Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Min fina fina häst går just nu på ett tredelat bridongbett och hon trivs verkligen. Problemet är att de lösa ringarna kniper henne och...
Svar
4
· Visningar
1 703
Senast: Ace
·
Utrustning Sen dottern började på ridskola har jag reflekterat över hur gamla och slitna sadlarna är på ridskolorna. Sadlar på dagens ridskolor är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
10 335
Senast: Lobelia
·
Utrustning Använder ni någonsin nättäcken? När isåfall? Hjälper de med att få hästen torr snabbare? Enskilt eller under annat täcke?
Svar
4
· Visningar
724
Senast: Magnum
·
Utrustning Jag funderar på att göra en paddock. Det finns massor av sidor att läsa om hur en ”riktig” paddock ska byggas. MEN; hur har andra...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: Lambada644
·
Utrustning Vad tycker ni om Back on Track MIPS hjälmarna? Jag vet att de är säkra men kanske inte min smak utseendemässigt :(
Svar
9
· Visningar
2 261
Senast: Emiro
·
Utrustning Hejsan När min häst var hos sin fodervärd skaffade dom en claridge house syntetsadel ifrån Hööks som låg perfekt på mitt sto. Jag går i...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Elliiiijot
·
Utrustning Hej! Behöver eran kunskap :) Ska köpa en b-korts hästlastbil. Vill dra en husvagn med den också. Tänkte ta utökat eller BE men vet att...
Svar
10
· Visningar
1 320
Senast: Marty
·
Utrustning Har skickat efter ett par damstigbyglar som är 11,5 cm mina olika skor i storlek 40 är 10-10,5 cm breda. Hur mycket utrymme behövs i ett...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: smedsussie
·
Utrustning Jag har ett Amigo 12 plus 250g (vanligt med hals och V-spänne)och ett Rambo Duo 100g (även det vanligt med hals och V-spänne). Båda...
Svar
7
· Visningar
1 523
Senast: Ace
·
Utrustning Hej! Jag skulle behöva tips till min starka häst, vilket bett ni tror skulle passa bäst. Jag rider vanligtvis på ett tredelat...
2
Svar
20
· Visningar
12 708
Senast: caballus
·
Utrustning Hej! Jag vet att det finns x antal trådar om sadlar. Men jag vill höra era åsikter om min häst/sadel. Jag är av naturen väldigt nojig...
2
Svar
22
· Visningar
2 165
Senast: caballus
·
Utrustning Blir inte klok på det här med vilka bett man får tävla med i dressyr på ponny. Läser o läser TR men blir ändå inte säker. Är både rakt...
Svar
7
· Visningar
2 642
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vad tycker ni om dem? Jag blir sugen på att köpa nytt! Vad föredrar ni för träns, de nya eller gamla modellerna?
Svar
2
· Visningar
743
Senast: mackan
·
Utrustning Jag står i begrepp att investera i en egen hästtransport och har de senaste dagarna läst in mig på allehanda information om aluminium...
Svar
18
· Visningar
2 782
Senast: Novalisa
·
Utrustning Vad hade ni köpt? Ett 23 år gammalt Boj i fint skick (ej renoverad men väldigt väl omhändertagen) eller 10 år gammalt Atec (okänt...
Svar
12
· Visningar
1 232
Senast: Egonson_
·
Utrustning Ramlade över ett av de ridläger jag var på som barn. De bifogar även en packlista. Där bland annat ryktsaker står på listan. Det är...
Svar
8
· Visningar
1 379
C
Utrustning Hur ofta tvättar ni vinter- eller regntäcken? Vilket är bästa medlet att impregnera med?
Svar
5
· Visningar
1 203
Senast: Freazer
·
Utrustning Någon som vet om det finns lösa fårskinn (alltså bara själva fårskinnet) till en Mattes-dressyrgjord att köpa någonstans? :)
Svar
2
· Visningar
494
Utrustning Jag skulle vilja ha tips på lås till släpet. Det kommer stå vid stallet och jag kommer inte försäkra det (äldre släp) men jag vill gärna...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Någon som gjort egna ridleggings eller ridtajts? Vilken silikon har ni använt osv? :)
Svar
3
· Visningar
955
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp