Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Jag skulle vilja ha hjälp med ett avmaskningsprogram till hästarna i vårat stall. Träckprov är gjort och visade sparsam eller måttlig...
Svar
13
· Visningar
1 218
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Undrar bara, det är något som jag bara inte tycker om att göra. Städar hellre... Men skämt å sido, hur gör ni, använder ni bara...
Svar
11
· Visningar
1 151
Senast: Skrutt
·
R
Hästvård Mitt 15-åriga arabsto har de senaste 3 veckorna haft märkbar men inte kraftig svullnad+tjockhet i sitt ena framben över senan (mellan...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: amkm
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 234
Senast: Ajabaja
·
Q
Hästvård hej.. jag skrev för en tid sedan att klubben jag rider privat för/på har ringorm. och jag funderade på om jag kunde åka dit och träna...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: hille
·
L
Hästvård Den två hästar som bör vara igång hinner inte bli friska förrän de är sjuka igen. Första är en valack som blev kastrerad i förgår fick...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: unki
·
F
Hästvård Hur avmaskar ni? Hur ofta och med vilket preparat? :banana:
Svar
8
· Visningar
774
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Har en 2-åring som har åkt på en oerhörd klåda på båda sidor om mankammen ca 1 dm ovanför manken. Det började för ett par veckor sedan...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst har blivit sparkad på insidan av underarmen. Han är rejält svullen och varm. Jag ringde till lite olika veterinärer, man måste...
Svar
7
· Visningar
1 586
Senast: Amia
·
Hästvård \"Orytmisk\" När jag tog in min häst igår hade hon ett litet sår på ena bakbenet. Insidan av kotan. När jag sedan red kändes hon inte...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: ankans
·
S
Hästvård min unghäst fick för ca 2 veckor sen ett sticksår på vänster fram som svullnade upp direkt. Han har även små skorpor/bulor som flagar...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: linzan
·
Hästvård I går kväll när jag skulle ta in hästarna kom inte min lille åttamånaders fölunge.Jag ropade men han svarade inte.Beslöt mej för att gå...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Speedster
·
A
Hästvård Tog hand om en stackars undernärd och ohanterad shettis korsning i somras och han dricker och kissar ovanligt mycket. Hade vet ute och...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: ankans
·
C
Hästvård Har en häst som får knutor under huden. De är inte runda utan mer oformliga och känns som stora tjocka krustor, men de ligger under...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Malin81
·
Hästvård Det är en sak jag har undrat över ett tag nu: Om en häst bryter ett ben så har jag fått intrycket av att den avlivas direkt. Går det...
Svar
13
· Visningar
12 356
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Emot stelkramp? Jag har alltid kört vart tredje år men undrar lite om det har kommit någon ny rekommendation? :confused:
Svar
2
· Visningar
628
Senast: Freyr
·
T
Hästvård Grannen har tagit hem en häst på foder och vid vet.besiktn. konstaterades det att honhade björnfot. Jag förstår ju hur det ser ut...
Svar
10
· Visningar
13 342
Senast: Thuja
·
T
Hästvård I kväll när jag tog in mina hästar så betedde sig den ena lite underligt. Jag tog av utetäcket och vi gosade och borstade av lite och...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: fjordlovers
·
A
Hästvård När en häst blir utdömd, måste man då avliva den eller får man behålla den? Vi har en häst som blev utdömd igår. det e han som e min...
Svar
12
· Visningar
3 999
M
Hästvård Hej! Har en liten undran. Om hästen är halt på böjprov men inte när man rider eller longerar borde man behandla den i lederna då om vet...
2
Svar
20
· Visningar
7 860
Senast: westcob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp