Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag är gravid,å har en hlb kille som jag tänkt ha kvar hela tiden-vill ej låna ut honom på foder.Som det är nu så hade jag kunna ridit...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: Bauke
·
E
Träning Hästar vet väl inte ens vad det innebär att vara trotsig/tramsig? Syrran påstår när hennes häst blir rädd för något, att han "bara...
Svar
8
· Visningar
1 209
Senast: Domaren
·
Träning Läste någonstans att de flesta hästar (halvblod) vid 1,5 års ålder har nått 90% av sin slutliga mankhöjd. Plockade fram miniräknaren och...
Svar
12
· Visningar
1 535
T
Träning Ni som har föl, vad gör ni med dem? Alltså hantering/träning? Hur länge håller ni på med det ni gör och hur ofta? Skriv gärna ålder, ras...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Thindra
·
U
Träning Har beslutat mig för att köpa ett sto som har fått föl för c.a. 18 mån. sedan. Känner ngn till negativa resp. positiva egenskaper. Vid...
Svar
4
· Visningar
1 194
Senast: mannes
·
A
Träning Jag läste försäljningsannonserna i senaste nr av Ridsport, och nästan ALLA hästar födda 01 var ridna. Nu kan man ju undra vad som menas...
2
Svar
38
· Visningar
2 549
Senast: Retzina
·
Träning Har en liten busunge på 4,5 år som går ihop med två lekfulla valacker. Min unge är hittills obestridd ledare och dom leker jättemycket...
Svar
11
· Visningar
1 493
Senast: Haukur
·
H
Ridning Jag började träna akademiskt i slutet av sommaren för att jag tycker om filosofin bakom ridningen. Min häst har visat stora framsteg sen...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: sante
·
T
Träning För några dagar sedan red jag förbi en hage med islandshästar. De blev så klart nyfikna när det kom förbi en häst och sprang fram till...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Freyr
·
T
Träning Hejsan! Här kommer två små inlägg som kunde vara roligt och se om det finns någon som har några bra ideér för mina börjar att ta slut...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: mannes
·
S
Träning Jag har funderat på att bygga en lösdrift att ha min kallblodstravare på, men jag är skeptiskt till kombinationen långvarig kyla, arbete...
2
Svar
22
· Visningar
2 711
Senast: Rikkan
·
Träning Jo ja undrar ltie om hur man sköter föl o unghästar samt stora hästar lite.. För ja blir så trött!!! Föera år har ja ridit på en...
Svar
5
· Visningar
904
Träning Tänk er några grannar och lite julklappar. Jag har inte fått någon julklapp från min granne. Hur skall jag få min granne att ge mig...
Svar
1
· Visningar
1 015
Senast: caballus
·
B
Träning Min häst är en liten enmanns-häst :angel: men de har nästan blivit ett litet problem.. Hon är inhyrd i ett stall o ägarna får typ inte...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Min häst har aldrig varit speciellt förtjust i att åka transport. Hittills har det dock alltid gått att övertala honom att åka med men...
Svar
11
· Visningar
1 163
Senast: Emmizen85
·
T
Träning Är det egentligen inte en bluff? Vi pratade om det här på ett ridläger jag var på för några år sen och ingen hade förstått det här med...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 257
Senast: malumbub
·
B
Träning jag provar hos er NH männsikor också, för att se om ni kan ge mig några tips. Jag har fått lite tips i forumet hästhantering, men fler...
Svar
7
· Visningar
905
Senast: höstmåne
·
E
Träning Ponnyn vägrar gå förbi en speciell soptunna nästan varje gång man ska rida, händer endast när de andra hästarna är i hagen annars går...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Enigma
·
Q
Träning En häst i det stallet jag har häst är väldigt rädd att gå utanför stallplan.. han reser sig och bockar och försöker få av en eller vända...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Arriba
·
Q
Träning Jag har ett litet problem med min mosters häst, vars jag skall låna. Hon total vägrar att åka transport. Min moster har försökt med...
2
Svar
21
· Visningar
1 768
Senast: Quickey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp