Fler som börjar imorgon, eller väntar någon/några till måndag? :)
Nu ska jag försöka få ner mina 90 dagar i pränt lite bättre.
Observera att det främst rör sig om att hålla nya vardagsvanor jag utvecklat under hösten på mer rutin. Så ingen tror att jag gått fullständigt bananas. :D

De ser ut såhär:
- Hålla hudrutin varje dag.
- Vatten fem gånger om dagen.
- Måltid 4-5 gånger om dagen (vardagar).
- Rörelse varje vardag (promenad + yoga mån-fre, eventuellt utökning i februari med styrkepass).
- Minst ett viltspår och två lydnadspass i veckan för hundarna (så att vi kommer ur träningssvackan).

Nytillkomna under just dessa 90 dagar:
- INGEN alkohol (smakprov på vår egenproducerade öl undantag, dvs inget glas, men en klunk ok)
- INGEN skräpmat
- INGEN prokrastinering av skoluppgifter

Så, jag tror inte att jag glömt något. För min del kräver detta en välfungerande planering, där jag som tidigare skrivit också lägger in vila och inte bara kör tusen uppgifter på en dag. Då tar jag slut psykiskt. Den ska jag nog sätta mig med imorgon, men den mesta planeringen får vänta lite tills jag fått nya skolscheman för terminen. De närmaste dagarna tills dess kan jag dock planera!

Är faktiskt lite pepp! :bump:
 
Fler som börjar imorgon, eller väntar någon/några till måndag? :)
Nu ska jag försöka få ner mina 90 dagar i pränt lite bättre.
Observera att det främst rör sig om att hålla nya vardagsvanor jag utvecklat under hösten på mer rutin. Så ingen tror att jag gått fullständigt bananas. :D

De ser ut såhär:
- Hålla hudrutin varje dag.
- Vatten fem gånger om dagen.
- Måltid 4-5 gånger om dagen (vardagar).
- Rörelse varje vardag (promenad + yoga mån-fre, eventuellt utökning i februari med styrkepass).
- Minst ett viltspår och två lydnadspass i veckan för hundarna (så att vi kommer ur träningssvackan).

Nytillkomna under just dessa 90 dagar:
- INGEN alkohol (smakprov på vår egenproducerade öl undantag, dvs inget glas, men en klunk ok)
- INGEN skräpmat
- INGEN prokrastinering av skoluppgifter

Så, jag tror inte att jag glömt något. För min del kräver detta en välfungerande planering, där jag som tidigare skrivit också lägger in vila och inte bara kör tusen uppgifter på en dag. Då tar jag slut psykiskt. Den ska jag nog sätta mig med imorgon, men den mesta planeringen får vänta lite tills jag fått nya skolscheman för terminen. De närmaste dagarna tills dess kan jag dock planera!

Är faktiskt lite pepp! :bump:
Jag börjar i morgon, minst 90 minuters aktivitet dagligen. Under hösten har jag ganska lätt kommit upp i 90 minuter/dag i genomsnitt nästan varje vecka. Men då är det ibland ganska ojämnt fördelat, nu är tanken att det ska bli mer på vardagarna.

Tänker försöka få in en kort lunchpromenad de dagar jag jobbar om tid och väder tillåter. Kvällstid får jag ta mig i kragen och i alla fall ta en promenad. Men ska också försöka yoga en kväll och styrketräna en kväll i veckan.
 
Jag tänkte börja imorgon :) Har dock nästan slut på färska grönsaker haha 🤦🏼‍♀️ Men det finns grönsaker och bär i frysen, och färsk frukt har vi. Så inga ursäkter! Fem olika grönsaker/frukt/bär om dagen.
 
Jag ska springa minst en kilometer en gång varje vecka under 3 månader. (Då ”låser” jag upp en trend i min Apple Watch och kan se om jag springer fortare/långsammare under året.)

Planen är att ersätta lunchpromenaden med löpning på måndagar så länge jag jobbar hemma. Jag behöver byta om men inte duscha om jag bara springer en kilometer och jobbar hemma.
 
Jag ska springa minst en kilometer en gång varje vecka under 3 månader. (Då ”låser” jag upp en trend i min Apple Watch och kan se om jag springer fortare/långsammare under året.)

Planen är att ersätta lunchpromenaden med löpning på måndagar så länge jag jobbar hemma. Jag behöver byta om men inte duscha om jag bara springer en kilometer och jobbar hemma.
Jag behöver nästan duscha bara för att jag går i 30 min 😂
 
Jag tror jag ska göra såhär
- Regelbunden löpträning (dock fortfarande korta rundor pga ont i benet). 2-3 gånger i veckan
- Sy mer, inte köpa tyg förrän lagret har minskat radikalt (det är dock lite svårt att definiera vad det innebär :angel: Målet är att en plastback ska bort på ena eller andra sättet)
- Inga chips annat än på fredagar eller lördagar. Har varit lite slarvigt på den fronten sista tiden
- Ta nya krafttag med sjukgymnastiken. Steg ett blir att kontakta vården och få andra övningar som inte förvärrar symtomen.
 
Jag är med! Start 1/1 2021 👍
Jag ska skriva. Dagens tankar, planer, reflektioner och jag ska skriva varje morgon, till frukost. För mig är det ett sätt att undvika att börja dagen med slösurf samtidigt som det hjälper mig att fokusera på det jag vill och genomföra det jag bestämmer mig för. Det hjälper mig också att identifiera mitt mående och hur det påverkar hur jag (inte) tar hand om mig själv...

Har gjort det tidigare, men av någon anledning är det en vana som är alltför lätt att tappa. Hoppas att 90 dagar hjälper mig att hålla i vanan!
Jag är igång 👍
Det känns som att träffa en saknad vän igen, mycket uppskattat!
 
Jag hakar på med ett par kreativa mål!
  • I över ett år har jag sagt att jag ska lära mig spela gitarr. Alla förutsättningar för att komma igång finns men jag behöver en rejäl mental spark för att inte ge upp efter ett par försök.
  • Under 2020 fotograferade jag alldeles för lite och jag vill kickstarta det här året med en rejäl dos naturfoto. Lyckas jag hålla motivationen igång jan-mars, som är rätt trista månader i södra Sverige, bådar det gott för resten av året.
Min tanke är att börja utmaningen på måndag 4/1, jag behöver någon dag på mig att strukturera målen så att de blir lite tydligare.
 
Första dagen avklarad. Då hunden varit hos mina föräldrar inatt då det smäller mindre hos dem gjorde jag ett yogapass på förmiddagen. Har hittat yinyoga-pass på Youtube och det passar mig bättre än vanlig yoga. Jag hinner med att komma rätt i positionen och det är inte så påfrestande på handlederna. Körde ett entimmes nybörjarpass. Kändes knappt som att jag tränade alls men kroppen blev ändå trött.
Resten av tiden blev ett par korta promenader med hunden på eftermiddagen.
 
Tillägg på min 90-dagar med rörelse. 90 dagar nyttig kost också. Undantag på helger, men försöka minska snasket då också. Rörelse träning har jag börjat med idag, kosten imorgon.

Åt de sista chipsen med andakt. :laugh:
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 968
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 168
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 683
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp