nån som har lite tips på vad man kan göra...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: sassabrassa
·
Ridning Blev under hantering länkad till ”Markträning” här på Barock av Spider. Läste tråden och tittade på Spiders informativa (iaf för mig som...
2
Svar
32
· Visningar
3 055
M
Träning Min kille´s gamla garvade tävlings märr (11år) går inte att köra i transport längre!!! Hon går in utan problem och ställer sig och det...
Svar
14
· Visningar
1 185
Senast: Miss_Trouble
·
T
Träning Ska om några veckor transportera ett halvårs föl, en sträcka på ca 8mil. Har talat med en sv.hbl uppfödare om råd. Hon annser att föl...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Thindra
·
G
Träning Jag vet att d har vart såna här trådar förut.. grejen är att min kära pålla är lite av en sadist o inte har nått alls emot att få...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: suisyola
·
Ridning Jag skulle vilja veta vad ni har för åsikter om det igångsättningsprogram som jag fick av veterinären nu efter att min häst...
Svar
12
· Visningar
5 657
Senast: Sar
·
S
Träning Jag har lite problem med mitt 13-åriga halvblodssto. På senast tiden har det inte gått att skritta henne på kort tygel. Så fort man tar...
2
Svar
20
· Visningar
2 798
Senast: MALINox
·
Träning Jag har läst att man ska vara noggrann med att variera nedsittningsben när man rider lätt så att man inte sitter ner på samma ben hela...
2
Svar
26
· Visningar
3 350
Senast: älgen
·
L
Träning Vår häst har för lite respekt för oss, han har dragit omkull en av oss i stallgången för han ville ut. Och så kan han bara dra åt ett...
Svar
12
· Visningar
1 151
Senast: Gottfrid
·
F
Träning Jag skulle behöva hjälp med min sköthäst. Han är en 17 årig islandshäst... eftersom att han är ridskolehäst så är det inte bara jag som...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: blondie1989
·
S
Ridning Min häst är lite märklig, jag vet inte om det är självförtroendet eller vad det är... Hon vägrar prova något nytt. Säg att man rider på...
Svar
6
· Visningar
1 396
Senast: sanwan
·
U
Ridning Min dam har blivit turbopigg på sistone - ännu piggare än vanligt... Och då får jag lite svårt med hur jag ska göra. När hon ångar på...
2
Svar
34
· Visningar
2 532
Senast: Rikkan
·
T
Träning Ja det kan man säag att min stackars pålle är :( Jag viste att han var svårlastad för det fick vi erfara när vi hämtade honom...men nu...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: TurboDevil
·
Träning Jag har ett shetlandssto och igår när jag och min mamma skulle hugga en gran i hagen betedde sig min shettis sig väldigt ouppfostrat...
Svar
2
· Visningar
928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp