Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hur lägger ni upp träningen efter vaccination? När börjar ni anstränga dom som vanligt?
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Speedster
·
H
Hästvård VEt ni vad som brukar vara de främsta orsakerna till tarmvred och kolik?? Främst gäller det tarmvred, hur botar man djuret utan...
Svar
12
· Visningar
1 667
Senast: Alfhild
·
L
Hästvård Någon som vet lite om den sortens skada??? hur den upkommer, hur stor chansen är att hästen blir helt frisk etc... En av ridskolans...
Svar
5
· Visningar
1 605
Senast: lva
·
T
Hästvård Hur får man en häst att dricka mer vatten? En häst i stallet dricker otroligt lite vatten / dygn. Jag har länge misstänkt detta, så nu...
Svar
14
· Visningar
904
Senast: lva
·
Hästvård Har hört olika om det. Vissa säger att det absolut inte går för hästen skulle må dåligt av det,rubba pälssättningen och så vidare.. Nu...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: lva
·
C
Hästvård Vad är tecknen för detta? Misstänker skarpt att min dam har fått detta då hon är svullen båda bak nu och har lite förhöjd kroppstemp...
Svar
4
· Visningar
1 316
Senast: claraswe
·
Hästvård Min ena häst är HOPPLÖS att äta sönder sin box! Och i mina ögon har han ingen anledning till det! Han är frisk, både enligt mig...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 850
Senast: Rikkan
·
M
Hästvård Har en häst som för ca år sedan blev frisk från sin kotledsinfl. Jag köpte honom då han var på tillfrisknadsvägen (helt syndromfri) men...
Svar
6
· Visningar
1 006
Senast: sissu
·
S
Hästvård hej kommer från 'islandshästvärlden' och undrar om man på 'stor hästar' ser på samma bis om huruvida hästen är mager eller inte? dvs...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: mannis
·
S
Hästvård Jag måste vara helt bakom flötet. Men vad är fång för något? O hur får dom det? Blandar ihop alla sjukdomar. :crazy:
2
Svar
35
· Visningar
2 391
Senast: armada
·
B
Hästvård Mitt sto har haft problem med mugg sedan i början av förra året och det har kommit och gått. I höstas började det gå upp på kotan och...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: martha
·
T
Hästvård Jag har upptäckt att stoet jag har hemma på prov har ont i ryggen. Hon ömmar bak där sadeln slutar, på båda sidor av ryggraden. Sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: Darbhanga
·
Hästvård Hej!! I hagen är nästan ALLA kisshögar röda dagen efter...menjag har kollat alla hästarna och ingen av dem kissar blod, jag har kollat...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: kicki71
·
Hästvård min häst fick i början av december ett rejält sår alldeles ovanför kronranden på vb. (ca 1 dm i diameter) pga att hon trampade sig själv...
Svar
1
· Visningar
1 090
Senast: maiden
·
J
Hästvård (stavning) Min lille shettis, som troligtvis hade fång, fick ordinerat butta i 5-7 dagar. Eftersom han var mycket bättre efter bara en...
2
Svar
39
· Visningar
3 507
Senast: jemeni
·
L
Hästvård Jag skulle vilja ha era bästa råd angående ihopsläpp av två valackar. Min häst blev skadad vid ett ihopsläpp i somras (av ett sto) och...
Svar
17
· Visningar
2 713
Senast: jemeni
·
P
Hästvård Hej! Min 8-åriga valack har fått 3st vätskande bölder. en på låret, en i pannan, en på örat, ca 1cm diameter.Det blir som en kladdig...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: majti
·
M
Hästvård Känsliga \"vita\" ben.... Hej alla! Jag har under den senaste tiden försökt att ha benskydd på min unghäst i hagen för skaderiskens...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: trassel
·
Hästvård I eran vård utav häst. Vad har ni för några sådana? Brukar ni typ rykta en timma, rida, stretcha, tempa, smörja hovar osv..??
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Lazio
·
G
Hästvård Bajs-tråd på \"foder\" Ni som kan ge tips ang vårt problem med bajs-ätande hästar i stallet, snäääälla titta på den tråden på "foder"...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: lakrits
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp