Gengångare (serien)

Sv: Gengångare (serien)

Det kan ju vara som honung skrev, att Lucy kanske är fén? Jag antog att hon dog av sina skador och nu är en av gengångarna.

Kvinnan som var med Viktor sa ju att "ingen kunde skada dem", så jag tror att det inte går att döda dem. Därför kom Simon tillbaka?

Tror ni att Julie är en av dem?
 
Sv: Gengångare (serien)

Den är förbaskat bra, jag måste nog titta på den igen och se om jag lägger märke till fler detaljer. :D
 
Sv: Gengångare (serien)

Eller hur! Jag ska nog göra detsamma, saker man fått veta vartefter finns svar på tidigare utan att man visste det då man såg det liksom.
 
Sv: Gengångare (serien)

Ja, som gubben som dränkte sig, inte fattade jag att kvinnan var hans fru som kommit tillbaka, inte förrän på hans begravning.

Lucy trodde jag bara utnyttjade flickornas pappa, men hon verkar ju få syner när hon har sex.
 
Sv: Gengångare (serien)

Lucy visste även att polisen hette Alcídé utan att han sagt det. Sen tog hon någons hand och 'fick information' eller vad det nu var. Så hon har ju mediala förmågor som inte de andra har. Camilé fabulerar väl om vad hon ska ha sett för de andra föräldrarna?
 
Sv: Gengångare (serien)

Jo, det var väl därför han fick ett psykbryt i första avsnittet, han kunde inte acceptera att hon återuppstått?
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag fattar det så. Men jag tror att han har någon koppling också till Serge, kannibalen?
 
Sv: Gengångare (serien)

Intressant teori. De kanske är de som var innevånarna i byn som dränktes, fast det minns de inte?

Vad tror folk om såren? Kommer alla ruttna och gå runt som zombies i sista avsnittet?

Vad hände med Serge?

Hoppas verkligen på ett bra sista avsnitt!
 
Sv: Gengångare (serien)

kl
Någon som såg senaste avsnittet? Jag börjar tro att alla är döda.

Jag också. Det är också väldigt tomt på övriga människor i staden.
Men fortfarande, varför vet vissa gengångare om att de är döda, andra inte? Och vissa har förmågor, som Lucy (Fén?) och Victór.

(för övrigt ber jag forumets fransoser om ursäkt för felplacerade och felvända duttar över vissa bokstäver)
 
Sv: Gengångare (serien)

Intressant teori. De kanske är de som var innevånarna i byn som dränktes, fast det minns de inte?
Men dammen brast ju många många år innan tex bussolyckan var så det fungerar inte riktigt heller?
Vad tror folk om såren? Kommer alla ruttna och gå runt som zombies i sista avsnittet?
Tänkte på det här med att Lena också "ruttnar" trots att hon ska vara levande, funderar på om det är så pga att hon indirekt orsakade bussolyckan som dödade Camille, Camille kände ju av vad hon höll på med och ville av bussen. Eller så är det inte camille som dog utan Lena. Camille sa ju till någon på bussen 'hur vet du att jag är camille'. Det är ju en såndär liten detalj som kan ha betydelse.
Vad hände med Serge?
Kan det vara så att dammen tar dom onda kanske? Alla "huvudspökerna" eller vad man ska kalla dom har ju varit antingen onda eller orsakat någonting som skadat någon annan.

Röriga spekulationer som kanske inte förstås, men endå. Jag har funderat på alla möjliga varianter. Men det faktum att dom inte kan lämna denna lilla by får mig att tänka på att dom "lever" i någon slags mellanvärd där dom är lite varken eller. Väldigt många "ska" ju tex vara döda, som Adéle tex som antagligen dog när hon försökte begå självmord, varför skulle dottern annars se henne som "död".
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag tänkte att när dammen brast och alla dog så kanske det "började om", det liv de levt spelade om sig och de vet inte att de var de själva som dog. Lite långsökt kanske? ;)

Jag har också tänkt tanken att Lena och Camille har bytt plats, men tycker det borde ha kommit fram vid det här laget. Och nu hade ju Camille en liten fläck i ansiktet som jag tänker är början till ett sådant där sår.

Det som är konstigt är att det där paret som hängde sig ändå verkade dö på riktigt, om de nu inte kommer tillbaka sedan. Om alla är döda dvs.

Ja, alla de som kommit tillbaka verkar lite halvsuspekta, speciellt frun till honom som kastade sig ned för dammen. Hon verkade gilla Viktor men inte Camille. Undrar varför?

Jag vågar inte sätta ut några accenter alls, blir ändå fel. :D

Kanske dammen tar de onda, eller att dammen tar liv. Kanske drog den ner djuren också, alla hade ju drunknat och de borde ju kunna simma?

Sedan undrar jag varför barägarens mamma försvann istället för att gå fram till honom?

Och att bero på något helt annat så undrar jag om jag kanske borde ha lagt den här tråden på lek och tjatter?
 
Senast ändrad:
Sv: Gengångare (serien)

En sak är iallafall säker - twin peaks och Lost har inte så här många frågetecken ens sammanlagt! :D

En biblisk koppling, är ju grundfrågan om återuppståndelse. Prästen angav Simón, trots att han själv _borde_ vara insatt i återuppståndelsens möjligheter.

Pierre, sektledare? Undergångsprofet? Där tycker jag det är anmärkningsvärt att inte myndighet kopplas in när paret som hängt sig hittas. Frågan kommer inte ens upp - bara att de har en minnesstund. Ett tecken på att alla lever i en parallell verklighet?

Finns det fler säsonger? Jag vet att serien är purfärsk, den är visad nästan parallellt i Frankrike. Finns en säsong 2 kan den alltså dröja. Och serien kommer sändas på svts tablå-tv så småningom.
 
Sv: Gengångare (serien)

Finns det fler säsonger? Jag vet att serien är purfärsk, den är visad nästan parallellt i Frankrike. Finns en säsong 2 kan den alltså dröja. Och serien kommer sändas på svts tablå-tv så småningom.
Det ska komma en till säsong, tror jag läste någonstans att dom höll på att spela in den. Men det lär nog dröja innan den sänds.
 
Sv: Gengångare (serien)

Det ska komma en till säsong, tror jag läste någonstans att dom höll på att spela in den. Men det lär nog dröja innan den sänds.

Såg nu att de ska börja filma för säsong 2 i maj-juni i år, och att det kommer sändas februari 2014. Suck. Avsnittet på torsdag kommer alltså inte att ge svar på allt.
 
Sv: Gengångare (serien)

Min kusin tipsade mig om denna serie i går och jag har sett ungefär halva första avsnittet hittills, ska fortsätta ikväll. Gillar skarpt hittills!
 
Sv: Gengångare (serien)

Då har du redan läst några spoilers här i tråden! (en spoilertagg vore inte så dumt på forumet Gunnar!)
 
Sv: Gengångare (serien)

Såg första avsnittet i går, har haft mardrömmar i natt! Måste nog se det lite tidigare på kvällen och sedan rensa ut alla tankar i systemet innan jag går i säng :p

Men mycket lovande serie!
 

Liknande trådar

Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 868
Senast: Habina
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 538
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 400
Senast: Karro-Lina
·
Fritid Här kan vi dela med oss av våra serietips. Berätta även var man kan se serien.
2 3
Svar
42
· Visningar
1 817
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp