Jag är inte riktigt färdig med alla mina mål för 2021 men väljer ett utav dem för 90-dagarsutmaningen: att göra någon fysisk aktivitet varje dag. Promenad, yoga, träning eller ridning. Börjat med 1,5 h lunchpromenad idag. :)
 
Jag vill vara med!
Dock med start måndag 4/1 eftersom jag har huset fullt med tonåringar (5st) och man till dess.
Jag vill ha två mål:
-aktiv fysisk rörelse varje dag. Powerwalk, löpning/crosstrainer, yoga. Något av dem varje dag.
Detta är så välbehövligt eftersom gymmet är stängt och mina bodytoning-klasser inställda minst januari ut.

-skriva 1000ord/dag alt jobba med manuset i en timme.

Rörelse kan jag faktiskt börja direkt: har powerwalk:at 70min idag. Imorgon ska jag springa och söndag yoga.
Skrivandet får vänta till måndag.

💪
 
Härligt att folk är igång såhär på nyårsdagen!

Jag tog mig igenom dagens meditation med nöd och näppe. Påbörjade en serie med dagliga nybörjarmeditationer i december och gjorde dag 17 idag, men tänker att jag nog ska backa. Kom helt av mig under helgerna och fick inte till någon vidare regelbundenhet innan dess heller. Kände mig som Bambi på hal is idag vilket bara är frustrerande. Så en omstart är nog en god idé.
 
Uppdaterar mitt lite:
- röra på mig varje dag, börjar så fort jag blivit symptomfri
-ingen telefon i sängen, börjar i kväll
-ingen shopping, börjar omgående

Inga undantag för shoppingen. Inget garn, inget tyg, nada. Har väldigt lätt att skylla på ”men det är ju min hobby”, som om jag inte har ett lager hemma redan 🙃
 
Uppdaterar mitt lite:
- röra på mig varje dag, börjar så fort jag blivit symptomfri
-ingen telefon i sängen, börjar i kväll
-ingen shopping, börjar omgående

Inga undantag för shoppingen. Inget garn, inget tyg, nada. Har väldigt lätt att skylla på ”men det är ju min hobby”, som om jag inte har ett lager hemma redan 🙃
+ lägga mig innan 01 veckodagar och gå upp innan 10 alla dagar
 
Spännande, hörrni! :D
Första dagen avklarad igår. Promenad med hundar, introduktion till yoga, lite hudvård på kvällen. Vatten intaget under hela dagen pga lätt bakfylla. :angel: Nu är det noll alkohol som gäller.
 
Dag två ✅
Spännande att det finns så mycket som snurrar i huvudet som är så svårt att få fatt på när det snurrar fritt, men blir så tydligt när det formuleras i skrift :up: Känns som kläderna i en torktumlare som kommer ut och hängs upp streck i stället :D
 
- röra på mig varje dag, börjar så fort jag blivit symptomfri (ska prova cirkulera kvarteret idag)
- ingen telefon i sängen, börjar i kväll (hahahaha)
- ingen shopping, börjar omgående (en hel dag utan wow)
- lägga mig innan 01 veckodagar och gå upp innan 10 alla dagar (såg på serier till 03 och sov till 12:30)

Nu kan det bara bli bättre :angel:
 
Idag var det inga problem att få ihop 90 minuters aktivitet då jag både ridit medryttarhästen och promenerat med hunden. Min utmaning kommer när jag börjar jobba, men är ledig hela nästa vecka så det tar jag när det kommer.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 971
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 168
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 683
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp