Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Undrar om man måste försöka behandla bort muggen om det är så att det bara är en pytteliten krusta?? Är rädd för att om jag börjar...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: BeastieBabe
·
H
Foder & Strö Fullblodet mitt har jag skickat iväg ett tag till en bekant, hemma fick han 1 kg helhavre om dagen. På nya stället finns det...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Havregryn
·
Hästvård bara för att jag skrev ett långt inlägg TVÅ ggr så strulade sidan och det gick inte att skicka. Så nu lägger jag bara in bilderna, säger...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 839
Hästvård Mitt 4-månaders föl har blivit lite förkyld. Han har en del ganska tjockt gulvitt slem i båda nosborrarna och hostar någon enstaka gång...
Svar
1
· Visningar
1 396
Senast: lundborg
·
G
Hästvård Visst är det tre sprutor i grundvaccinationen? Någon som har koll på när man ska ge den tredje? *glömsk*
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Grimhild
·
B
Foder & Strö Ensilage: Torrsubstans: 71.4% Omsättningsbar energi för häst (VOS)er kg foder 7.4MJ; per kg torrsubstans 10.3MJ Råproteiner kg...
Svar
15
· Visningar
3 269
Senast: milly
·
Hästvård ...med era hästar. Vaccinerar ni era hästar alltid i en viloperiod? Om ni gör det, hur gör ni med vilan, förflyttas den med...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: Husmusen
·
I
Foder & Strö Jag har en fundering som jag underar om ni vill hjälpa mig med. Vi har hästarna går på fri tillgång på grovfoder och de går ute dygnet...
Svar
12
· Visningar
1 308
Senast: Druvan
·
Hästvård Såhär ser min häst mage ut (bild). Han ser dräktig ut.. Hur tränar man bort den magen? Jag har försökt ett bra tag nu med det mesta...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: tussa
·
Hästvård Finns det någon här som dragit ut vargtänderna på sin häst? Hur gick det hela till? Var ni i stallet o drog tänderna eller åkte ni iväg...
Svar
5
· Visningar
888
Hästvård Vad är det för fel när hästen inte sätter en riktig vinterpäls? Förra året hade min häst en vinterpäls med ca 3 cm långa strån i...
Svar
10
· Visningar
1 742
Senast: lundborg
·
Hästvård Jag har skrivit här förut om min pålle som ständigt varit lös i magen. Första gången, i våras, svarade han bra på colicure men blev...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: Lintu
·
I
Hästvård Hej! Läste för ett tag sen ett inlägg om back on track.. Undrar vad det är för metod och hur man kan få tag i det?? :confused: Min...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: eme1ie
·
A
Hästvård Hej! Är ny här och visste inte riktigt vart den här tråden hör hemma, men chansar på hästvård eftersom det är det min fråga egentligen...
Svar
18
· Visningar
1 647
Senast: Lintu
·
J
Foder & Strö Jag har i ca fyra månader nu, gett min sex åriga (stora) vallack mustang musli orginal. Det har funkat kanonbra, och han har hållt sig i...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: jezzie-
·
G
Foder & Strö Hur kan jag höja den? Ger jag mer vetekli så blir magnesiumet för högt. Kan heller inte höja grovfodergivan.
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Egonson
·
T
Hästvård Min häst blev sövd igår och fick narkos jag kan förstå att man rakar där kanylen sitter Men varför rakar man här?
Svar
14
· Visningar
1 259
Senast: Tiggertjejen
·
Foder & Strö Efter att ha läst en del del här känner jag mig helt efter på ämnet foder :o Det snackas om värden hit och dit, olika ämnen mm, mm...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: adnamA
·
L
Foder & Strö JAg har funderat på vad är det för skillnad på att ge havre eller havre kross? Har de olika näringsvärden? Lagringstid? Eller nån annan...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: allroundhästarna
·
Hästvård Hamnade som vanligt i Disskution !! Enligt mig så kan man inte ALLTID se på ett böjprov om hästen har spatt eller att det är på...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: Hambo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp