Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Hur lyckas de?? Igår upptäckte jag att min fröken hade skurit sig mitt på mulen, ett ganska djupt sår som nog hade behövt sys ihop om...
Svar
4
· Visningar
1 537
Senast: Domaren
·
H
Hästvård Har "en" fråga angående kotledsinflammation... Om en häst haft det, kan man rida den "fullt ut" igen? Vad kan det bero på att hästen får...
Svar
1
· Visningar
1 371
A
Hästvård Jag har hört att AloeVera och TeaTreeOil är bra för eksem hästar,,, vad ska jag anävnda, hur, vart får jag tag på det och vad kostar...
2
Svar
24
· Visningar
4 722
Senast: Balderum
·
B
Hästvård Kom till stallet idag och min häst hade ett rinnigt öga :( Han kisade lite med det också, men han såg med det. Han har stått ute på bete...
2
Svar
31
· Visningar
5 852
Senast: Nenne1
·
Hästvård min häst har väldigt lång päls. Den är inte tjock, utan stråna är bara långa. Vad kan det bero på? Hon är pigg o frisk i övrigt, men...
Svar
2
· Visningar
1 449
Senast: strumpan
·
J
Hästvård En assistent till en hästtandläkare hade kurs för oss ida, och kollade på våra hästar. riktigt läskit =S alla sög in bettet och hade...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: jojjo_blondin
·
B
Hästvård Vi diskuterade i stallet idag om när du kan tävla om du gett din häst en botulism-spruta (finns det ett eller flera vaccin??). En sa 5...
Svar
17
· Visningar
7 017
Senast: Elektron
·
Hästvård jag har tittat en hel del med avsmak på den skoning min häst fått när hon varit utlånad. inte ser det särskilt snyggt ut - borde fota så...
Svar
8
· Visningar
1 559
Senast: moiran
·
C
Hästvård Min 2-åring har börjat halta en del, men hältan verkar försvinna emellanåt och sen kommer den tillbaka igen. Vad jag kan se är det höger...
Svar
9
· Visningar
1 557
Senast: cliria
·
W
Hästvård Hur ska ett sår vara för att man ska använda Helosan på det :confused:
Svar
8
· Visningar
11 916
Senast: Lena
·
Hästvård har min häst.. vad göra? sluta rida tills det går över? rida barbacka? precis köpt ny sadel, haft provare ute å så
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Har upptäckt två stycken vita fläckar på min häst som inte haft förut och undrar hur de kan ha uppkommit. De är inte stora utan mer en...
Svar
1
· Visningar
1 151
Senast: Korven
·
M
Hästvård Vintern 01/02 så tappade plötsligt min ena häst sin vinterpäls i Januari :eek:. De går på lösdrift så de har rätt bra päls. Detta...
Svar
2
· Visningar
1 147
Senast: Nina83
·
L
Hästvård min häst har kastanjer vid hovskägget. (om ni vet var jag menar?) så igår när jag stod o borstade benen så fick jag blod på handen (!)...
Svar
8
· Visningar
3 048
Senast: LillTihra
·
Hästvård Det slutar aldrig. Var på klinik idag igen med Battis. Han böjdes, och böjdes, och böjdes igen. Visade på lätt hälta efter böjning lågt...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 588
Senast: SaraMara
·
M
Hästvård För er som läste min förra tråd "Jag tror jag blir galen snart" (tack för stöttning och tips)om problemen jag haft med min häst i snart...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: majja22
·
Hästvård Har ju lovat att berätta, dåda. Om min lilla ischias-ponny som slängde mig gul och blå i backen och skrämde slag på mig och några till i...
Svar
19
· Visningar
2 032
Senast: lil-sis
·
B
Hästvård Hej, någon som vet vad vaccinet heter?
Svar
5
· Visningar
1 804
Senast: loch
·
Hästvård Lite rapporter för de som är intresserade: Osprutbara fölet - vi satte ut PC:t efter halva kuren när dte verkligen övht inte gick att...
Svar
3
· Visningar
1 267
H
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av det. Min häst sprakade sig på skenbenet bak så det blev en bula och det har inte gått bort (ca...
Svar
3
· Visningar
1 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp