Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Jag har en tendens att alltid hamna i pinsamma situationer, är som sagt lite fumlig och klumpig ut av mig. Men det bjuder jag på...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
31 947
Senast: Kilauea
·
Träning Vår nya ponny vill absolut inte äta något från handen. Hon vill knappt ha morötter och äpple alls. Knäckebröd äter hon om man lägger det...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: Ottilia
·
Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
4 835
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Behöver tips på vad man kan göra för att hästar inte ska äta upp träd i hagen. Jag har en tvåårig och hennes mamma, ett fullblod. Mamman...
Svar
9
· Visningar
2 291
Senast: Buck
·
Hästhantering En kompis har en ny häst som hon av olika anledningar inte har möjlighet att ta hand om just nu. Hon är 5 år och står nu som...
Svar
12
· Visningar
3 441
Senast: HeleneK
·
Hästhantering Hej! Vad bör man tänka på vid transport av häst som aldrig åkt transport tidigare? Hästen i fråga har aldrig tidigare åkt transport...
Svar
17
· Visningar
2 369
Senast: Jen84
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 545
Senast: Tussinussen
·
Hästhantering En sak jag funderat mycket på är att hästar ofta sparkar mot människan vid lek. Titta på 3:e (tror jag det är, den som hoppar i...
2
Svar
33
· Visningar
6 291
Senast: dreampower
·
Hästhantering Hej. Har ett 4-årigt sto som ska visas och jag försöker få henne att förstå det här med att visas för hand. Någon som har tips på...
Svar
12
· Visningar
1 743
Senast: Mettan
·
Träning Jag har nu ett bra tag märkt att inridnings åldrarna går neråt inom nästan alla raser. Jag själv blir mörkrädd när jag läser annonser...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
19 912
Senast: SusieQ
·
Träning Hejsan! För att kunna påverka hästen rätt är sitsen A och O, och med en bra sits blir ridningen lättare och bättre. Så jag tänkte skapa...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 334
Senast: Ottilia
·
Ridning Jag har precis blivit medryttare på en omskolad vbl travare, 9 år gammal, inte så väldigt utbildad, men grundriden. Hon är inlånad av de...
Svar
6
· Visningar
1 785
Senast: caballus
·
Ridning Jag behöver lite tips och råd på hur man slappnar av på hästryggen. För att berätta lite kortfattat så är min medryttarhäst känslig i...
2
Svar
27
· Visningar
3 151
Senast: stjarnfrugt
·
Ridning Finns det någon som har tillgång till kartor över de preparerade ridvägarna i och runt Göteborg? Tuve, Klareberg är jag mest intresserad...
Svar
2
· Visningar
946
Träning Jag är gravid och är beräknad till början av Augusti. Jag har för tillfället en 6-åring, en äldre d-ponny och en 3-åring alla...
Svar
2
· Visningar
1 120
Senast: Ginne
·
Hästhantering Jag ska klargöra lite saker först, hästen är inte min. Hästen är ett sto på 8år, ledarsto, i princip bara ledd in och ut ifrån en hage...
2
Svar
38
· Visningar
4 001
Senast: MattiZ
·
Ridning Jag, som har vissa inlärda sitsfel som ger min tränare gråa hår, brukar tjata om att jag önskar att det gick att sitsträna utan häst...
Svar
11
· Visningar
7 179
Senast: Fenestra
·
Hästhantering Hej! Jag har ingen aning om tråden ligger rätt, men jag hoppas det;) Jag har några frågor till er som har köpt häst. Vad ska man tänka...
Svar
2
· Visningar
1 228
Senast: skuggi
·
Ridning Hej allihop! Jag vill bara rekommendera er alla med ridtravare att prova på distansritt! Det är en helt fantastisk tävlingsform som...
Svar
0
· Visningar
1 000
Senast: Josei
·
Hästhantering Nu inatt när jag åkte hem från mitt nattskift från jobbet så står det en blinkande bil på vägen och en kvinna står o lyser med en...
Svar
5
· Visningar
2 423
Senast: jein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp