Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

J
Utrustning Hej, jag behöver hjälp. Det är såhär att min häst (sv halvblod) har fått inflamation i ryggmusklerna brevid ryggraden p.g.a min sadel...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: Svanhild
·
A
Utrustning Jag fick ett litet pet i sidan inne på en annan tråd, så jag skapar mig väll en egen här då! :D Vi diskuterade för och nackdelar med... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 223
Senast: Pazuzu
·
C
Utrustning Fick hem min nya hoppsadel häromdagen :) Men den är 16,5 tum, och jag har konstaterat att jag har fått ett schabrakproblem. Jag har bara...
Svar
7
· Visningar
3 195
Senast: Clementine
·
C
Utrustning Klipper ni bort äckelhåret som jag kallar det? , det som sitter precis vid nackstycket på tränset. Jag vet inte om jag vill göra det då... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 590
Senast: Tebazz
·
C
Utrustning jaaa, jag vet inte alls vad vi ska sätta för bett i min systers ponnyhästs mun.. för två årsedan när tandläkaren var här sa han att...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: bigganl
·
Utrustning Jag kikar litegrann efter en skyddsväst till min dotter som börjat rida. Själv har jag aldrig använt en sådan, men begriper ju så mkt...
Svar
1
· Visningar
1 278
J
Utrustning Nästa helg börjar utesässongen! :D Jag hade tänkt att köpa in nya broddar, men är dock lite osäker nu. Vad ska en storhäst på 163...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: Ramona
·
Utrustning Köpte mig på mässan ett nytt träns, brunt med vita sömmar, även mönster i vita sömmar. Frågan är hur jag bäst putsar och fettar in detta...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Jenny1
·
A
Utrustning Har en fundering över min dressyrsadel! Enligt vad jag har hört så går det inte att ända bomvidden på den. Men har ändå hört att det går...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Clementine
·
L
Utrustning Ja, nu är det så att min kompis har benskydd (damasker) där bak, och boots där fram. Min kompis hopptränar inte än, men sen när hon...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: SweetBriar
·
Utrustning Ni som har dessa, upplever ni att den lätt glider runt på en bred häst? (om hästen t.ex. hoppar till osv) Använder ni vanliga stigläder...
Svar
5
· Visningar
891
Utrustning Nu har jag fått hem min nya sadel och lägger jag på den så verkar den verkligen ligga kanonbra på pållen. Perfekt i balans och följer...
Svar
18
· Visningar
1 556
Senast: Zolimita
·
K
Utrustning Tog hem lite dressyrsadlar nu i veckan och skulle provrida 2 varav en albion som jag hoppades skulle ligga bra (tyvärr var den littee...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: Krulidut
·
H
Utrustning Tittade närmare på agria annonsen som fanns med i häst och ryttare, blev fundersam. Vad är de för hjälptygel som hästen har på sig...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: fjordtokan
·
S
Utrustning Hej! Det har kommit en ny förbygel som ex Nicklas Arvidsson har på VDL Empire, den fästs både uppe vid manken och i sadelstropparna...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Quinoa
·
S
Utrustning Vad har ni för erfarenheter om hur svårt det är att hitta en sadel till en sådan häst? Hälsning Maja
Svar
4
· Visningar
1 083
M
Utrustning Hejsan, Min lille kille gapar väldigt mycket när jag rider. hur mjuk jag än är och hur löst jag än drar i tygeln så gapar han... De...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Moja
·
Utrustning det finns ju snyggaste schabraken så varför inte en tråd med bilder på era snyggaste täcken:bump: skriv gärna märket oxå om det är... 2
Svar
31
· Visningar
2 937
Senast: Van Remo
·
S
Utrustning Ska köpa veredus olympic skydden till mitt sto och kan inte bestämma mig för vilken färg... Jag har svart sadel och träns och min...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: Kratus
·
C
Utrustning Hittade ingen tråd så jag kör på med en ny ist :idea: Har ett svart träns, som tyvärr har tappat färgen, eller blekts? Jag vet inte...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: caramelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka