Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Skulle ni flytta en 26-årig häst till nytt stall efter att ha stått i samma stall i ca 5-6 år? Hästen är van att gå med andra hästar...
Svar
6
· Visningar
3 197
Senast: Linnea_
·
Träning Hej, jag håller på att försöka lära hästen byta galopp på kommando, eller med hjälperna rättare sagt. Jag är inte helt 100, men det kan...
Svar
7
· Visningar
1 331
Hästhantering Hej! Jag köpte nyligen en häst med vetskapen om att denne har problem med uppsittning, och det beskrivna problemet var att han gärna...
2
Svar
24
· Visningar
6 360
Senast: IngelaH
·
Träning Sökte runt på YouTube och hittade lite videos om trickträning och tyckte det verkade väldigt intressant och roligt! Nån av er som...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Fjordhast
·
Träning Hej! Jag har en fjording som jag rider engelskt på för stunden men tror att hon skulle passa bättre som en westernhäst om hon skolades...
Svar
2
· Visningar
916
Ridning Har en fd. travhäst som gått mycket på travet, både körd och monté. Men är nu ridhäst sen 5 år tillbaka Han är väldigt tjafsig med...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: jklirla
·
Hästhantering Jag har lite frågor till alla NH människor här inne. Jag har en häst som det har varit lite "problem" med. Bland annat så hade jag en...
Svar
15
· Visningar
2 239
Senast: hag391
·
Ridning Jag har en fånghäst med senskada... Han har tappat massor av muskler och jag skulle behöva bra tips att bygga upp alla musklerna. Just...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: ameo
·
Ridning Tror jag postar tråden rätt, annars var vänlig att flytta den. Min unghäst gapar och håller på med huvudet hela tiden vid ridning...
Svar
17
· Visningar
7 254
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Jag har en häst som, trots sin ålder (10 år), är i stadiet att hon ska ridas lösgörande och i princip grundutbildas. Utan att gå in på...
Svar
9
· Visningar
1 892
Ridning Har en ridtravare som jag har lite problem med. Första är att hon är väldigt tittig. Skulle hon se nått så stannar hon och "fryser" sig...
Svar
6
· Visningar
1 139
Senast: Yrja
·
Hästhantering Hej, nu är det såhär att jag har kommit en väldigt lång bit med min häst. Vi har väldigt bra kommunikation och jag rider honom ute i...
2
Svar
36
· Visningar
6 787
Senast: Buck
·
Ridning Hej! Jag rider en travhäst som breddar sina bakben, inget ovanligt antar jag. Men detta är ju inte önskvärt om hästen ska gå som...
Svar
2
· Visningar
1 399
Senast: lil-sis
·
Ridning När jag var yngre brukade jag ofta rida min dåvarande medryttarhäst på hackamore. Det var lixom en självklarhet för den hästen vad alla...
Svar
12
· Visningar
3 169
Senast: Jojo
·
Ridning Hej! :) Jag har nu undrat ett tag om D-ringsbett. Jag har själv en ponny som blir stark och pigg (ibland nästan het) vid hoppning...
Svar
1
· Visningar
1 366
Senast: Vogue
·
Träning Går i köptankar. En 10 årig islandshäst som inte töltar pga att förra (första och enda) ägaren inte brytt sig om att träna det pga...
Svar
6
· Visningar
6 099
Träning Jag går nu i köpetankarna av en häst som ska ridas till. Jag har aldrig gjort det tidigare, min tränare säger att jag med lite hjälp är...
Svar
5
· Visningar
1 433
Senast: Ellanamde
·
Ridning Håller på nu att rida en häst som både har rätt stora gångarter, rör sig mycket genom ryggen och som är väldigt känslig för taktändring...
Svar
0
· Visningar
630
Senast: Saara_
·
Hästhantering Funderar på vilket som är smartare, att dra ner presenningen bak på luckan, på släpet eller låta den vara uppe? Om den är uppe så hörs...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 189
Senast: axel
·
Träning Är det någon som håller på med det på sin/sina hästar? Var på en kurs och fick höra talas om det verka väldigt intressant. Har ni...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 339
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp