Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur ser man som lekman om hästen är halt diagonalt - dvs vänster fram och höger bak? När syns det tydligast? Hur ser mna om hästen är...
Svar
5
· Visningar
3 567
Senast: Jen80
·
Hästvård Om straussers teori: Om hästen är svettig (=blöot eller väldigt varm) och det är vinter (kallt, ruggigt, snö o.s.v. bör man då ställa ut...
Svar
16
· Visningar
1 235
Senast: Jenny_Quichen
·
T
Hästvård Jag har en 6-årig valack som jag för första gången kom på med att krubbita idag!! :( Han har haft en svår period i några månader förra...
Svar
15
· Visningar
1 006
Senast: Throlla
·
Hästvård Hade idag veterinären ute för min hästs svullna ben och hon märkte då att hjärtat slår i otakt och inte lät bra. Mycket tyder även på...
2
Svar
29
· Visningar
2 191
Senast: caradan
·
J
Hästvård Har hört att man kommit fram till att det inte är proteinet som orsakar fång.Vad är det då? Ngn sa kolhydrater, vilka foder och beten är...
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: seifur1
·
S
Hästvård Jag undrar hur vanligt detta är? Det är så här att jag har en utbildad hovslagare som är väldigt bra på skoningar, men jag tror denna...
Svar
8
· Visningar
1 240
Senast: __Stilett__
·
Hästvård Sitter och funderar lite. Min kuse är ju lite strulig i sin mage - men han har varit bra länge nu (sedan i somras iaf). Dock har jag...
Svar
16
· Visningar
2 711
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård En häst med positivt Erlichias prov (titen på 1:160) ska man som "min" veterinär avvakta och ta ett nytt prov om ca 4 veckor och...
Svar
9
· Visningar
836
Senast: TantEster
·
R
Hästvård Mitt sto får sin första spruta i dag och jag undrar om man ska ta det lugnt med ridningen i anlslutning till detta eller inte? (Hinner...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: Rapid
·
M
Hästvård Jag överväger att köpa en femårig nordsvensk travare som är klapphingst. Jag vet inte mycket om detta, det enda jag hört är: -Onormala...
Svar
7
· Visningar
2 648
Senast: C_L
·
A
Hästvård Jag såg till min förskräckelse i helgen att min pålle hade några konstiga utslag på ryggen, länden,baken, magen och bogen på båda sidor...
Svar
7
· Visningar
1 056
K
Hästvård har en liten shettis pojke i stallet som åkte akut till djursjukhuset igår! :( dem tror att de är något med tarmarna, att dem har börjat...
Svar
9
· Visningar
838
Senast: horsemaniac
·
N
Hästvård Jag har fått problem med min snart 19 år gamla shettis. De senaste månaderna har han varit mycket lättskrämd i mörker. När man hämtar...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: gejsa
·
S
Hästvård Min häst har fått en konstig knöl på insidan och ”ovansidan” av ena bakkotan och jag har ingen aning om vad det kans tänkas vara för...
Svar
5
· Visningar
1 873
Senast: Siriano
·
S
Hästvård I somras fick jag en flaska Hexocil gratis eftersom det var kort bäst föredatum. Den gick ut i augusti. Visst kan man väl använda den ändå?
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Sesselja
·
Hästvård När jag kom till stallet i går så stod min häst bara och skaka, vi tog tempen och hon hade 39,6. Men saken är den att vi vet inte vad...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Cecely
·
T
Hästvård Hur gör ni när ni har avmaskat låter ni hästen stå inne eller ni släpper ut hästen och mockar i hagen.För det jag har höört att masken...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Magdalena
·
C
Hästvård Min syster har köpt en flugskimmel och har funderingar om den typ av tumör som bara drabbar skimmlar. Varför just skimmlar? Hur vanligt...
Svar
6
· Visningar
4 782
Senast: Centaur
·
B
Hästvård Hej! Är det någon som kan hjälpa mig att förklara vad CK-värdet är, när man tar blodprov? Vad kan det bero på att muskelenzymer...
Svar
5
· Visningar
7 113
Senast: strumpan
·
Hästvård Jag hittade en rödaktig mask i hästskiten häromdagen. Ca 2 cm lång och ganska tjock. Hittade ingen mer? Kan den komma i från hästen? Vi...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: Joyride
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp