Eurovision Song Contest 2017 - FINAL

Smart med ett annat värdland annar blir det hela Europa får sitta och titta kl 10 på morgonen om Aus skulle vinna :laugh:

Det är nog väldigt populärt i Sydney och Melbourne men upp längs kusten nej. Och jag pratar inte bara om mina vänner @mandalaki
Jag gillar ESC och eftersom oz varit med nu sedan 2015 är det en naturlig fråga som ofta kommer upp när jag träffat på och pratat med en ozzi. Det är inte vanligt/populärt utanför de större städerna. Fråga om cricket och footy istället ;)

Btw så är det ju ändå massa icke-europeiska länder med så jag vet inte ens varför eller hur den här diskussionen dök upp
 
Det enda som kan rucka påItaliens förataplats är nog ändå liveframträdandet?
Jag gillar verklugen låten och videon!
Men efter ha sett snuttar av repen så finns en liiiten risk att scenframträdandet blir lite för...spexigt?
Det är hårfint mellan härligt befriande och galet ;)
 
Smart med ett annat värdland annar blir det hela Europa får sitta och titta kl 10 på morgonen om Aus skulle vinna :laugh:

Det är nog väldigt populärt i Sydney och Melbourne men upp längs kusten nej. Och jag pratar inte bara om mina vänner @mandalaki
Jag gillar ESC och eftersom oz varit med nu sedan 2015 är det en naturlig fråga som ofta kommer upp när jag träffat på och pratat med en ozzi. Det är inte vanligt/populärt utanför de större städerna. Fråga om cricket och footy istället ;)

Btw så är det ju ändå massa icke-europeiska länder med så jag vet inte ens varför eller hur den här diskussionen dök upp
5,7 miljoner tittade när Aus var med första gången 2015. Det tycker jag inte är kattskit på en befolkning på 23 miljoner. Och att Australien överhuvudtaget kom med (för att fira ESC:s 60-årsjubileum) var ju för att intresset är stort där.

https://eurovision.tv/story/nearly-200-million-people-watch-eurovision-2015
 
5,7 miljoner tittade när Aus var med första gången 2015. Det tycker jag inte är kattskit på en befolkning på 23 miljoner. Och att Australien överhuvudtaget kom med (för att fira ESC:s 60-årsjubileum) var ju för att intresset är stort där.

https://eurovision.tv/story/nearly-200-million-people-watch-eurovision-2015

Bor inte typ 60-70 % av Australiens befolkning i de 5-6 största städerna eller något sådant? Minns jag rätt (orka googla...) så är det kanske inte så konstigt att Seabaz, som vad jag förstår bor uppåt landet/kusten, inte stött på så många ESC-fans.
 
Bor inte typ 60-70 % av Australiens befolkning i de 5-6 största städerna eller något sådant? Minns jag rätt (orka googla...) så är det kanske inte så konstigt att Seabaz, som vad jag förstår bor uppåt landet/kusten, inte stött på så många ESC-fans.
Ingen aning. Jag är inte särskilt nyfiken på frågan, jag är bara i de flesta sammanhang allergisk mot att man drar slutsatser om stora grupper utifrån egna erfarenheter. Och här visste jag ju att Australien kommit med just för att intresset var oväntat stort.
 
Vilken låt nynnar ni (ev oftilligt) på idag?
Jag kom på mig själv att nynna på Ungern idag! :o Den delen utan text då förstås hehe
 
Vilken låt nynnar ni (ev oftilligt) på idag?
Jag kom på mig själv att nynna på Ungern idag! :o Den delen utan text då förstås hehe

Jag lyssnar på några av låtarna på repeat idag: Frankrike, Italien, Bulgarien, Estland, Belgien och Portugal. Så vilken jag nynnar på beror på vilken jag lyssnade på senaste jag var tvungen att pausa.
 
Det enda som kan rucka påItaliens förataplats är nog ändå liveframträdandet?
Jag gillar verklugen låten och videon!
Men efter ha sett snuttar av repen så finns en liiiten risk att scenframträdandet blir lite för...spexigt?
Det är hårfint mellan härligt befriande och galet ;)

Får han till det med kamerorna och charmen han har så hoppas jag att det räcker! Vill inte ha ett till sånt här balladträsk nästa år...
 
Jag tokhåller på Moldavien med sin saxofonkille. :D Annars är (tyvärr) joddellåten den enda jag minns. :wtf:
 
Jag gillade Armenien och Bulgarien.
Sen känns ju Holland som Wilson Phillips eller hur?

Har faktiskt inte hört hela Italiens låt men Portugal????? What? Somnade typ under den.
Tycker tyvärr startfältet i år är väldigt svagt.

Nåväl jag har som traditionen bjuder ESC fest med några inbjudna kompisar. Kommer serveras snacks i olika former men favoriten är Estrellas Ramslökschips så goda! Sen dricker vi Cava Sangria, det är sen gammalt :P

Jag gillar inte Robins låt men det är iallafall en LÅT och han sjunger inte falskt.
 
Vad tror ni om kandidater till årets Barbara Dex-pris? (sämst/skummast klädsel)

Om man får räkna in flätan i klädseln, så tycker jag nog att Slavko ligger bra till så här långt.
 
Jag tycker iofs att Robin har ett visst sug i blicken. Men det är trist att han inte alls kan dansa utan bara går och går och går.

Nå, men han drar ju även handen genom håret! Samt gör en "cool gest" med handen. Samt öppnar ena sidan på kavajen, tajmat med musiken. Sedan tror jag att han tar några danssteg också, med handen i fickan. Det är liksom överkropp eller underkropp, inte båda på en gång.
 
Nu har juryshowen varit, alltså har 50% av rösterna redan lagts!

SPOILER NEDAN:

Läst lite kommentarer om framträdandena och Robin var tydligen flawless och det lät riktigt bra :D

Italien verkade nervös, svettades och bjöd inte på några leenden alls. Sumpade sin chans?

Belgien såg lika förskräckt ut som sist, men rösten var tydligen stabilare...

Nu minns jag inte så mkt mer. Jo att Cypern var fruktansvärt övertänd, och att en boggare fullkomligt avskydde Kroatiens nummer ;)

Kommer bli spännande detta, såg att Portugal är etta på flera bettinglistor nu, med Bulgarien Italien Belgien och sedan Sverige efter sig.
Vi ska vara nöjda om vi kommer topp fem faktiskt så det låter ju bra :D
Av de nämnda är det bara Beligen jag ej kan se som vinnare!
 
Tänkte ge mig på en första lista, har grupperat alla låtarna, utan inbördes ordning dock!

Ser helst som vinnare:


Sverige
Italien
Bulgarien
Österrike


Helt ok som vinnare:

Portugal
Cypern
Grekland
Armenien


Inte dåliga låtar, men ej vinnare:

Nederländerna
Norge
Danmark
Rumänien
Ungern
Azrbaijan
Israel
Australien
Tyskland
England
Frankrike



Bör helst ej vinna:

Moldavien
Krotien
Polen
Vitryssland
Spanien
Ukraina
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 336
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 565
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 009
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 872
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp