90 dagar - 2023

Jag har varit lite dålig på både att läsa i tråden och att uppdatera....

Mobilen skulle ha lagts undan för en knapp timme sedan men jag lägger undan den (nästan) varje kväll, och det är bra! Ibland är det svårt att hinna till 20.30 dock.

Lagade mat i helgen och har fört kassabok. Måste skriva att jag handlade hundgodis idag.

Att läsa en kvart om dagen går bra... Är bara det att jag helst vill stanna hemma och göra det hela dagen och själv vill fantisera och skriva och tiden tiden tiden räcker inte till.
ska i alla fall försöka att alltid ha biblioteksböcker hemma.

Har borstat hundens tänder alla 15 eller 16 av 18 dagar.

Det är nog smart av er som har det där träddokumentet, antar att det går fort att bara kryssa i vad som gjorts?
 
18/1

❌ Yoga.
❕Meditation (0/2 ggr/vecka)
❕Rita/måla. Göra klart en bild i månaden.
❕Läsa några sidor i veckan.
✅ Gå och lägga mig i tid på kvällen.
✅ Ta hand om måsten, t.ex. städa, rensa undan.
✅ Äta frukost varje dag.
✅ Äta frukt/bär/grönsaker varje dag.
✅ Dricka minst 5 glas vatten per dag.
✅ Hudvård morgon.
✅ Hudvård kväll.
❕Ansiktsmask 0/3 gjorda.
❕Hårvård 1 gång/vecka.
✅ Inte dricka läsk (fredagar går bra).
✅ Ingen färdigmat.

Som vanligt får yogan lida, men av någon anledning har jag funnit energi i annan motion. Gymma.

Månaden är snart slut och jag behöver ta mig i kragen och avsluta ett verk. Passar bra att jag fick mitt månatliga kurshäfte på oljemålning, kan förhoppningsvis avsluta en påbörjad bild då.

Idag har jag tagit hand om en massa måsten m. Egentligen avskyr jag att boka upp flera ärenden på en och samma dag, speciellt när slutstationerna ligger kors och tvärs om varandra. Men är nöjd med att jag fick allt fixat idag + hade ork att rensa undan diskbänken.

Läggdags blir snart, en timme innan jag behöver. Så väl i tid.
 
90% på dagens korta Duolingo-session. Tittade även in på nästa svåra övning men njäe, är nog inte där ännu.

Jag har också lyssnat igenom De/Visions "Devolution" från 2003, men tyckte den var ganska intetsägande. :o
 
Jag har varit lite dålig på både att läsa i tråden och att uppdatera....

Mobilen skulle ha lagts undan för en knapp timme sedan men jag lägger undan den (nästan) varje kväll, och det är bra! Ibland är det svårt att hinna till 20.30 dock.

Lagade mat i helgen och har fört kassabok. Måste skriva att jag handlade hundgodis idag.

Att läsa en kvart om dagen går bra... Är bara det att jag helst vill stanna hemma och göra det hela dagen och själv vill fantisera och skriva och tiden tiden tiden räcker inte till.
ska i alla fall försöka att alltid ha biblioteksböcker hemma.

Har borstat hundens tänder alla 15 eller 16 av 18 dagar.

Det är nog smart av er som har det där träddokumentet, antar att det går fort att bara kryssa i vad som gjorts?

Ja, det görs på ett kick, tycker den ger en bra översyn och sporre också!
 
19/1

❌ Yoga.
❕Meditation (0/2 ggr/vecka)
❕Rita/måla. Göra klart en bild i månaden.
✅ Läsa några sidor i veckan.
✅ Gå och lägga mig i tid på kvällen.
✅ Ta hand om måsten, t.ex. städa, rensa undan.
✅ Äta frukost varje dag.
✅ Äta frukt/bär/grönsaker varje dag.
✅ Dricka minst 5 glas vatten per dag.
✅ Hudvård morgon.
✅ Hudvård kväll.
❕Ansiktsmask 0/3 gjorda.
❕Hårvård 1 gång/vecka.
✅ Inte dricka läsk (fredagar går bra).
✅ Ingen färdigmat.

Idag har hittills sett ut på samma sätt, minus att jag köpte en färdigrätt till lunch. Idag fick jag även tummen ur och stack till gymmet som jag inte varit på på evigheter. Mitt nya mål är att träna 2ggr/veckan där eller likvärdig hård träning hemma. Onsdagar och fredagar blir det troligen.
 
Tittat på dokumentär i form av Diktatorns barn på SVT-play. Handlar om de rumänska barnhemsbarnen ur en annorlunda vinkel. De intervjuade två bröder som hamnade på olika barnhem och man fick lite bakgrund till varför det blev som det blev. Ganska bra, men jag hade önskat lite mer djup.

Lagt mig för sent två kvällar denna veckan och fick sota för det i går kväll när jag var väldigt trött.
 
Ritandet kommer inte igång. Men det är bara en dag då jag inte petat hunden i mun.

Igår fick jag bort ett stycke tandsten från en av de bakre tänderna. Men han har då liten mun att det är svårt att komma åt. Han är också väldigt snäll som låter mig hållas.
 
Den där svåra övningen som jag inte vågade hoppa på i förrgår genomfördes med 90% igår! Idag var det något enklare och även om jag var frestad att göra plockepinn av allting så tvingade jag mig själv att sakta ned och tänka till, vilket resulterade i full pott – 100%! :up:

Jag har lyssnat igenom Skolds "The Undoing" (2016) och Yamos (Wolfgang Flür) "Time Pie" (1997). Jag tror det kan vara första gången jag medvetet lyssnar på ett helt album som är klassat som IDM/Intelligent Dance Music, men generellt hade den ("Time Pie") en bra vibe! I och med att jag summerar den senaste veckans lyssnande på lördagar så kan jag slå fast att "Time Pie" blev fullängdsalbumet nummer arton för i år.
 
17, 18, 19, 20/

✔️️ ✔ ✔✔1. Gå upp när larmet ringer, inget snoozande.

❌ ❌❌ ✔2. Lägga 3 x 5 minuter per dag på att rensa diskbänk och köksbord.
(Lägga en kvart på kvällen för att rensa diskbänk och köksbord så att de känns inbjudande när jag kommer upp dagen efter.)

➖✔✔ 3. På jobbet - avsluta dagen med att rensa inkorgen på allt som är åtgärdat eller som inte behöver sparas.

✔✔✔✔️ 4. Hund - fotgående i 30 dagar.

✔ ✔❌❌5. På temat hund ska jag skriva träningsdagbok varje dag i 90 dagar.

➖ 6. Stretcha mig själv efter hundarnas fyspass.

✔ ✔✔✔7. Godisuppehåll i 90 dagar.

Var tog den här veckan vägen??
Är glad för de saker jag lyckas hålla i och tänker att jag inför 1.a februari behöver göra lite ändringar. Både i listan och hur jag tar mig an den. Är kanske fusk att revidera listan efter 31 dagar, men hellre det och få till de ändringar som känns viktigast än att tappa det helt.
 
17, 18, 19, 20/

✔️️ ✔ ✔✔1. Gå upp när larmet ringer, inget snoozande.

❌ ❌❌ ✔2. Lägga 3 x 5 minuter per dag på att rensa diskbänk och köksbord.
(Lägga en kvart på kvällen för att rensa diskbänk och köksbord så att de känns inbjudande när jag kommer upp dagen efter.)

➖✔✔ 3. På jobbet - avsluta dagen med att rensa inkorgen på allt som är åtgärdat eller som inte behöver sparas.

✔✔✔✔️ 4. Hund - fotgående i 30 dagar.

✔ ✔❌❌5. På temat hund ska jag skriva träningsdagbok varje dag i 90 dagar.

➖ 6. Stretcha mig själv efter hundarnas fyspass.

✔ ✔✔✔7. Godisuppehåll i 90 dagar.

Var tog den här veckan vägen??
Är glad för de saker jag lyckas hålla i och tänker att jag inför 1.a februari behöver göra lite ändringar. Både i listan och hur jag tar mig an den. Är kanske fusk att revidera listan efter 31 dagar, men hellre det och få till de ändringar som känns viktigast än att tappa det helt.

Absolut inte fusk! En tanke med denna period är ju att lägga till sig med andra vanor, och då får man ju prova sig fram.
 
Den här veckan har varit mindre bra, men å andra sidan har jag noll energi efter jobb, får se hur nästa vecka ter sig.

21/1

❌ Yoga.
❌ Meditation (0/2 ggr/vecka)
❕Rita/måla. Göra klart en bild i månaden.
✅ Läsa några sidor i veckan.
❌ Gå och lägga mig i tid på kvällen.
✅ Ta hand om måsten, t.ex. städa, rensa undan.
✅ Äta frukost varje dag.
✅ Äta frukt/bär/grönsaker varje dag.
❌ Dricka minst 5 glas vatten per dag.
✅ Hudvård morgon.
❌ Hudvård kväll.
❌ Ansiktsmask 0/3 gjorda.
❕Hårvård 1 gång/vecka.
✅ Inte dricka läsk (fredagar går bra).
✅ Ingen färdigmat.

Med tanke på klockslaget får jag väl säga att jag inte gått och lagt mig i tid ;) Pga det kommer jag skita i hudvård innan läggdags.
 
Kommit iväg med hundarna två gånger denna veckan.
Jag har fortsatt ont i foten, men imorgon kör jag igång med yogan efter att ha varit konvalecent en vecka. :bump:

Jag hoppas få tag på en cykel i veckan, för då kan jag cykla med hunden.
 
95% på dagens Duolingo-lektion.

Jag har lyssnat igenom Wolfgang Riechmann's "Wunderbar" (1978). Tyvärr blev han offer för en slumpartad knivattack och avled innan skivan hann släppas vad jag kan se. Stilen på framsidan av albumet påminner mycket om Gary Numans "Berserker"-persona vilket var det som drog till sig min uppmärksamhet, men här finns också bra elektroniskt ljud. Sedan har jag lyssnat igenom Wolfgang Flürs "Eloquence" från 2015. Bra elektronisk musik här också, men inte alltid den mest enhetliga på grund av olika remixer och samarbeten.
 
Ny vecka; hur går det för alla? :love:

90% på dagens Duolingo. Men det där ordet såg precis likadant ut i samtliga svarsalternativ.

Sedan fick jag ett tips ifrån en Kraftwerk-kamrat från Tjeckien att lyssna på svenska (Malmö) bandet Ausgang Verboten och deras album "Entertainment" från 1984. Här har det definitivt lyssnats på Kraftwerk, både i musikaliskt arrangemang och fraserandet i sången. Häftig skiva!
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
8 939
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
23 866
Kropp & Själ Jag tänkte ge mig själv en 90-dagars utmaning med start 1 januari, slutdatum 31 mars, som någon form av nyårslöfte/nystart. Någon som...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
10 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp