Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Har ridigt omkring med en vanlig tömkörningsgjord på ett schabrak och upptäckt att både jag och hästen gillar det. Skulle vilja avancera... 2
Svar
20
· Visningar
3 855
Senast: Zuzzi
·
Utrustning Har köpt en ny begagnad prestige sadel. Knapparna har dock ramlat av :mad: Kan man köpa lösa knappar? Och typ limma på? ;)
Svar
0
· Visningar
677
Utrustning Har hört ett "rykte" om att det ska finnas lackträns i andra färger än svart och brunt :confused: Stämmer det ? Bilder på sådana... 2
Svar
22
· Visningar
3 860
Senast: Deimion
·
Utrustning Hur är de i storlekarna? Är ute efter ett par sådana till min halvblodskille som har 4: or i skor och drar XL-XXL i vanliga boots. Det...
Svar
12
· Visningar
4 639
Senast: Nominous
·
Utrustning Om man köper en begagnad sadel av en butik, har man någon rätt att lämna tillbaka den om den vid genomgång av sadelmakare visar sig vara...
Svar
2
· Visningar
1 141
Senast: Andorra
·
Utrustning När jag sett bilder på mig själv i min bomlösa(barefoot stella, en modell av cherokee) så har jag fått en chock:eek: Det ser verkligen... 2
Svar
27
· Visningar
4 769
Senast: fjordtokan
·
L
Utrustning Jag undrar lite ang det tvådelade pessoa magic bett. Är det skarpare än ett vanligt tvådelat bett? Vad är fördelen att det låser...
Svar
4
· Visningar
2 227
Senast: Kirie
·
L
Utrustning Jag undrar om det finns någon som har lite koll på detta. En sadel finns inlämnad för försäljning i en ridsportbutik. Det finns en...
Svar
8
· Visningar
1 647
Senast: Rhodugune
·
Utrustning Hur vet man vilken storlek på sadeln man ska ha om man bara vet graderna i bomvidden? Berätta, länka eller hänvisa till annan tråd...
Svar
2
· Visningar
1 908
M
Utrustning Går det? Jag har fått ett par läderridstövlar som är för vida i skaftet -går det att göra det smalare? Kanske sätta i dragkedja på en...
Svar
2
· Visningar
1 262
Senast: tezz
·
Utrustning Söker efter en riktigt bra Ryktborste finns det någon bra ni kan rekomendera?? Tacksam för svar gärna bilder. 2
Svar
21
· Visningar
6 864
Senast: EmblaAsk
·
K
Utrustning Hej alla jag undrar om någon av er därute har/prövat ett par De niro stövlar ?:banana: Jag är väldigt sugen på att köpa ett par men...
Svar
0
· Visningar
1 735
Senast: kramonella
·
P
Utrustning jag har en allmän fråga till alla hästägare/ skötare! hur ofta tvättar ni era täcken??? då menar jag alla era täcken, fleece... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 515
Senast: Snowball
·
Utrustning Ska köpte nytt träns ( ett med remontgrimma ) Och är verkligen helt lost då jag inte köpt träns på TRE år! Jag vill ha ett snyggt...
Svar
3
· Visningar
1 129
Utrustning Hur fungerar hampaströ jämfört med kutterspån. Är uppsugningsförmågan bättre eller sämre? Är det lika flygigt och hur blir strölagret...
Svar
1
· Visningar
1 231
Utrustning Hej alla! Nu är det inte långt kvar till Göteborg Horse Show och mässan Eurohorse går av stapeln! För att förtydliga: Detta är en... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 960
Senast: *tove*
·
E
Utrustning Har sett två varianter på hur den nedersta remmen på pullarnosgrimmor spänns när man har haft dem tillsammans med ett bett med...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: Nominous
·
Utrustning Oki, det finns miljoner bettrådar redan, men här kommer en till Min häst kan ridas på vanligt tränsbett. Tyvärr så lider jag av en...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: feel
·
Utrustning Är det någon här som har ridit i Freemax hoppsadel eller dressyr sadel? Vad tyckte ni om den?
Svar
0
· Visningar
688
Senast: Time
·
Utrustning Har för mig att jag sett en tråd om denna men hittar inte. Omöjligt att söka på då man får upp 1000-tals trådar när man söker på...
Svar
0
· Visningar
824
Senast: Lemeie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet