Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Såg ett supersnygg släp på macken idag, ett enhästars från Henra. Verkar hur bra som hels o mkt prisvänligt. Ngn som har erfarenhet av...
Svar
4
· Visningar
1 621
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har en allroundsadel (Kieffer) som är i akut behov att stoppas om och lagas på sitsen (lädret har skavts upp) Vad kan det tänkas...
Svar
8
· Visningar
831
Senast: TCJ
·
O
Utrustning Som rubriken talar. Jag behöver hjälp med bett till min häst då han bara drar iväg precis som han själv vill, var han vill och hur han...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Osäker_
·
P
Utrustning Är det någon som har köpt den nya bruna hjälmen i flera olika färger som dom har på lantmanna?(det heter ju inte så längre så då...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Pysen
·
Utrustning Vill någon vänlig bukefalist förklara bomvidder och alla andra mått på westernsadlar för mej? Har sökt och sökt och hittar en massa bra...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Septicemia
·
I
Utrustning Jag brukar rida på vanligt tränsbett/tredelat och min lilla häst går bra på det, men inte när jag rider ut. då blir hon helt knäpp och...
Svar
9
· Visningar
868
Senast: wearisome
·
L
Utrustning Hej! Hur gör ni när ni borstar era sammetshjälmar? Vilken typ av borste använder ni? Skoborste blir för hård, tänker jag, men hur ska...
Svar
11
· Visningar
965
Senast: bubbel
·
Utrustning Jag har en halvblodsdam som är lite speciell med munnen, det är ytterst få bett hon gillar. Nu har jag i 1,5 år ridit på pelham med...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: sweep
·
Svar
10
· Visningar
1 036
Senast: Fullblod
·
N
Utrustning På ett par utav mina Eskadron fårskinnboots har ena bootsen spruckit i lädret, och de är knappt använda. Jag har inte slarvat med att...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: Jane_Done
·
Utrustning Någon som har deras nya dressyrskydd med piléfoder? Hur är passformen, är dom klumpiga på hästens ben? Kunde inte hitta bild på deras...
Svar
5
· Visningar
887
·
Utrustning Är det inte så att man bara får ha två el. tredelat tränsbett när man tävlar 5-åring i Hoppning. Min häst tycker det är det roligaste...
Svar
5
· Visningar
1 453
Senast: gylle
·
Utrustning Är det någon som har en sån?Vad tycker ni om den isåfall? Jag har provsuttit en i affären och tycker den verkade jätteskön och fin,men...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Koppen
·
Utrustning Hmmm min tråd försvann.. :confused: Nåja, någon som provat Kau**es barbackasadel?
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Borkan
·
E
Utrustning Har hittat en bomlös sadel (Free) i börjes. kostar 2745kr tror jag. ska ha den till min unghäst och träna upp henne i medans hon växer...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: Extasia_ox
·
Utrustning Jag skulle vilja skaffa en rundsydd grimma i läder eller en "vanlig" lädergrimma fast med smala, fina remmar. Har letat runt en massa på...
Svar
9
· Visningar
1 031
·
I
Utrustning Har du en beach boy avkomma? Om du har det har du bettproblem/orolig mun på din häst? Har hört att det ska vara typiskt för hästar som...
Svar
12
· Visningar
1 394
Senast: Eskita
·
Utrustning Jag har skickat iväg en beställning från Börjes nyss :bump: . Var mest stallinredning då + 2 st tredelade bett och vitlökspulver...
Svar
13
· Visningar
925
S
Utrustning Ska åka och provrida massa hästar imorgon och jag kan verkligen inte bestämma vad jag ska ha på mig, så ni får välja :p Alt 1... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 786
W
Utrustning Killen ska på sommarbete. Vilka fluskydd/medel är det bästa som räcker och håller någon månad? TIps? :D
Svar
16
· Visningar
998
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur