Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hoppas tråden är rätt!? Nu har de där :rage: flugorna kommit. de ska in i näsan, munnen och öronen. cirkulerar kring ens huvud OCH...
2
Svar
20
· Visningar
3 483
  • Låst
Ridning Hej! Jag har hört lite olika svar från mina ganska okunniga vänner så tänkte fråga här istället! Jag har en shettis på ca 90 cm, han...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Jag rider en 25-årig gammal valack (väldigt fräsch och pigg för sin ålder). En liten grej som jag skulle vilja ha hjälp med, är hur...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Halvblodet
·
Träning Jag har precis köpt en ny häst på 150 i manken, korsning.. Jag vet inte alls varför jag köpte den här hästen, jag bestämde mej för att...
Svar
14
· Visningar
2 071
Senast: Okh
·
Hästhantering Vi har nu råkat ut för det som man ju kunde gissa skulle hända... Nya hästen har de få gångerna vi åkt transport hittills, gått snällt...
2
Svar
37
· Visningar
5 035
Träning hej! Hur gör ni med ny häst? Hästen i fråga är tre år, relativt ohanterad. Har gått i flock tidigare. Nya platsen är bete, det...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: Jen84
·
Träning Jag har fått i uppgift att "träna" ett förskolebarn på hennes ponny med hopp om att de ska kunna följa med ut i skogen och rida med...
Svar
4
· Visningar
1 981
Senast: moiran
·
Hästhantering Hej! Vi hade tänkt att vår ponny som är 6 år ska få villa i 3 veckor. Då hon ska få smälta in allt hon lärt sig under detta året då vi...
Svar
7
· Visningar
1 661
Senast: Zuzzi
·
Hästhantering Hej! Jag önskar få boktips om markträning! Vilken/vilka är ett måste i bokhyllan? Några bra DVD:er kanske?
Svar
2
· Visningar
833
Senast: annan1
·
Hästhantering En ponny jag för tillfället har hand om och ska träna ger mig grått hår... Hon är extremt flockbunden, så så fort hon är ensam i...
2
Svar
26
· Visningar
4 280
  • Låst
Träning Oj vad här skrivs! Dags för en ny tråd igen :)
55 56 57
Svar
1 129
· Visningar
83 619
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej på er!! Jag har efter ett långt uppehåll tagit upp ridningen igen. När jag var liten (6-13) red jag på ridskola och åkte på...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: moiran
·
Träning Hej! *lång tråd* Har nu uppkommit ännu ett problem med min unghäst f. 09 efter att ha insett att han har sadeltvång. Nu är det så...
Svar
18
· Visningar
2 751
Senast: Balahé
·
Ridning Jag håller på att anlägga en paddock. Jag kan tyvärr inte få till 20*40. Möjligtvis kan jag få till 30*30. (markförutsättningarna är...
Svar
6
· Visningar
1 274
Senast: Piraja
·
Träning Hej! Jag köpte ett bettlös träns, LG Bridle (googla för bilder) åt min häst för att kunna variera lite och inte alltid rida med bett...
Svar
2
· Visningar
2 089
Senast: KaffeKask
·
Träning Hur många grader ska det vara för att ni ska ställa in ridningen/rida lugnare än tänkt? Hade en liten diskussion i stallet ang det...
Svar
15
· Visningar
3 443
Träning Har under senaste tiden exploderat av crossare eller enduro (inte så insatt i skillnaden) i vårat område. Dom crossare som kommer på...
2
Svar
21
· Visningar
2 325
Senast: Milene
·
Träning Började sitta på min unghäst redan vid två års ålder (bara sitta, det är en kallblodskorsning) skrittade henne lite vid precis tre års...
Svar
12
· Visningar
2 679
Senast: Sar
·
Ridning Jag ska tävla min första stilhoppning nu i helgen och undrar om det är någon skillnad på det och vanlig tävling. När man har hoppat...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Vogue
·
Ridning Hur reagerar era hästar om ni möter älg när ni är ute och rider? Jag mötte älg för första gången idag och förberedde mig på en luftfärd...
2
Svar
33
· Visningar
2 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp