Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård hur tränar man bäst upp en snedmusklad häst anser ni?
Svar
9
· Visningar
1 769
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Nå er det stor diskussion på gang på stallen. For det er visst mer energi i korn enn havre. Men jeg bare lurer; Det er jo av havre...
Svar
10
· Visningar
1 642
Senast: allroundhästarna
·
Hästvård När jag skulle rida idag tyckte jag att hästen var lite mer orolig i stallet när jag skulle sadla och tränsa. När jag ledde ut honom och...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Lindon
·
P
Foder & Strö Hej...för en vecka sedan var jag hos tandläkaren med min häst. Han hade fått in ett litet höstrå mellan två kindtänder som antagligen...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Fantasi
·
B
Foder & Strö har en stor varmblodskille på 1,67 i mank .Han var "lite "mager när jag köpte han för typ 2 mån sen ...ger han lite kraft foder nu bara...
Svar
16
· Visningar
1 026
Senast: Olinda
·
I
Hästvård Ringde min fd arbetsgivare idag och fick höra att min favvispålle har åkt på lymfangit. :cry: :crazy: Jag har letat lite här på...
Svar
7
· Visningar
1 035
Senast: palle
·
S
Hästvård en grov arab på 160cm i manken. på ett ungefär vad ska den väga?
2
Svar
27
· Visningar
1 880
Senast: skojskrot
·
Foder & Strö vad ska jag göra åt det. Jag vill få bort jättemagen. Det är inte fett, kan man göra något fodervägen? Någon speciell typ av träning som...
Svar
10
· Visningar
1 284
Senast: Ida
·
Hästvård Vid en rutinkontroll genom blodprov upptäcktes att en av min hästs hagkompisar bär på ett virus. Ingen av hästarna har haft feber (vi...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: LinnéaL
·
Hästvård Min häst (hbl, sto, 5 år) får titt som tätt svullnad på ganachen, längs den bakre kanten. Hon ömmar inte för tryck och har varken feber...
2
Svar
23
· Visningar
3 073
S
Foder & Strö Hej, har precis köpt en 2 årig halvblods valack :) .Behöver lite foderstats förslag. Vad brukar ni ge era unghästar och hur mycket? Har...
2
Svar
39
· Visningar
3 597
Senast: ann80
·
I
Foder & Strö Vilken olja är bäst att ge? Vill gärna höra fördelar och nackdelar. :bump:
Svar
1
· Visningar
770
Senast: HannaZ
·
Hästvård Vad skyddar vaccinet Proteq Flu emot?
Svar
2
· Visningar
1 329
Senast: Husmusen
·
Hästvård Jag vet inte vad jag ska göra nu. Jag har gjort alla miljöåtgärder som har rekomenderats utom lösdrift. Hästen står på kallstall med bra...
2
Svar
30
· Visningar
3 374
Senast: godaråd
·
B
Foder & Strö Har en fråga som jag hoppas att ngn kan svara på. Det är så här att min mamma har för sig att hon någonstans har läst att brist på ngt...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Provar igen, NÅN måste väl kunna det här? :confused: Treårigt New foreststo, motioneras ungefär varannan dag, ridning (unde...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Mynta2
·
I
Hästvård Jag har nu möjlighet att få ett eget stall :) :rofl: .MEN får min häst plats?? Han är 175cm och takhöjden är 2,45 m boxen i sig är stor...
Svar
4
· Visningar
711
Hästvård vad vill man ge för en åring med urkalkat kotsenben???
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: Korpen_
·
Hästvård Min pålle har börjat fälla riktigt ordentligt nu, även fast det bara blir kallare och kallare, har inte tagit på honom ngt tjockare...
Svar
10
· Visningar
966
F
Foder & Strö Kan någon vänlig skäl förklara för mig vad det är i ensilage balarna.. Det är inte mögel kan jag ju börja med att säga för det vet jag...
Svar
7
· Visningar
1 505
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp