Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur allvarligt är det egentligen? Skulle ni kunna tänka er att köpa en häst med såna, att använda för körning/ridning ev avel. Ej...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: NobleArt
·
R
Hästvård Vet inte om tråden hamnar rätt,men jag provar!! Flyttade pållen till ett nytt stall för ca 2veckor sedan...och hästen mittemot är...
Svar
11
· Visningar
919
Senast: Just_me
·
S
Hästvård Hej, Jag är väldigt dålig på hästens tänder. Min 5 ½ åring har fått en tand i överkäken en liten bit bakom framtänderna. Den har kommit...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Magdalena
·
L
Hästvård Min häst har tappat massa päls på skenbenet på h.f Det är precis mellan gaffelbandet och böjsenan. Han tappar mer och mer och där han...
Svar
1
· Visningar
1 247
Senast: Centaur
·
Hästvård han är ett litet halvblod, proportionerlig och ca 152 cm i mankhöjd. Någon som vill ge sig på en kvalificerad gissning?!
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Raeman
·
Hästvård Är det någon som har erfarenheter av hästar som blivit halta p.g.a. spark från annan häst i hagen som träffat bakdelen. Veterinären...
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: Kurtan
·
Hästvård Jag läste att stallbandage kan skada hästen om dem inte lindas på rätt sätt. På vilket sätt kan en häst skadas av dem och vilket är det...
Svar
9
· Visningar
2 654
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård nåt speciellt att tänka på om hästen är förkyld? Hur brukar ni göra? Hur vet ni säkert att det bara är en förkylning?
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: malumbub
·
S
Hästvård Jag vet inte om detta är rätt ställe men... jag har hört talas om ett par hästskor, jag tror dom heter old mac. dom licksom formar sig...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Sunnan
·
P
Hästvård Hur mycket gör ni själva på era hästar? Dvs av sådant veterinär, hovslagare, tandläkare m fl annars brukar utföra. Jag avmaskar och...
Svar
4
· Visningar
667
A
Hästvård Min häst är så dålig i magen, hon får ett mkt proteinrikt hösilage, tips på vad man kan ge så att magen lugnas? Hennes foderstat är...
Svar
18
· Visningar
1 585
Senast: lakrits
·
R
Hästvård Finns det något som heter så? :confused: M.
Svar
2
· Visningar
1 053
H
Hästvård vad kan det bero på att en häst börjar äta av sin och andras hästars träck. är det någon obalans i tarmfloran? vad gör man åt det...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Hej Är det någon som vet om de nya influensavaccinen :confused: Jag vill kolla om distriktveterinären har fel eller... :confused: Han...
Svar
1
· Visningar
559
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Jag ska imorrn göra iordning en bädd av kalk, torv och halm. Hur skulle ni lägga, i vilken ordning och så? det är första gången jag...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: Mumlan
·
F
Hästvård Min islandshäst har en gaffelbandsskada på höger fram. Hon har stått i 3 1/2 månad och det har bara blivit sämre...Vid det sista...
Svar
9
· Visningar
4 520
Senast: Falk
·
Hästvård Min häst har haft en liten knöp på sidan av kroppen ända sedan jag köpte honom för fem månader sedan, och jag har trott att det kanske...
Svar
5
· Visningar
2 496
Senast: sanwan
·
L
Hästvård Undrar lite över kastrering.. Finns det några större riskr efter ett sådant ingrepp?? Är risken för otäcka infektioner i "såret" stor...
Svar
13
· Visningar
1 065
Senast: loosy
·
Hästvård Min häst har värme som flyttar sig mellan benen, även på benet från dag till dag, i synnerhet när han stått inne en stund, direkt från...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Lotus
·
Hästvård När en häst haft kolik symptom och det lugnat sig, när kan man lugnt säga att nu är det över? Igår låg min kuse i hagen och vägrade...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp