90 dagar - 2022 edition

Ja, jag får nog inse att jag inte bara behöver mer fysisk rehab utan även ta det lite varligt med psyket också. Trodde det hade hänt men uppenbarligen inte fullt ut. Så jag har bestämt mig för att det inte blir några utmaningar alls, kommer vila när det känns som det behövs och träna när hjärnan och kroppen klarar och vill det.
Låter väldigt smart! Har också varit nära den berömda väggen, men blev sjukskriven i tid för att inte snälla så hårt. Ta hand om dig ❤️
 
Jag tänkte vara ytlig för en gångs skull och börja ta hand om mitt yttre. Lära mig lite om vilken ansiktscreme jag borde använda, lära mig sminka mig snyggt och diskret, sätta upp håret mer ordentligt, köpa bra schampo och balsam och gå till frisören oftare.
Jag är inspirerad!

En annan sak jag ska göra under perioden är att läsa in mig på vilken "Scentwork for horses" och börja träna det med min häst. Målet är att vi ska få en ännu bättre relation och låta honom använda luktsinnet på ett nytt sätt.
 
Jag vill också vara med! När jag var yngre så tecknade/målade jag konstant men slutade någon gång under gymnasiet och vill så gärna komma tillbaka till det. När jag försökt de senaste åren så tröttnar jag efter 30 minuters kladdande och "glömmer" att det är övning som ger resultat :angel:

90 dagar med blyertstecknande varje dag, det är vad jag har hemma så det är där jag börjar, känns som ett toppenprojekt! Tänker att en bild/dag som inte behöver bli klar vore kul och försöka ha som minimum att sitta i 20 minuter med teckningen oavsett om det blir fult eller fint. Känner redan hur prestationsångesten kommer krypande så det är nog en välbehövlig övning. Får se om jag vågar posta någon bild i tråden :o

Eftersom jag kommer vara bortrest till den 9/1 så jag tror att min utmaningsperiod får börja den 10/1, finns det tid över så kanske jag smygstartar lite ändå.
 
Jag vill också vara med! När jag var yngre så tecknade/målade jag konstant men slutade någon gång under gymnasiet och vill så gärna komma tillbaka till det. När jag försökt de senaste åren så tröttnar jag efter 30 minuters kladdande och "glömmer" att det är övning som ger resultat :angel:

90 dagar med blyertstecknande varje dag, det är vad jag har hemma så det är där jag börjar, känns som ett toppenprojekt! Tänker att en bild/dag som inte behöver bli klar vore kul och försöka ha som minimum att sitta i 20 minuter med teckningen oavsett om det blir fult eller fint. Känner redan hur prestationsångesten kommer krypande så det är nog en välbehövlig övning. Får se om jag vågar posta någon bild i tråden :o

Eftersom jag kommer vara bortrest till den 9/1 så jag tror att min utmaningsperiod får börja den 10/1, finns det tid över så kanske jag smygstartar lite ändå.
Åh, vilken rolig utmaning!
Jag kan _inte_ teckna, men gick en introduktion till grafisk facilitering med jobbet i höstas. Ska nog lägga in en utmaning på arbetstid också - att öva g.f. minst en gång/vecka i minst 15 minuter. Det var så kul!!
 
Åh, vilken rolig utmaning!
Jag kan _inte_ teckna, men gick en introduktion till grafisk facilitering med jobbet i höstas. Ska nog lägga in en utmaning på arbetstid också - att öva g.f. minst en gång/vecka i minst 15 minuter. Det var så kul!!

Men ja, vad roligt och coolt med grafisk facilitering!

Jag kan verkligen inte teckna längre, det var ju bokstavligen ett halvt liv sedan jag slutade :D Är på streckgubbe-stadie och minns knappt hur en häst sitter i hop, trots att det var favoritmotivet förr i världen.
 
Men ja, vad roligt och coolt med grafisk facilitering!

Jag kan verkligen inte teckna längre, det var ju bokstavligen ett halvt liv sedan jag slutade :D Är på streckgubbe-stadie och minns knappt hur en häst sitter i hop, trots att det var favoritmotivet förr i världen.

Men SAME! Jag ritade med kol i yngre dagar, älskade det och sålde till och med lite teckningar (läs: prackade på mammas arbetskamrater). Idag? Knappt att en får till Linus på Linjen, liksom.

Kul utmaning!
 
Men ja, vad roligt och coolt med grafisk facilitering!

Jag kan verkligen inte teckna längre, det var ju bokstavligen ett halvt liv sedan jag slutade :D Är på streckgubbe-stadie och minns knappt hur en häst sitter i hop, trots att det var favoritmotivet förr i världen.
Det var superkul!! Men så svårt att komma igång med på hemmaplan...

Jag kan varken sätta ihop hästar eller hundar, det skulle jag verkligen vilja kunna! Nu är det max enkla gummor och gubbar, pilar, pappersark och liknande. Saker som blir mer levande om man ritar dem i stället för att skriva på en whiteboard 🙂
 
Men SAME! Jag ritade med kol i yngre dagar, älskade det och sålde till och med lite teckningar (läs: prackade på mammas arbetskamrater). Idag? Knappt att en får till Linus på Linjen, liksom.

Kul utmaning!

Jag var likadan, har en kolteckning sparad någonstans på en islandshäst som jag ritade i 13-årsåldern som känns ouppnåelig idag. Den ser ju för sjutton realistisk ut, vad hände?

Känner mig peppad att dra igång pronto. Det kommer bli mycket hästar, har jag en känsla av :D Halvt OT, men minns någon Lena Furbergs tecknarskola som Min Häst hade i sina tidningar på 90-talet? Önskar så att jag hade kvar de tidningarna just nu.
 
Det var superkul!! Men så svårt att komma igång med på hemmaplan...

Jag kan varken sätta ihop hästar eller hundar, det skulle jag verkligen vilja kunna! Nu är det max enkla gummor och gubbar, pilar, pappersark och liknande. Saker som blir mer levande om man ritar dem i stället för att skriva på en whiteboard 🙂

Förstår att det kanske blir lite svårt att få till hemma, om en inte omvandlar sin vardag till Projekt BestLife™ eller så :p Att snabbt kunna rita symboler som andra lätt förstår är inte enkelt, och att göra det intuitivt känns jätteläskigt i min värld, haha!
 
Jag var likadan, har en kolteckning sparad någonstans på en islandshäst som jag ritade i 13-årsåldern som känns ouppnåelig idag. Den ser ju för sjutton realistisk ut, vad hände?

Känner mig peppad att dra igång pronto. Det kommer bli mycket hästar, har jag en känsla av :D Halvt OT, men minns någon Lena Furbergs tecknarskola som Min Häst hade i sina tidningar på 90-talet? Önskar så att jag hade kvar de tidningarna just nu.
Jag minns inte tecknarskolan direkt, men däremot gillar jag att rita av hennes hästar. Köper Min Häst-tidningar ibland enbart för detta ändamål. Det lär bli en del tecknade hästar från min sida med mao :angel:
 
Jag var likadan, har en kolteckning sparad någonstans på en islandshäst som jag ritade i 13-årsåldern som känns ouppnåelig idag. Den ser ju för sjutton realistisk ut, vad hände?

Känner mig peppad att dra igång pronto. Det kommer bli mycket hästar, har jag en känsla av :D Halvt OT, men minns någon Lena Furbergs tecknarskola som Min Häst hade i sina tidningar på 90-talet? Önskar så att jag hade kvar de tidningarna just nu.
Åh jag är ganska säker på att jag har kvar de tidningarna, undra vilken årgång det är tro? Borde kunna rota fram dem om jag har tur, trots att jag borde har jag inte lagt undan några av mina Min Häst från 1995-2006 :angel:
 
Jag minns inte tecknarskolan direkt, men däremot gillar jag att rita av hennes hästar. Köper Min Häst-tidningar ibland enbart för detta ändamål. Det lär bli en del tecknade hästar från min sida med mao :angel:

Åh men vilken bra idé, jag har ju några samlingsalbum med hennes serier. Toppen som inspiration! Kan det bli för mycket hästar egentligen?
 
Åh jag är ganska säker på att jag har kvar de tidningarna, undra vilken årgång det är tro? Borde kunna rota fram dem om jag har tur, trots att jag borde har jag inte lagt undan några av mina Min Häst från 1995-2006 :angel:

Skulle gissa på att den fanns med före millennieskiftet, baserat på när jag läste tidningen slaviskt 😅
 
Jag var likadan, har en kolteckning sparad någonstans på en islandshäst som jag ritade i 13-årsåldern som känns ouppnåelig idag. Den ser ju för sjutton realistisk ut, vad hände?

Känner mig peppad att dra igång pronto. Det kommer bli mycket hästar, har jag en känsla av :D Halvt OT, men minns någon Lena Furbergs tecknarskola som Min Häst hade i sina tidningar på 90-talet? Önskar så att jag hade kvar de tidningarna just nu.

Jag tror jag har den i en pärm nånstans. Minns att jag med hjälp av henne kunde teckna en jättefin welshponny fast jag är helt värdelös på att teckna egentligen.
 
Jag tror jag har den i en pärm nånstans. Minns att jag med hjälp av henne kunde teckna en jättefin welshponny fast jag är helt värdelös på att teckna egentligen.

Jag minns också att de var väldigt pedagogiska och bra, ska definitivt försöka hitta tidningarna begagnade! Det är nr 15, 16 och 17 från 1999 som jag hade, alltså Google är verkligen guld.

minhäst_1999.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 158
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 669
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp