Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård såg hästliv på tv4+ och då nämde dom något som heter blockhalt.. men jag förstod inte rikitigt vad det var.. är det nån som kan förklara? :o
Svar
3
· Visningar
714
Senast: mor_anna
·
R
Foder & Strö Hej igen! Nu är jag här igen. Vi har fått nytt silage till stallet! Orkar någon hjälpa mig? Alexandra hjälpte mig senast (tack!) att...
Svar
18
· Visningar
1 133
Senast: gejsa
·
B
Foder & Strö Hej, enligt analysen på det hösilage som vi har i vårt stall var ts-halten 37%. Stallägaren har sagt att ts-halten kommer att variera...
Svar
11
· Visningar
1 581
L
Foder & Strö Min pålle kommer på fredag , ska börja den här veckan att äta engsilage från hö , Men stallet där hon ska stå har enbat engsilage ...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: Liten_men_tuff
·
Foder & Strö Ni som har räknat på olika kvoter har ni några exempel på extremfall åt olika håll på kvoter som varit "tokiga" eller "mycket bra" och...
Svar
10
· Visningar
1 154
Senast: Nina83
·
E
Hästvård Rasp och \"bulor\" på ballarna Nordisen har rasp på bägge frambenen,det har hon alltid haft. Som en hård skorpa på "baksidan" av...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: MisterLillen
·
A
Hästvård Jaha, efter många turer är Armada på fötter igen. Fel diagnos och komplikationer satt matte för hårda prövningar. Men så är det med...
Svar
16
· Visningar
1 852
Senast: josse_horses16
·
Foder & Strö Jaha... då har jag fått analysen på hösilaget och det gjorde ju inte saken lättare. Jag ger min häst idag 8kg hösilage plus 1 kg hö, 2...
Svar
9
· Visningar
880
Senast: majola
·
H
Hästvård Skulle behöva lite hjälp med ett par frågor, * Hur lång tid anses det att det tar innan alla maskarna trillar ut när man maskat? *Säg...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: Hästen
·
Foder & Strö Hömage och proteinbrist; *Beräknar man hästen som fet när man gör foderstat? *Korrekt foderstat, får den bort "hömagen" eller skall...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: tgd
·
Hästvård Körde damen idag en kort sväng, skrittade 2½ km innan jag började trava (vilket jag alltid gör) Joggade ca 3 -4 km längre än i onsdags...
Svar
5
· Visningar
2 540
Senast: Splittan
·
C
Hästvård Vad är det svenska ordet för Hunters Bump?
Svar
2
· Visningar
2 157
Senast: Colleen
·
Foder & Strö Hur börjar en häst som får tillräckligt med energi för att hålla hullet bra (inte för tjock och inte för mager) men på tok för lite med...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Bucus
·
Hästvård Röda \"inre\" ögonlock? Jösses, detta blir svårt att förklara... Mitt föl är fem månader och har en rodnad på de "inre" ögonlocken. De...
Svar
7
· Visningar
2 369
Senast: krocket
·
T
Hästvård hejsan! min ena häst har precis gått bort så jag har fått hem en ny liten sällskapsponny.nu är det så att de som äger henne har inte...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Icebabe_1
·
Foder & Strö Jag sitter med analyssvaren på hösilaget som finns att tillgå i stallet, men kan inte få till en vettig foderstat utifrån siffrorna...
Svar
12
· Visningar
814
Senast: Bucus
·
Hästvård Vad är symptomen på Borrelia och hur lång tid efter smittillfället uppkommer dom? Och... vad händer om man inte behandlar Borrelia i tid?
Svar
5
· Visningar
1 838
Senast: Cleooo
·
Foder & Strö På Kraffts säckar står det ju proteininnehåll i %. Kan man översätta det rakt av till gram/kilo när man räknar foderstaten? Alltså att t...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: armada
·
F
Foder & Strö Nån som skulle kunna ge mig troligt värde på ogödslat ängshö? Det har inte blivit gödslat på flera år, skördades i södra Halland...
Svar
4
· Visningar
2 015
Senast: Nellis
·
M
Foder & Strö Dodson & Horrell, igen! Har nu skrivit till dom och då svarade dom att jag skulle räkna om proteinet till smältbart själv med denna...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp