Bukefalos 28 år!

Folk som söker Medryttare

Sv: Folk som söker Medryttare

Först och främst: Jag har inte läst några svar.

Men iallafall. Jag är hästägare, och jag kan se det från båda håll då jag tidigare varit medryttare.
När jag har varit medryttare har jag inte betalat. Det har då varit så att hästägarna kontaktat mig och frågat om jag inte kan tänka mig att rida deras hästar en/ett par gånger i veckan, och det ställer jag gärna upp på. Det har då varit lite speciella hästar som av en eller annan anledning är svåra att hitta betalande medryttare åt.
Hade det däremot varit en trevlig, välutbildad häst hade jag gärna betalat för att få chansen att rida den.

Likadant om jag skulle skaffa medryttare åt min häst. Varför ska jag betala för inköp av häst, utrustning, stallplats, foder, skoning, försäkring etc. och sedan låta någon annan nyttja/slita på det gratis? I "mitt" stall krävs dessutom inte mer arbete än att borsta, rida och mocka, så medryttaren skulle inte behöva jobba rumpan av sig. Hästen kostar mig pengar även de dagar jag inte rider, då tycker jag det är rimligt att en medryttare betalar en liten del av den kostnaden. Jag kan liksom inte för mitt liv förstå varför medryttaren skulle få rida helt gratis. Varför ska jag sponsra hans/hennes intresse? :confused:

Vill man rida gratis så fine, leta på efter gratishästar. Men acceptera att vissa vill ha betalt. Ofta tycker jag det är tvärtom, ofta ganska okunniga tjejer vill bli medryttare på välutbildade hästar, som ska stå i stall dit man lätt tar sig utan bil, gärna utan stalltjänster och liknande, och man ska få rida gratis och gärna tävla. Varför skulle hästägaren gå med på det?

Däremot tycker jag det är fel att kräva att medryttaren ska kunna hoppa in på kort varsel och så. Det är hästägaren som har huvudansvaret, inte medryttaren, och därför hästägaren som måste kunna hitta en lösning om det skiter sig. Inte medryttaren.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

För mig skulle det vara solklart, i de fallet skodde jag av hästen och lät den sparka sig trött i hagen, det är den bästa lösningen med minst risker. För det är den kostnaden som ökar i de fall man tar in en medryttare, skoningen.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

När jag var hästlös under flera år tyckte jag att det var toppen att det fanns möjlighet att vara medryttare. Jag tyckte inte det var konstigt att betala för mig alls. Jag hade haft egen häst innan och vet vad det kostar och vilket ansvar det är. Just då fanns inte det ekonomiska utrymmet att ha en egen och då var det perfekt att kunna ha en på deltid och till en bråkdel av vad det kostar att ha en egen.

Nej, ingen säger att man MÅSTE låna ut sin häst gratis. Men det är väl ingen som säger att man MÅSTE bli betalande medryttare heller? Det är ju bara att låta bli, hur enkelt som helst.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Okej-jag måste lägga mig i här. Nej, ingen betalar för att vara husvakt eller kattvakt, men ingen säger heller att hästägare MÅSTE låna ut sina hästar gratis (och stå för allt som hör till).

Nu beklagar sig många väldigt över att de ska behöva betala, det är faktiskt det tråden går ut på. Det finns massvis med folk på Buke som tydligen anser det är fel att ta betalt.

Däremot så annonserar väl (oftast i alla fall?) hästägare om att de vill ha medryttare för att de BEHÖVER HJÄLP?

Ja något behöver man hjälp med, kanske pengar? Eller så tycker man att 7 dagar i veckan i stallet är väl mycket så man kan tänka sig att avstå från hästen i 2 dagar mot en slant, men vill ingen betala så låter man hellre hästen stå och byter tjänster.

Kanske inte alltid ekonomiskt, men ofta finns i annonserna orden 'då tiden inte riktigt räcker till'. Då behöver man ju hjälp? Vem vill betala för att hjälpa någon annan? Betalar folk människor som behöver dagmatte/husse till sina hundar också? Nej, det tror jag inte, däremot får man ofta ersättning om man rastar/tar hand om någons hund för att ägaren inte har tid.
Ja jag tvivlar på att någon vill hjälpa någon annan bara för att man inte har tid. Jag är säker på att många av de som inte har tid gärna skulle låta någon betala för att städa och diska eller ta övertiden på jobb och istället ta hand om hästen. Nu funkar inte det utan man har en mer attraktiv vara att låna/hyra ut, en häst. Många gillar att rida men få gillar att diska och städa åt andra.

Man tar alltså betalt för att någon får chansen att rida hästen, och vänder sig till dem som är beredda att betala en slant för det.

Att man inte har tid är en förklaring till att hästen lånas/hyrs ut, till skillnad från de som lånas ur för att man är för stor/har tappat intresset men inte vill sälja eller man inte klarar av att rida för hästen är för svår.

Att man inte har tid är också något relativt, att ha häst innebär för många att de inte har tid att gå på bio eller på fredagsölen på jobb eller bara vara hemma och slappa en kväll

Ja, hästar kostar. Det är risker och ansvar inblandat, men om man INTE har råd, ha ingen häst då. Behöver du inte hjälp, ta inte hjälp då!
Att ha råd är också relativt, har man häst är en extra slant alltid välkommen och det alldeles oavsett om man har häst eller inte. Sedan finns det de som faktiskt fått ändrade omständigheter (sparken kan det heta eller sjukdom, skilsmässa eller något så konstigt som barn) men man älskar sin häst och försöker haka sig fram så gott det går även om man aldrig skulle köpt en ny.

Hittar man då en lämplig medryttare att dela glädjen med hästen med kanske man klarar ut det ekonomiskt.


Jag tror att det handlar om tillgång och efterfrågan, som vanligt i ridsportens underliga värld. Det finns alldeles för många människor som kan tänkas att betala för att få rida någon annans häst-trots att man gör någon en tjänst- för att det ska gå att komma undan med att säga; 'Jag har inte tid eller råd med min häst och jag behöver hjälp, därför kan du betala mig pengar för att få rida'.
Ja eller så kan man vända på det och säga att det att alla som vill rida är inte så snåla att de inte kan tänka sig att betala en slant för sin hobby. Och vissa kanske tom med säger, det är billigare än ridskola så jag spara pengar och det är mycket roligare.


Det är ju samma i hela hästvärlden, därför är det också så ont om bra arbeten med schyssta löner och regler, men det hör inte hit.
Förutom att det inte har ett dugg med medrytteriet att göra, att vara medryttare är en hobby inget arbete, och möjligen genererar det mer jobb inom hästbranschen att folk har medryttare annars hade det funnits färre hästar.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

KL

Alla dessa klagomål över att folk har mage att ta betalt för att ha medryttare har definitivt övertygat mig, om jag någon gång kommer att annonsera efter medryttare så kommer det vara med ett krav om betalning. Inte katten vill jag ha någon som anser att det är ett jobb. Jag behöver ju inte ta betalt i praktiken om jag inte vill.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

*kl*

Jag anser att har man en häst som medryttaren kan få ut nått av att rida på (skit sak samma om det bara är skogsmullning eller en välutbildad häst) så kan man ta betalt för att medryttaren rider hästen. H*n gör ju faktiskt det för att h*n vill göra det och inte för att h*n är tvingad. Mockning och annat ingår när man rider och så är det bara. Hästarna behöver omsorg.

Vill man inte betala för sig så hittar man en häst som är gratis.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

kl*
Alla dessa jämförelser är ju.. ja. Husvakt: är någon i mitt hus och vattnar blommorna när jag är på semester - då tar man självklart inte betalt. HYR någon huset och BOR där, dvs använder el och vatten osv - klart de ska betala! Hundvakt: någon rastar min hund på dagarna när jag jobbar - gratis/jag betalar. Använder någon min valltränade border collie för att samla ihop sina får - ja, då får de kanske betala. Bara att applicera samma sak på hästeriet. Tycker inte att det är ett dugg konstigt att människor vill ha betalt för att folk får komma att rida deras hästar, inte heller om de skulle välja att inte ta betalt då de tycker att medryttaren gör dem en stor tjänst. Upp till var och en om man ser medrytteriet som ett jobb man vill ha betalt för, eller som en hobby man kan tänka sig att betala för.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Japp! Såna annonser dyker upp i princip varje vecka. Och ibland ser man en ny annons på samma häst som varit ute för kanske 2 månader sedan där ägaren mer eller mindre säger att det var en oseriös medryttare som gjort att de letar på nytt.
Då har man bara hört EN persons version av det hela. Kanske har det gått till så att nån har börjat sköta hästen, men sen backat ur när den insett att kraven inte varit vettiga och då får den höra att DEN är oseriös. Självklart KAN den ju ha varit oseriös och inte dykt upp, men som sagt, man har bara hört en persons åsikt...

Jag vet precis. Jag har också sett de där annonserna som börjar med "pga av oseriösa medryttare så..." eller annonser där personen ifråga ägnar halva texten åt att beklaga sig över alla oseriösa personer de träffat på. Visst finns det mycket oseriöst folk, både hästägare och medryttare, men när jag ser samma annons gång på gång så drar iallafall jag öronen åt mig.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Jag måste bara få tillägga en sak i frågan, där många skriver att de vill betala för att slippa övrigt ansvar andra dagar än de är där. Vad är det som gör att de har sådant ansvar om de rider gratis mot om de betalar? Jag förstår inte sammanhanget alls, man har väl ansvaret den dag man är där oavsett om man betalar eller ej?

Jag har annonserat efter medryttare för att jag inte har riktigt tid och eftersom jag vill ha en duktig person som kan hjälpa mig med en unghäst är jag inte intresserad av kreti och pleti som vill lufsa i skogen på en snäll häst. Däremot vill jag heller inte ha betalt eftersom jag anser att om jag får en duktig persons hjälp med hästen så är det värt mycket mer än lite pengar, känner inte att jag kan ta betalt heller när det är jag som får hjälpen.
Däremot får medryttaren stå för egna kostnader, som ridhusavgift eller träningskostnader om det skulle vara aktuellt.
Dock verkar inte marknaden vara så stor för just unghästkunniga som söker unghäst att hjälpa till med så jag får vackert önska fler timmar på dygnet ;)
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Längesedan jag var inne här nu och mycket har hänt sedan dess.

Mycket bland hästmänniskor överhuvudtaget...
Sålde min fina lilla ponny i höstas och han har fått det mycket bra hos sin nya familj och är mycket glad och tacksam för det.

Har därigenom bestämt mig för att leta efter en medryttarhäst. Medryttare var jag i många år innan vi skaffade egna och det gick alltid bra.

Med vad sjutton är det med många som vill ha medryttare idag??
Det är så man tappar sugen att svara folk. Annonsen framställs ofta som om att det är den bästa, alternativt svåraste hästen i världen. Kraven är många på ryttaren, man ska vara flexibel och kunna ta i princip vilken av veckans dagar som helst med ändring från vecka till vecka. Även stalljourer.
Ofta ligger stallet en bra bit från stan med dåliga kommunikationer, vilket iofs inte berör mig jättemycket då jag har bil, men kan ju vara jobbigt för duktiga ryttare som saknar bil.

Som kronan på verket begär man ofta minst 500kr i månaden för det kostar ju minsann att ha häst! Jotack nog sjutton vet jag att det kostar. Men det är ju något som är självvalt att ha häst! Då får man ju vara beredd att betala för det och vill man ha hjälp ska man vara tacksam om någon ställer upp på alla ens krav. Vill man ha betalt är det inte en medryttare man söker utan en delfodervärd och en sådan ska ha nåt att säga till om.

Jag är iaf inte beredd att betala en massa pengar för att hjälpa nån annan med sin häst och göra en massa jobb. Däremot ställer jag gärna upp helt gratis med MIN också dyrbara tid och jobbar gärna i stallet gratis mot att få rida på dagar som man kommit överrens om. Man har ju faktiskt andra saker inplanerade också och kan inte sitta på stand-by hemma jämt om hästägaren plötsligt ringer och vill att man ska ta hästen en annan dag ist.

Nä, vill jag betala för att rida går jag till en ridskola där jag verkligen får nåt för pengarna och vill man ha hjälp med nåt får man betala för det eller vara tacksam att nån gör det gratis är min åsikt.

Annars är det ju som om att stå på inringning till något jobb, du vet inte vilken dag du får jobba och när du väl får det skulle arbetsgivaren vilja ha betalt av dig för att du utför jobbet åt dem... vilket skämt eller vad säger ni:rofl: ??

Ett väldigt intressant inlägg.

Jag tror att både hästägare och medryttare har förändrats. Många hästägare idag vill helst ha någon som både vill träna och tävla, som rider minst på den och den nivån, som har körkort, som har möjlighet att vara flexibel med dagarna OCH som betalar för sig. Ett flertal av dessa annonserar dessutom gång på gång efter medryttare, ett tecken på att de kanske borde göra avkall på åtminstone något av sina krav.

Detta var ur mitt perspektiv som fattig skogsmullemedryttare utan körkort. Jag letade lite drygt ett år till och från innan jag till slut hittade min nuvarande medryttarhäst.

Min hästägare, å andra sidan, har haft jättesvårt att hitta någon som vill ta hand om hennes promenadhäst ett par dagar i veckan. Då ingår det att mocka hans box, pyssla med honom, rida lugna turer i skogen eller på ridbanan samt se till att hästarna i hagen har vatten. Helt perfekt, tyckte jag, men tydligen är det inte många andra som verkar tycka det. Jag har även hört fler hästägare säga att många medryttare nuförtiden vill vara i stallet max en timme, rida och åka hem, inte ta hand om allt det andra runt hästen.

Angående att betala vs inte betala så tycker jag så här:

* Hästägaren vill ha hjälp pga tidsbrist - medryttaren betalar inte
* Hästägaren vill ha hjälp pga sviktande ekonomi - medryttaren betalar
* Hästägaren vill ha hjälp pga tidsbrist OCH sviktande ekonomi - medryttaren betalar en mindre summa
* Hästägaren vill ha hjälp med att träna en häst/hantera en problemhäst/rida in en unghäst/hjälp med ponnyridning eller ridlektioner - medryttaren rider gratis, alternativt så betalar hästägaren medryttaren för hjälpen

Själv betalar jag ingenting eftersom min hästägare inte tycker att hon kan ta betalt för att någon hjälper henne.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Angående att betala vs inte betala så tycker jag så här:

* Hästägaren vill ha hjälp pga tidsbrist - medryttaren betalar inte
* Hästägaren vill ha hjälp pga sviktande ekonomi - medryttaren betalar
* Hästägaren vill ha hjälp pga tidsbrist OCH sviktande ekonomi - medryttaren betalar en mindre summa.

Lite nyfiken på den här biten, varför är hästägarens livssituation och ekonomi så intressant? Eller egentligen skakar jag mest på huvudet, vad i hela fridens namn har ägarens ekonomi och möjlighet att spendera tid i stallet med prissättning att göra. Och hur ska man kontrollera det? Ska hästägaren redovisa sin ekonomi innan medryttaren går med på betalning? Eller ska man ge medryttaren tillgång till deklarationen? Eller är det lönekuvertet som avgör?

Blir det mindre roligt att rida om ägaren är rik (eller sparsam)?
Blir det mindre roligt att rida om ägaren inte har tid?
Blir hästen mer rolig att rida för att ägaren är luspank?
Blir medryttarens ekonomi plötsligt mycket bättre om hästägarens ekonomi är dålig så denne kan väga upp?

Ska vi överföra detta till andra branscher så kan det se ut så här:

Microsoft - vi gick med vinst förra månaden så nu är alla office licenser gratis.
Restaurangen - vi gick med förlust förra månaden, vi behöver verkligen pengar och har trippat priserna, ni väljer väl vår resturang, vi behöver pengarna.
På blocket - mail från köparen. Du du skulle sälja din dator pga att du bytte upp dig, det är inte ett giltigt skäl jag vill ha den gratis, hade du motiverat dig med ekonomiska skäl hade jag betalt.
I klädaffären - Jag läste ni gick med vinnst förra månaden, då behöver ni inte betalt för jackan eller hur?
På skolgården - Nej jag betalar inte tillbaks 10:an jag lånade, du fick månadspeng igår så du behöver den inte.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Tja jag kan hålla med dig till viss del. ex ingen betalar ju för att ta någons hund på promenad, det brukar man få betalt för eller se det som natura.

Så vad har hund och häst med varandra att göra? principen är ju densamma, någon har något du vill ha och du har något de behöver alltså tycker jag rent teoretiskt att det borde jämna ut sig.
Men det finns ju alltid undantag och kryp hål.

Förväntar mig dock att man inte bara sitter upp på hästen rider runt,sitter av och åker hem. Så som jag är upp lärd så tar man hand om hästens prylar och hästen före och efter sin ridning. mockar,sopar efter sig, ser till vattnet och eventuellt ger mat om det är matdags. Eller det man nu kommer överens om och har avtal på för att slippa otydligheter.

Något som däremot stör mig är hur dåligt många häst annonser är formulerade, ogenomtänkta,röriga och motsägelsefulla. vill man ha seriösa medryttare eller medryttarhästar så får man skriva annonsen därefter.
 
Senast ändrad:
Sv: Folk som söker Medryttare

Man kan se det så här:
Har du en välutbildat, trevlig lätthanterlig häst så tyckar jag mycket väl att man kan ta betalt av medryttaren.

Har du en bråkig, krånglig häst ska väl medryttaren ha betalt?
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Tja jag kan hålla med dig till viss del. ex ingen betalar ju för att ta någons hund på promenad, det brukar man få betalt för eller se det som natura.
När hund och häst jämförs så jämförs de inte rätt. Promenaden är jobbet = mockning o borstning. Ridningen är själva goset med hunden, att få sitta i soffan med hunden på fötterna eller i knät t.ex. Vilken hundägare skulle låna ut sin hund för goset och själv ta promenaderna?
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Jag måste bara få tillägga en sak i frågan, där många skriver att de vill betala för att slippa övrigt ansvar andra dagar än de är där. Vad är det som gör att de har sådant ansvar om de rider gratis mot om de betalar? Jag förstår inte sammanhanget alls, man har väl ansvaret den dag man är där oavsett om man betalar eller ej?
Jag tror du misstolkar.

Om jag skulle välja att rida vill jag ha en medryttarhäst jag betalar för. Jag har mina dagar och betalar för det, i övrigt behöver jag inte tänka på hästen om jag nu inte vill det. Jag slipper fundera på om det är dax att sko, träckprov, avmaskning, vaccinationer, vem som ska ta ledigt från jobbet för att åka till veterinären osv. DET ansvaret slipper jag när jag inte äger hästen.

Om jag inte betalade utan betalningen var "mot arbete" så skulle jag känna att det aldrig var tillräckligt, att jag måste ställa upp om hästägaren bad mig följa med till veterinären, åka ut när det regnar och byta täcke osv. Det arbete jag gjorde skulle aldrig räcka till, jag skulle alltid känna att jag var skyldig mer.

Därav att betalningen gör att jag inte behöver känna ansvar utöver de dagarna jag har hästen, då självklart är det mitt ansvar att ta hand om den. Men OM den blir halt eller får kolik osv är det ägaren jag ringer som får ta över ansvaret.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Nu tolkade jag tennennbaums inlägg lite annorlunda, dvs som att:

Ägaren behöver hjälp - någon annan ställer upp och sköter/rider vissa dagar
Ägaren har det plötsligt knepigt ekonomiskt - någon ställer upp och betalar och får då rida

Sen påverkar, som tidigare nämnt, ifall ägaren är duktigare på att rida än medryttaren (dvs hästen blir inte bättre av att medis rider), om hästen blir utbildad av medryttaren eller om hästen utbildar ryttaren.

Vem tjänar mest, helt enkelt.

Men alla överenskommelser funkar, vill nån betala trettiotusen för en medryttarhäst, varsågod.

Då jag hade medryttare på min häst betalade hon inget. Jag var skadad och kunde inte rida mycket, och hade lång väg till stallet. Tjejen var duktig och det gjorde verkligen gott för min häst att bli riden av henne. Därmed tjänade jag dubbelt, dvs hästen blev riden och skött, och hästen blev bättre. Dessutom skötte hon mockning och kvällsmatningen. Att ta betalt för det skulle kännas dumt.

Dock skulle jag inte annonsera ut "gratis medryttarhäst".
 
Senast ändrad:
Sv: Folk som söker Medryttare

Jag håller med dig om att det är skillnad på medryttare och delfodervärd. Den som betalar ska förstås ha något att säga till om. Ev få tävla och liknande. Då är det ju ett bra alternativ till att ha egen häst. Man har häst några dagar i veckan och kan utvecklas tillsammans med den. Ha en långsiktig plan. Sen beror det ju mycket på hur duktig ryttaren är i jämförelse med ägare/vanliga ryttaren. Om medryttaren är duktigare och tillför något i hästens utbildning tycker jag man ska få betalt för det. (som medryttare alltså)
Sen kan jag inte låta bli att tänka på hur mycket konstigt folk det är som svarar på medryttarannonser. En hästägare i mitt stall har sökt medryttare och det är de mest underliga typer som svarar. Likaså på fodervärdsannonser. Det finns nog konstigt folk både som annonserar och som svarar. Det senaste är en häst i stallet som fick fodervärd i december. Kontrakt skrivet förstås. fodervärden tog hand om hästen i 3 veckor och allt funkade jättebra. Sen skulle det komma hö, vilket förstås ska betalas. Då frågade hon hästägaren om inte hon kunde låta ut pengarna till henne, sen ringde hon till ägaren och sa att hon inte hade råd att åka till hästen före lön (3 veckor framåt), sen vägrade hon betala hästens foder som ägaren lånat ihop till. Hon har inte varit hos hästen sedan december och hon har kontrakt på hästen till mitten av februari. Lönen har hon fått, men hon har inte betalat ägaren och inte kommit till hästen än. Det är så man kan gråta. Förlåt.... Detta hör inte alls hemma här. Det bara kom.
Hoppas du hittar en bra häst att vara medryttare på. Fortsätt leta. Hästen finns nog någonstans därute.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

knapplån

Jag är lite kluven, förstår de som vill ha betalt och de som inte vill betala. Och visst ändras inte "det roliga" med hur ägarens ekonomi och livssituation ser ut, men min förståelse gör det. Skulle t.ex. ägaren till hästen säga att hon är trött på att åka ut till stallet alla dagar och det vore skönt med avlastning och sen kräva 1000 kr för 2 dagar/vecka skulle jag bli lite ställd... Men allt handlar om att komma överens och balansera sin "vinst". Valuta för pengarna helt enkelt. Jag kommer betala "någon hundralapp" i månaden för ca 2 ggr per vecka, passar min ekonomi bra och hästägaren blir avlastad. Då "räcker" ett skrittpass för att jag skall vara nöjd, vilket är bra för hästen som inte riktigt är i form. Hade jag betalat 1500 kr t.ex och bara kunnat jobba i skritt skulle jag känna mig snuvad.

Det jag tror om annonserna är att de som sagt inte riktigt är en representativ bild - är kanske inte så många som annonserar ut "gratis ridning" pga risken för oseriösa medryttare. Läser de däremot en seriös annons kanske svarar att de har en häst som är "gratis". Kan säga att "min" hästägare hittade mig på annons och annonserade inte själv..

Långt svar, men summa summarum är att leta vidare tills man hittar en något som gör både ägare och ryttare nöjda - och annonsera själv!
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Beror nog mycket på vilken del av landet man bor på också. Jag har sökt medryttare till och från i flera år. Problemet här är att "ALLA" har egna hästar.
Det jag har erbjudit är: 9-årig halvblodsvalack som kan vara lite tittig ibland, älskar att hoppa och trevlig att rida. Jättesnäll i stallet och hantering. 5-årig korsning, jättesnäll men inte så mycket utbildad.
Medryttaren får själv bestämma dagar, om personen vill rida båda eller bara den ena, får gärna åka och träna och tävla. Jag betalar halva startavgiften och hästens övriga kostnader. Transport finns och jag följer gärna med och kör när jag är ledig.
Medryttaren behöver inte betala och heller inte sköta stallet om den inte själv vill.
Det jag kräver är att de har hästvana, klarar av att rida en häst i skogen även om hästen hoppar till och framför allt kunna hantera hästar till och från hage/ stall.
Har fått några svar. En del väldigt konstiga. Tex: Jag kan rida om du flyttar hästen till ett ridhus. En del som har bokat tid och aldrig dykt upp, ej svarat på tel när jag har försökt få tag på dem m.m.
Har eget stall och kan ej flytta en häst.
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Tack! Jag hoppas också jag hittar den rätta så småningom och det gör jag.

Meningen med den här tråden var mest att få ventilera lite åsikter. För jag har ju sett att det är fler i den här tråden som också ofta träffar på de "orimliga kravens annonser".

Jag tror ibland att det här har stigit många hästägare över huvudet. De tror att bara för att de har ett djur som tillhör släktet häst som är så enormt eftertraktat kan de ta bra betalt för det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 583
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 938
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 235
Senast: lizzie
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 508
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #9
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp