Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min tvååriga varmblodstravare har senaste tiden fått väldigt galliga haser. Gallorna är mjuka och genomgående. Han visar inget tecken på...
Svar
11
· Visningar
1 541
Senast: MiniLi
·
Hästvård Har i en annan tråd berättat om mitt föl som skadat sej i hagen och nu behöver penicillinsprutor muskulärt injicerade.Har gett...
2
Svar
20
· Visningar
13 334
Senast: skjona
·
Hästvård Hur gör ni om ni upptäcker att hästen är varmare i ett ben än i dom andra? Inte halt, öm eller svullen, bara lite varm. Rider ni på som...
Svar
6
· Visningar
1 861
Senast: CosmicQueen
·
E
Hästvård Jag vet inte mkt om dem. Men vill veta allt, nån med erfarenheter av dessa? Har nu en häst här hemma som fått en efter operation...
Svar
1
· Visningar
1 224
Senast: Mitra
·
M
Hästvård Ponnyn är inte varm, haltar inte. Vill bara inte galoppera under ryttare i vänstervarv. Vill inte sätta under vänsterbakben. Men han är...
Svar
9
· Visningar
817
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Gah, nu har jag gjort bort mig. Skulle klippa om valacken häromveckan, men då dog klippmaskinen för gott. Jag inhandlade en ny (bättre)...
2
Svar
27
· Visningar
2 937
Senast: Alexandra_W
·
N
Hästvård min ponny har fått knölar i sadelstaden. :crazy: Vi tror att de kommer ifrån kraftfodret men är inte riktigt säkra..någon som vet va de...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: lil-sis
·
S
Hästvård Vad föredrar ni? Hästen dricker väl mer ur hinkar men man sparar ju sig själv otroligt mycket när man slipper bära hinkar. Jag tycker...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 174
Senast: sante
·
F
Hästvård Jag har permanentbädd till en häst, men jag tycker att den blir blöt och blaskig ibland. Jag har kalk i botten, sedan ett rejält lager...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: FTW
·
C
Hästvård Har nyss köpt en häst som tyvärr bara efter några veckor blev sparkad av en annan häst genom hagen! De gick inte ens i samma hage...
Svar
10
· Visningar
1 524
Senast: Centaur
·
V
Hästvård Skickade in träckprov på min tvååring inför ev avmaskning för spolmask. Hon visade inget på spolmask men däremot 150 epg liten blodmask...
Svar
2
· Visningar
2 046
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min pålla har börjat fälla nu..(suck!) Hon har tidigare år haft ganska jobbiga fällningar och tappat ganska mycket(inte bara päls, utan...
Svar
6
· Visningar
1 023
Senast: RunningMoonlight
·
H
Hästvård Har lite frågor ang rakning...... Har inte klippt alls hittils iår, OM jag ska klippa, när senast bör jag göra det?? Är det sant att...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: Dragonfruit_
·
A
Hästvård Någon som har det? Hur funkar det och hur mycket kostar det? Är det lätt att mocka i? Skulle vara tacksam för svar! :bow:
Svar
7
· Visningar
3 054
Senast: calind
·
R
Hästvård Visste inte vart jag skulle lägga dethär men jag hoppas att det ligger rätt. Min häst har varit ca 3 gånger under nästan ett år. Det har...
Svar
6
· Visningar
1 353
Senast: Rianimare
·
M
Hästvård Nu blir jag snart tokig!!! Har ett travsto som skorna sitter 3-7 dagar på.... Hon tappar dem både bak o fram trots att hon även har...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Jamtland
·
M
Hästvård Är det vanligt att hästar får cancer??
Svar
19
· Visningar
1 677
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Hur ska man egentligen rycka manen på en häst? Har tänkt att göra det på min häst.. men vet inte riktigt hur man ska göra... :o
Svar
2
· Visningar
753
Senast: mia
·
Hästvård Har upptäckt att min häst (född 98) är ganska så överbyggd bak. Inte konstigt att han ser ut att vara på framparten jämnt.... :crazy...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Centaur
·
C
Hästvård i fredags morse fick min häst troligen ett litet kolik anfall;gick ut som vanligt ville inte äta sitt hö.efter en stund la hon sig bara...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: carmita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp