Eurovision Song Contest 2017 - FINAL

Drömde för övrigt att Christer Björkman plötsligt försökt göra en överraskande rockad och byta ut Robin Bengtssons bidrag mot en.... ballad! Med Sanna Nielsen och fyra fullständigt slumpmässigt utvalda svenskar som kör, varav undertecknad råkade vara en. Men det nekades (!) så det blev inget Kiev-framträdande för Sanna och random-kören, bara vid något köpcentrum eller liknande. :down:

#ESCöverdos :eek:
 
Hmmm! Om hon inte kollapsar helt i kväll, Blanche, så ska i alla fall jag langa iväg några röster i Belgiens favör. Ska även lägga någon röst på Ungern som jag tycker var ett väldigt genuint och mycket väl presenterat bidrag. Hoppas på topp 10 för båda dessa åtminstone.

Bulgarien gillar jag också, det är väl den av mina favoriter som har störst chans enligt förhandssnacket. Kanske värt en stödröst. Men jag blir inte arg om Italien skulle vinna heller, även om jag tycker det är lite fjompigt i överkant med gorillan. Men Portugal, helst inte tack.
 
Hmmm! Om hon inte kollapsar helt i kväll, Blanche, så ska i alla fall jag langa iväg några röster i Belgiens favör. Ska även lägga någon röst på Ungern som jag tycker var ett väldigt genuint och mycket väl presenterat bidrag. Hoppas på topp 10 för båda dessa åtminstone.

Bulgarien gillar jag också, det är väl den av mina favoriter som har störst chans enligt förhandssnacket. Kanske värt en stödröst. Men jag blir inte arg om Italien skulle vinna heller, även om jag tycker det är lite fjompigt i överkant med gorillan. Men Portugal, helst inte tack.

Japp vill se alla live en gång till innan jag bestämmer mig helt... då jag har flera favoriter till vinsten så måste jag begrunda detta noggrant innan jag (ev) röstar ;)

Det "roliga" är att Italien varit storfavorit så himla länge nu, i början var oddsen helt galna... ingen skulle kunna slå Italien (sverige var tvåa på de aflest bettingsiterna), men sen har ju både Portugal och Bulgarien krypit närmare och närmare, och till och med gått om!
Belgien var ju länge i toppen men som jag skrivit tidigare tappat efter alla framträdanen...

Jag tycker det är mkt roligare med överraskningar! Solklara vinnare kan vara även mina favoriter men jag brukar ändå hålla en liten tumme för ngn underdog ;)
Så det är jättekul att Italien inte verkar vara helt ohotad i toppen längre, även fast jag tycker låten är suverän! :D
 
Ska man våga sig på en tippning själv då?? Som jag skrev i senaste inlägget, det verkar skifta uppe i toppen hela tiden. Och se bara på förra året, Jamala var inte med i förhandstippningen....

Ok jag försöker!

Tror topp 10 kommer se ut så här:
(inte hur jag VILL att det ska sluta)

Bulgarien
Portugal
Italien
Sverige
Belgien
Nederländerna
Armenien
Rumänien
Storbritannien
Ungern


Men jag har ärligt talat INGEN aning :D
 
MIna vinnare
Italien
Belgien (om alla toner sitt som de ska ikväll)
Portugal
Frankrike

Helt ok om dessa vinner
Bulgarien
Sverige (men bara för att det är Sverige, gillar varken artist eller låt)
Grekland
Österrike

Övriga FÅR inte vinna!!
 
Ja alltså den där lite raspiga rösten och det fantastiska italienska språket, det bär långt redan där :d :love:

Jag går igång ungefär lika lätt som Jamie Lee Curtis. (även med ryska för den delen. :o :D )

 
Älskar Robins ögon. Jag kan tänka mig att simma runt och drunkna i dom :love:
Alltså jag kan inte säga att jag skulle gå igång på honom ens om jag var i rätt ålder. Med dert där med sug i blicken menar jag det som tv-publiken ser. Och då tror jag att ett par svenska jätteblå ögon med glimt kan gå hem.
 
Varför har man en jury i ESC? Känns ju skittrist rent ut sagt att några "experter" ska ha så stort inflytande.

För att de ska motverka grannröstning tror jag.

Nja, jury hade man väl långt innan grannröstningen blev så omfattande. Det som ska motverka den är istället hur länderna är uppdelade i semifinalerna där man dessutom bara får rösta i den där ens eget land finns med.

Jag tycker det är tur att juryerna finns med, folket bevisar år efter år att de inte förstår sitt eget bästa. :angel:;)
 
Jag hoppas på att Bulgarien, Belgien, Australien, Azerbaijan, Cypern eller Frankrike vinner, det är de låtar jag lyssnat på mest även om jag nynnat på Norges bidrag sen igår:p Det blir nog jag och morsan och kanske hennes man som kollar ikväll och jag har beställt chips och dipp som snacks. Även om jag nog blir ensam framåt midnatt:D
 
Ska ut och nattvandra, så kommer tyvärr inte att se finalen.

Men mina favoriter so far är följande (utifrån vad jag sett i semi och på YT):
- Australien
- Bulgarien
- Macedonien
- Tyskland
 
Lääängtar till ikväll! ESC och melodifestivalen är typ det enda som håller mig från att byta medborgarskap och det som gör att jag fortfarande är en STOLT svensk :love: ;).

Har, med flit, inte lyssnat på bidragen eftersom jag älskar att förfasas och förvånas positivt av bidragen när det väl gäller. Men som kuriosa kan jag berätta att danska p3 och dess holländska motsvarighet häromdagen bildade röstningspakt till semifinalen. Holland hade först en pakt med Belgien, men de ångrade sig och satsade på DK istället. Holland försökte även få danskarna till att hålla fast i pakten till finalen (om bägge gick vidare), men där sade danskarna stopp. Så bra var det holländska bidraget trots allt inte :rofl:.

Ostbågar och öl är inköpt och tv:n reserverad, oavsett vad partner må anse om detta faktum :devil:.
 
Ganska tråkigt uppsnacksprogram va? Men det ska bli spännande att se vem som vinner hela tjotaballongen i år.
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 336
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 571
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 013
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 873
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp