Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning ska köpa ny sadelgjord då den gamla är för lång, jag mäter den 130 cm inkl metallspännena och 120 innaför de, vart e de man räknar?
Svar
5
· Visningar
628
Senast: ANIRROZ
·
V
Utrustning Finns flera trådar ang favoritutrustning och jag tänkte skapa en ang favotittyglar. Vad för sorts tyglar gillar ni? Läder, vävribb... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 380
Senast: Totola
·
R
Utrustning Har tänkt köpa en ny hjälm och kollat på Speed air. Men har hört av så många att det är dålig kvalitet. Vad tycket ni? nån som har den?? :)
Svar
2
· Visningar
748
Senast: ribeka
·
K
Utrustning Någon som har erfarenhet/tips vad gäller en bra dressyrsadel när man har väldigt korta ben?? Vilka sadeltillverkare har valmöjligheten...
Svar
2
· Visningar
779
B
Utrustning Tänkte köpa en dunväst fr Kingsland. Dessa var i unisexstorlek så undrar om någon kan tala om vilken stl jag ska beställa om jag har...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Annie__
·
T
Utrustning Vill ha tips på täcke som man kan lägga på en lite småsvettig pålle efter träning i transporten, har ca 15 minuters resa hem. Tycker...
Svar
6
· Visningar
927
Utrustning Har tänkt införskaffa ett par riktigt bra säkerhetsstigbyglar. Har nu såna med gummiband på sidan, men de känns inte helt bra. Känns som...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: norrland65
·
Utrustning hur mkt skiljer sig 16" 16.5" och 17"är det någon som vet? sålde min 16 för den va för liten,har en 17 på lån nu och den känns som ett...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Elektron
·
A
Utrustning vad är fördelarna och nackdelarna med det? Smakar det gott för hästèn? 2
Svar
21
· Visningar
3 430
Senast: Thora
·
Utrustning Har ni något sådant? Eller har provat iaf? Är det värt dom dryga 600kr som det kostar? Jag är helt lyrisk över hur bra...
Svar
3
· Visningar
1 176
Senast: Havregryn
·
Utrustning Ge mig tips på "stigbygelplattor" med bra fäste. Ska helst finnas att köpa lösa och sätta på de befintliga stigbyglarna, men även andra...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Löjlig fråga kanske - Men kan man byta stigbygelfästen på en bomlös sadel? Stigbygelfästena på min sadel har vinklat sig neråt vilket...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: skuggi
·
Utrustning Hur starkt är ett vanligt rakt bett egentligen? Jag vet att det beror på handen, men om samma ryttare rider med ett tredelat och med...
Svar
6
· Visningar
1 141
A
Utrustning om vad jag ska göra med min sadel? Spännet som sitter på stiglädret skär in i mitt lår..... Konstigt nog bara på höger sida. Jag har...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: allessa
·
B
Utrustning Jag har tittat på en barbackagjord i hooks katalogen och kom på att man kunde göra en själv. Vi har ju en tömkörningsgjord med två...
Svar
12
· Visningar
1 510
Senast: BaahWretched
·
J
Utrustning Kommer efter sommaren när vi flyttat och donat köpa en ny transport till hästarna. Har en nu som lär vara 175 som färdigväxt och kommer...
Svar
16
· Visningar
1 288
Senast: ang
·
S
Utrustning hej. En snabb fråga, Om det är en 3 kantig fläck på båda sidor bakom bogbladen, då ligger sadeln inte an där va? , Vad kan problemet...
Svar
7
· Visningar
921
Senast: fjordtokan
·
A
Utrustning Hej! Jag undrar om det finns någon bra färg som får sadeln att bli fin och svart igen utan att färga av sig? :confused: Min sadel är...
Svar
12
· Visningar
2 130
R
Utrustning Ska beställa saker från börjes nu. Måste ha hjälp med en sak. Ska köpa nytt bett 3-delat. Det jag har nu är valnigt träns bett=...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Fredag
·
L
Utrustning hej nu undrar jag en liten konstig sak. hur ser masterback sadlarna egentligen ut när man sitter på dem? jag tänkte, eftersom de inte...
Svar
2
· Visningar
1 385
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II